{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.387 visninger | Oprettet:

Anlæg til VW UP! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg søger noget hjælp til det der med anlæg i min VW UP! ( ps. aner ikke en skid om alt det der lyd )

Kom med nogle bud på hvad jeg kan sætte i smiley

De eneste krav er at bassen skal kunne ligge der hvor reseverhjulet skulle have været og at det skal være til en pris som man kan betale sig fra smiley

Tak for hjælpen på forhånd smiley

Ps: Når det skal sættes i skal jeg nok ligge billeder ind så I kan se hvordan projekt UP! Styling går smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæg til VW UP!
  • #1   29. apr 2013 budget?

  • #2   29. apr 2013 Google.dk

  • #3   29. apr 2013 Ja du skal nok fortælle hvor meget du vil bruge, og hvor godt du vil ha det til at spille (:

    JBL laver fine små serier der kan spille i alle str kabinetter osv, og deres højtalere spiller fint til den lille pris, så længe det ikke er konkurrence (:


  • #4   29. apr 2013 JBL ? WTF!!
    ville aldrig nogensinde anbefale JBL
    Til gengæld ville jeg anbefale : Hertz, Audio system, Gladen audio, Focal audio


  • #5   29. apr 2013 niklas M : Hvis du ikke vil anbefale JBL så aner du da ikke hvad kvalitet er Bose og JBL er samme firma. Hertz derimod er noget billigt crap sammenlignet med.
    De spiller ok til prisen, men længere er den ikke.
    tror du skal ud og høre nogle anlæg der er korrekt sat op før du snakker mere.

    Jeg vil dog ikke anbefale for meget anlæg i en UP, deres kabiner har det med at gøre for "stor" lyd komprimeret.

    Prøv at tjekke de aktive subs man kan købe til fornuftige penge
    f.eks. den her: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10856&pk=27&produkt=Rainbow_Intelli_Sub8_-_SlimFit_Subwoofer

    Det er et godt sublement til at give dybere lyd i standard anlægget.
    Ellers prøv at se på nogle Rainbow elementer til at erstatte de originale.

    Jeg ville ikke selv smide alt mulig forstærker osv. i så lille en bil.

    Hvad musik hører du? hvis det bare er umti umti med smadder-bas så kan du jo bare fylde bagagerummet med bass og forstærker af Thansen niveau, det giver fint lyd fra sig. (bum bum lyd, ikke ren lyd)


  • #6   29. apr 2013 Niklas : Du jo dum at høre på (: Har han et budget på 50k så er det vel fint nok, men snakker vi nu 5k til hele bilen, så er det fiiiiiint..

    Jeg har intet imod JBL, og som jeg ser det skrev jeg ikke noget om det var det bedste i verden, men at det var fint til prisen..


  • #7   29. apr 2013 Køb en orginal hilix bas? Inkl forstærker og kabler og hele lortet ved vw det passer der hvor res hjul normal ligger og alt følger med det er bare plug and play. Og forstærker osv sidder inden under beklædning i b stolpe osv. Så er bare lige til smiley

  • #8   29. apr 2013 Holmeren : Du kan da få et fint kompo sæt i gladen audio til 1000 kr?


  • #9   29. apr 2013 jamen som alle andre spørger om så afhænger det af hvad du vil ofre på det og hvor omfattende det skal være ?

    mangler du bare en sub ? eller vil du have udskiftet enheder ? og hvor stort snakker vi ? (udskiftning af std enheder til bedre enheder eller vil du sætte større i ?)


  • #10   29. apr 2013 Men gladen audio lyder jo som en pakke cornflakes

  • #11   29. apr 2013 Carsten fra Randers
    Du fatter jo ikk for 5 kr blandet


  • #12   29. apr 2013 Carsten fra Randers:
    Siden hvornår er bose godt til prisen?
    Det er sindsyg overpris..
    JBL er heller ikk noget at råbe hurra for.. Skal jeg være ærlig så klarer hertz sig bedre til prisen..
    Audison er dog til at fortrække..


