491 visninger
|
Oprettet:
hvorfor ik højtt bag i? forstår ik {{forumTopicSubject}}
har nu snart loæst mange indlæg om folk der råder folk til ikke og have 6*9 bag i? hvorfor ik? jeg forstår ik hvorfor
jeg køre selv med nogle bag i og syntes det spiller bedre med foran og bag i end bare foran
men hvad jeres forklaring???
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 153
Men du skal selv vurdere hvad du bedst kan lide.
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.826
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Men højttalere i hattehylde som er rettet totalt den forkerte vej fucker dit lydbillede op..
Du kommer ikk til at kunne fornemme hvad der er hvor i sangen (hvis du fx hører musik med instrumenter osv så kan du normalt fornemme hvor de enkelte ting står)
Du kan risikere at få en tidsforskydning, så der kommer en form for echo når du spiller da dine højttalere i hattehylden er en del længere væk end dem i fordørene osv..
Så hellere bruge den ekstra mængde penge på et ordentligt sæt til fordørene og lydisolering så skal du nok få rigtig meget lyd..
HVIS du synes det spiller bedre er årsagerne normalt pga følgende:
Du har aldrig ejet et ordentligt sæt front højttalere
Dine fronthøjttalere har aldrig været sat ordentligt op
Du kan lide kraftig lyd (henviser tilbage til punkt 1 og 2 )
og NEJ musik er ikk i surround! Så det kan ikke bruges som argument!
og NEJ det er ikke en smagssag.. Det er bare en dårlig vane.. Du står jo heller ikk der hjemme med ryggen til dine højttalere når du høre musik vel?
En smagsag med lyd kan være hvor meget bas du fortrækker eller hvor meget diskant osv.. Hvordan tonerne bliver gengivet.. Ikke om retningen er rigtig eller ej
Højttalere i hattehylde høre kun hjemme i en showbil hvis du spørger mig..
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.130
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 113 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.602
Hvis man ku ha subben foran ville jeg være 100% enig med Emre, for hans udtalelse er faktisk 100% korrekt
Men nu er en bil i mine øjne bare anderledes end så meget andet mht. lyd og lydbillede.
Men de bagerste skal aldrig ku høres så længe dit hoved vender fremad, så de skal ik spille ret højt...
feb 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 149 Svar: 1.409
Med mindre man tager ind til b&k, i deres lyd døde rum.
okt 2007
Det er jo svært at opnå det ultimative i en bil.. Bilen er usymmetrisk indeni og der er konstant alt muligt crap i vejen Men synes nu ikk jeg oplever problemer med bassen i min.. Du har vel skruet for meget op?
jesus A:
Så fortæl mig hvorfor det nu er SÅ vigtigt at højttalere er rettet imod dig i den rigtige højde..
Lyd bliver reflekteret ja men bliver også FORVRÆNGET når dette sker (kommer an på materialer osv) Så det du skriver er ret forkert
feb 2005
dec 2003
Men ja lyden reflektere, men det gir forsinkelser og forvrængning når den gør det, så det er den direkte lyd, man skal høre...
Emre - njah det sy's jeg nu ik jeg har, men er bare rarest med lidt lyd i ørene selvom man drejer hovedet synes jeg og det er jo der det med en smags sag kommer ind i billedet
feb 2005
dec 2003
Placering af diskant er enormt vigtigt, mellemtonen også, men ikke helt sp meget da mellemtonen ikke er helt så retningsbestemt som diskanttonerne...
feb 2005
okt 2007
Høje toner er meget retningsbestemte hvor dybe toner ikke rigtig er..
Der har du din forklaring men det ændre jo stadig ikk ideen i at når du hører musik, når du står foran fx et orkester at du står FORAN dem
Især når optagelsen kun er i stereo..
Har jo intet med sagen at gøre
dec 2003
Men ja som Emre siger musik jo i stereo og derved egner det sig bedst til kun at komme forfra...
hvorfor ik højtt bag i? forstår ik