547 visninger
|
Oprettet:
[Team Piphus] Nillas Vendetta
1. jun 2008 Følger: 125 Følgere: 124 Biler: 7 Emner: 74 Svar: 238
1. jun 2008 Følger: 125 Følgere: 124 Biler: 7 Emner: 74 Svar: 238
højttalere i hattehylde eller ej {{forumTopicSubject}}
Har en diskussion med en kammerat om højttalere i hattehylde.. Han mener det er langt bedre og have højttalere i dørene kun og jeg mener man få langt mere ud af sit anlæg med komponentsæt i dørene og i hattehylde eller evt 6x9 .. Hvad mener i
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 77 Svar: 887
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Du får aldrig et ordentligt lydbillede når du har højttalere der glor dig i nakken..
Derfor er højttalere i hatte hylden ikk andet end noget der hører hjemme i en showbil
Tænk sådan.. Du står heller ikk med ryggen til en koncert vel?
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.665
mar 2011
Emner: 1 Svar: 198
aug 2009
Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 3.665
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 710
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Rent lydmæssigt vil det give en mere korrekt lyd kun at have højttalere foran i bilen... Kun på denne måde spiller det ægte stereo... Så snart du har højttalere bag i bilen også smadrer du dit stereo billede totalt... Lydscenen bliver diffus og udefinerbar, og du får en generelt Meget meget ukorrekt lyd...
Når det så er sagt er det himmelvid forskel på om man personligt bedst kan lide Korrekt Stereo... Eller man bedst kan lide Provinsdiskoteks lyd, som jeg kalder det...
Jeg er personligt ikke 100% enig med alle de audiophile... Jeg har selv baghøjttalere i min bil... men min bil deltager i dB-drag konkurrencer... dvs. formålet er "Shock and Awe" og Ikke Korrekt lyd...
Så din kammerat har ret... korrekt lyd får du ikke med baghøjttalere.... Hvad du selv synes lyder godt er dog måske en helt anden sag... Dog har jeg en 100% succesrate med at overbevise folk om at baghøjttalere ikke er nødvendige, når de hører min gamle bil... (Ingen baghøjttalere... )
mar 2011
(Hint: Årstiderne og frugterne er bare metaforer)
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 710
jun 2009
Hvad du foretrækker er totalt irrelevant med hensyn til lyd... Der er en korrekt lyd... og så er der den lyd man kan lide... For nogle er det den korrekte lyd... For andre noget andet... Det er individuelt....
Nu er spørgsmålet dog formuleret sådan: "Han mener det er langt bedre og have højttalere i dørene kun og jeg mener man få langt mere ud af sit anlæg med komponentsæt i dørene og i hattehylde eller evt 6x9 .. Hvad mener i "
Og til det bør svaret være: Det kommer helt an på ens formål med opsætningen.... Og nej man får ikke MERE ud af at have baghøjttalere.... Du ofrer nemlig 1 ting for at få noget andet... Du ofrer Korrekt lydkvalitet, for at få mere power i lyden... Men for den ofrings pris kunne du have fået den samme power og beholdt lyden foran i bilen... Men folk nægter jo at lære simple ting... Derfor enkelte forhandlere laver kurser folk kan melde sig til for at få denne viden om hvordan man kan gøre ting... Men at lære noget er ikke det vi danskere vil... når vi har en idé selv skal andre ikke tro de ved bedre... Selv om de faktisk ved bedre... Janteloven lever rigtig godt i DK...
mar 2011
jun 2009
Tja det kommer an på hvordan man ser på det... Jeg mener selv at korrekt lyd er bedst... Altså optimalt... At jeg selv så gerne lige går lidt på kompromis for at lyden opfylder det formål jeg har med den, er jo en anden sag...
Hvis vi nu har 2 biler... den ene er sat op efter alle kunstens regler med frontstage og perfekt stereo osv... Men bil nr 2 er lavet med baghøjttalere osv... Nogle vil mene bil nr 2 lyder bedst... I realiteten lyder bil nr 1 bedst, og det er rent fact da den er tættest på at lyde som kildematerialet SKAL lyde... at nogle foretrækker noget andet, er så en helt anden sag, da der så er tale om en subjektiv vurdering... Det afhænger også meget af hvad man har som reference... for har du surround anlæg du spiller musik igennem derhjemme har du virkelig ingen anelse om hvad korrekt lyd er... og hvor meget mere levende musikken bliver når det afspilles som det er beregnet til...
højttalere i hattehylde eller ej