  • #13   29. apr 2013 Jbl er da overhovedet ikke nær så godt som du siger Carsten. Jeg ville da til en hver tid heller have hertz eller Audison

  • #14   29. apr 2013 jøsses hvad med lige at holde sig til at ham gutten gerne vil have anlæg i og ikke høvle Carsten fra randers for at sys godt om JBL, personligt vil jeg sige det er meget fint self er der langt bedre.

    meeen lige ro på og så lad ham snakke om hvad han vil skyde efter det og hvor meget han egentlig vil have i smiley


  • #15   29. apr 2013 http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/143/Language/da-DK/CatID/53/Gladen_ZERO_165.aspx

    Dette er jeg ved at kigge på. Køber du et ordentligt sæt foran er det ikke engang sikkert du skal have en bas i


  • #16   29. apr 2013 Tim : Aaarrhhh du kan sgu ikke ryste meget bakspejl med et enkelt komponentsæt smiley desuden kræver sættet lige en forstærker også.. så er du oppe i 3500,- KUN for et enkelt sæt højtalere.. så kommer sub osv oveni.. og for 3500,- kan du få komplet sæt til bilen med sub, og forstærkere fra JBL hvis det skulle være..

  • #17   29. apr 2013 Carsten. Bose og JBL er ikke samme firma!

    JBL ejes af Harman group. Harman group består bla. Crown, AKG, Infinity JBL og selvfølgelig Harman/Kardon..

    Bose udvikler selv deres enheder og produkter, så lad nu være med at bilde folk noget ind der ikke passer


  • #18   29. apr 2013 men var det det, det her forum oplæg handlede om ? hvem der ejer hvad ?

  • #19   29. apr 2013 Tror de fleste priser er til at betale sig fra smiley

  • #20   29. apr 2013 Hvad er dit budget

  • #21   29. apr 2013 Mit råd er stadig: I en UP, til almindeligt brug ville jeg bare bruge standard anlæg, evt. udskifte komponenterne med noget bedre hvis man er utilfreds med dem. og så den aktive sub.
    Jeg ville selv kun bruge den aktive sub da kabinen er så mega lille og plastik-agtig.

    Hvis man skal have noget mere power så skal man ud i noget med nye kabler/ledninger, forstærker, kombo-sæt osv. det bliver dyere.

    Jeg synes selv det er spild når bilen ikke er større og mere "fast" i lyden indvendig.

    Skal der bare noget brag igennem (umti umti) så bare knald nogle af de billige bass sæt på, f.eks. Crunch, bull osv. Det spiller ok til de få penge det nu koster, men er ikke optimalt.

    De små biler der er ikke optimale til god lyd desværre. Hverken Mii, Citigo eller UP, ej heller 107, C1 og aygo eller i10.

    Ikke til hvad jeg synes i hvert fald.


  • #22   29. apr 2013 Jeg vil lige rette end undskylder!!! Det var ikke bose jeg mente, men Harman Kardon.

    Den tager jeg lige på min kappe, jeg har en forbandet mani med at bytte om på de to firmaer. Beklager!!


  • #23   29. apr 2013 Holmeren: er det nødvendigt bakspejl osv skal ryste ? Eller skal det lyde godt ? Hvad er der fedt i at det hele ryster ? Det komponentsæt foran og en 3kanalet forstærker så er der til at drive subben også.

  • #24   29. apr 2013 Tim : Overhovedet ikke, men eftersom han snakker sub, så går jeg da ud fra han vil ha lidt rumlen i bilen smiley

  • anders j
    anders j Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #25   29. apr 2013 Træk 2 kabler om bagi, tag din mors stuehøjtaler, og din fars værkstedshøjtaler, det der er skide godt ved at tage en af hver, er at der ikke er nogen af dem der opdager noget, dertil smider du en enkelt 6x9 i hattehylden, (giver skide god karme) det spiller F-E-N-O-M-E-N-A-L-T.

