{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor ik højtt bag i? forstår ik
  • #1   28. mar 2013 Ganske simpelt for at få et bedre lydbillede. Hvis du står til en koncert, foran en stor scene, så kommer lyden også forfra.

Men du skal selv vurdere hvad du bedst kan lide.

• #2   28. mar 2013 Selvom du har bagtaler bag, så skal de forreste spille en bitte smule højere end dem bag, det synes jeg lyder bedst

• #3   28. mar 2013 Højttalere bag i er en smagssag når det er i dørene.. Jeg synes det er brugbart da jeg ofte har folk med og de skal jo også køre musik..

Men højttalere i hattehylde som er rettet totalt den forkerte vej fucker dit lydbillede op..

Du kommer ikk til at kunne fornemme hvad der er hvor i sangen (hvis du fx hører musik med instrumenter osv så kan du normalt fornemme hvor de enkelte ting står)
    Du kan risikere at få en tidsforskydning, så der kommer en form for echo når du spiller da dine højttalere i hattehylden er en del længere væk end dem i fordørene osv..

Så hellere bruge den ekstra mængde penge på et ordentligt sæt til fordørene og lydisolering så skal du nok få rigtig meget lyd..

HVIS du synes det spiller bedre er årsagerne normalt pga følgende:
    Du har aldrig ejet et ordentligt sæt front højttalere smiley
    Dine fronthøjttalere har aldrig været sat ordentligt op smiley
    Du kan lide kraftig lyd (henviser tilbage til punkt 1 og 2 )

og NEJ musik er ikk i surround! Så det kan ikke bruges som argument!
    og NEJ det er ikke en smagssag.. Det er bare en dårlig vane.. Du står jo heller ikk der hjemme med ryggen til dine højttalere når du høre musik vel? smiley

En smagsag med lyd kan være hvor meget bas du fortrækker eller hvor meget diskant osv.. Hvordan tonerne bliver gengivet.. Ikke om retningen er rigtig eller ej smiley

Højttalere i hattehylde høre kun hjemme i en showbil hvis du spørger mig..

• #4   28. mar 2013 Hatte hylde højtalere er no go. Lyd skal komme forfra

• #5   28. mar 2013 Personligt foretrækker jeg lidt lyd bagi, af den simple grund at man har subwooferen bagi og når jeg kører bil og hører musik, så drejer jeg jævnligt hovedet, og hvis der så kun er basslyd i det øre der vender bagud, irritere det mig...

Hvis man ku ha subben foran ville jeg være 100% enig med Emre, for hans udtalelse er faktisk 100% korrekt smiley

Men nu er en bil i mine øjne bare anderledes end så meget andet mht. lyd og lydbillede.
    Men de bagerste skal aldrig ku høres så længe dit hoved vender fremad, så de skal ik spille ret højt...

• #6   28. mar 2013 Lyd kommer 360 grader rundt lige hvor du sætter højtaleren, da lydbølgen bevæger sig rundt i det rum den er i.
    Med mindre man tager ind til b&k, i deres lyd døde rum.

• #7   28. mar 2013 - PSA Project -:
    Det er jo svært at opnå det ultimative i en bil.. Bilen er usymmetrisk indeni og der er konstant alt muligt crap i vejen smiley Men synes nu ikk jeg oplever problemer med bassen i min.. Du har vel skruet for meget op? smiley

jesus A:
    Så fortæl mig hvorfor det nu er SÅ vigtigt at højttalere er rettet imod dig i den rigtige højde..
    Lyd bliver reflekteret ja men bliver også FORVRÆNGET når dette sker (kommer an på materialer osv) Så det du skriver er ret forkert smiley

• #8   28. mar 2013 Det var for at kommenter på at lyden ikke kommer forfra.

• #9   28. mar 2013 Jesus- nej lyd er retningsbestemt! Prøv at tage en diskanthøjtaler og vend den lidt væk fra dig imens den spiller, prøv så at drej den om imod dig, så vil du høre MEGET forskel smiley
    Men ja lyden reflektere, men det gir forsinkelser og forvrængning når den gør det, så det er den direkte lyd, man skal høre...

Emre - njah det sy's jeg nu ik jeg har, men er bare rarest med lidt lyd i ørene selvom man drejer hovedet synes jeg og det er jo der det med en smags sag kommer ind i billedet smiley

• #10   28. mar 2013 Men hvis man skal optimere lyden på komponent sættet, skal man også flytte ryndt på disanten i forhold til mellem tonen. Da det kan give forskellige lydbilledere alt efter hvordan de sidder.

• #11   28. mar 2013 Jesus - præcis min pointe...
    Placering af diskant er enormt vigtigt, mellemtonen også, men ikke helt sp meget da mellemtonen ikke er helt så retningsbestemt som diskanttonerne...

• #12   28. mar 2013 Men du kan stadig høre den ikke?

• #13   28. mar 2013 jesus A:
    Høje toner er meget retningsbestemte hvor dybe toner ikke rigtig er..
    Der har du din forklaring men det ændre jo stadig ikk ideen i at når du hører musik, når du står foran fx et orkester at du står FORAN dem smiley
    Især når optagelsen kun er i stereo..

Har jo intet med sagen at gøre smiley

• #14   28. mar 2013 Jesus - Det kan man jo egentlig kun hvis lyden reflekteres og så er den forsinket og forvrænget...
    Men ja som Emre siger musik jo i stereo og derved egner det sig bedst til kun at komme forfra...

Kommentér på:
hvorfor ik højtt bag i? forstår ik

Annonce