  • #26   29. apr 2013 ca. 7000 smiley

  • #27   29. apr 2013 http://www.hilmars-audio.dk/shop/massive-front-sub-4686p.html.

    Rigtig fin sæt til prisen!


  • #28   29. apr 2013 Henrik T: Jeg kan desværre ikke få dit link til at virke smiley

  • #29   29. apr 2013 Gå ind på hilmers, find pakkeløsninger og så er det massiv sættet til 3499

  • #30   29. apr 2013 okay smiley

  • #31   29. apr 2013 Du skal bare fjerne punktummet til sidst i linket, så virker det fint... smiley

  • #32   29. apr 2013 så anbefaler jeg nok hellere det her: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10649&pk=68&produkt=%22The_Bull%22_-_Bilstereopakke_u._autoradio til 4000,-

  • #33   29. apr 2013 Lol du anbefaler et kina produkt? Ej stop nu dig selv sømand, du ved på ingen måde hvad du har gang i. Det henrik linker til er så meget bedre kvalitet og langt bedre lydmæssigt!

  • #34   29. apr 2013 Carsten fra Randers:
    Helt seriøst du er sku da helt ude på marken..

    BULL ER LORT
    CRUNCH (de modeller jeg kender er ens med xzound) er også kina crap..

    Ligesom at xzound også er overpris til hvad det er værd..

    Så hellere finde noget billigt hertz eller købe noget brugt fra dem.. Meget mere for pengene..


  • #35   30. apr 2013 tril da ind forbi din lokale anlægs biks og få dem til at smide noget lækkert sammen der kan være i den lille spand smiley

  • #36   30. apr 2013 Ground zero altså!

  • #37   30. apr 2013 anon og emra - leg nu med tingene og lær at sætte tingene op før i piver på den måde OG få læst hvad jeg skriver.

    Bull er fint til umti umti, sat rigtigt op er der masser af klap i deres bass systemer.
    Utroligt at i råber sådan op uden at fatte en brik.

    Skal jeg have kvali tog jeg da heller ikke bull, der gik jeg efter dynaudio helt sikkert. Men det var ikke det vi talte om vel?

    læs hvad jeg skrev igen, og tal pænt, så kan vi snakke.


  • #38   30. apr 2013 Ground zero er yderst tilfredsstillende for pengene, hvorfor har ingen nævnt det smiley

  • #39   30. apr 2013 amen jøsses folk failer smiley
    du køber en 18mm mdf plade og smækker en kasse sammen der fylder bunden af bagagerummet og som fylder ned i Brønden - som dette
    http://www.schmidtedition.dk/gallery/albums/bilstereo/punto/normal_scaled_IMAG0019.jpg

    smider noget pænt stof eller noget over

    så hæver du lige gulvet lidt laver et par huller i det smider forstærkeren ind under med noget plex over.

    http://i479.photobucket.com/albums/rr154/SiimplyStiffy/Boot%20Build/P1010197.jpg

    tæsker noget 10" sub i midten

    bum så spiller det og ser godt ud

    Forstærker - http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1646424-audiobahn-2-kanals-forstaerker

    Sub - http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1646414-audiobahn-10-sub

    men hvis dit budget er 7k er der også noget her at kigge på
    http://www.bilgalleri.dk/marked/Bilstereo/1518807-stort-anlaeg---billigt


    og self kabel sæt, evt anden hu. blah blah std ting.


  • #40   30. apr 2013 Carsten fra Randers:
    Siger manden der anbefaler lortet..
    Nej bull er ikke fint til noget andet end at spilde penge..
    Du kan sagtens finde noget der spiller bedre og højere til prisen..
    Og jo har hørt det et utal af gange og seriøst, så lød mit standart anlæg bedre?!


    Fx GZ er også et god bud som et par folk her kommer ind på..

    Det er dig der er helt ude og skide.. Der er hverken hoved eller hale i det du anbefaler.. Hvorfor bull og ikk xzound?

    Hvis han vil have noget der spiller ordentligt så skal han kigge efter noget brugt.. Manden får 100 gange mere for sine penge sådan..

    Dyaudio.. Tjaaaa min ven har komplet anlæg fra dem, og mit spiller sku bedre end det.. Jeg har hertz..

    Du kan ikk bare stille det op sådan..
    Team pioneer bliver ved med at vinde EMMA.. Så det er vel i den retning man skal gå??????????


    Det her er fx både billigere og bedre end det bull lort du anbefaler smiley
    http://www.bd-audio.dk/?c=1094&p=3316




    Lasse K:
    Nu smider vi alle sammen en masse pakkeløsninger op, men ja ved ikk hvor meget du kan bruge dem når du vil have subben i hjulbrønden smiley


  • #41   30. apr 2013 Nej det kan selvfølgelig have rat i smiley men vil helts ikke miste noget bagagerummet smiley

    Alle: det er nogle rigtig fine bud smiley takker alle der har budt ind smiley


  • #42   30. apr 2013 Emre

    Det der er bare fanboy snak, pak det nu væk. Hvis de mange anlæg er brian'er der bare har skruet på knappen og gættet så er det jo klart.

    Jeg har været med til at indstille op til flere af begge slags og JA bull er ikke top kvalitet, slet ikke, men det er billigt og det er helt fint til de penge.
    Hvad mener du med spiller bedre? højere? rent? "bedre" er et vidt begreb.

    Jeg snakker om umti anlæg, dvs. kraft, rent faktisk overført kraft, ikke hvor god klang anlægget har.

    Xzound er lort fra bunden, derfor, det går i stykker konstant, been there done that, har endda siddet og repareret de skide pis filtre de sender med. Jeg ved udemærket hvad de består af.

    Dit spiller bedre end dynaudio. igen, hvad er bedre? dynaudio kræver en masse opsætning og tilpasning til hvert setup, og ja det er bedst med dæmpning til, men de koster også derefter.

    Team pioneer vinder emma, ja, men de ved også en hel del mere om hvad de har gang i end du lige går og tror. De laver nogle HELT andre setups end hvad man vil forsøge i en up for 7000.

    Jeg siger ikke GZ er dårligt, jeg mener bare at til et umti umti setup er bull ligeså godt eller bedre IHT pengene.

    Skulle jeg bruge GZ ville jeg lave det til et helt andet setup.

    Det handler igen om hvad brug det skal være til og hvad "godt" er.

    Det er lige meget du har verdens bedste hammer hvis man dyster om hvilken skruetrækker der er bedst.

    Og så kan du godt stoppe den der attitude op et sted hvor solen aldrig skinder, jeg ved fint hvad jeg har med at gøre, tag debatten i en tone der er værd at kaste med.

    En ting vi er enige i dog er at brugt får man mest for pengene, MEN man aner ikke hvordan tidligere ejer har behandlet det og man får ofte ikke reklamationsret/garanti med, og så kan det ende med at blive dyrt hvis man er uheldig. Det er jo dog elektronik.


  • #43   1. maj 2013 Carsten fra Randers:
    At spille bedre for mig er at få korrekt lyd og gerne kunne spille højt..

    Har intet med fanboy snak at gøre.. Har blandet anlæg i min bil netop fordi jeg synes pioneers HU virker bedst (har målt på lortet med oscilloscope og deres topradioer er de eneste som ingen forvrængning har af input lyden..)

    Har andre forstærkere da jeg kan lide den måde de spiller på.. Bedre kontrol i forholdet til så meget jeg har prøvet..

    Højttalere der valgte jeg igen det jeg kunne få til at spille mest korrekt i bilen..
    Prøvede en del alpine pioneer rainbow og ud af dem ramte jeg bedst med hertz og audison..
    Men igen køber udstyr brugt, så derfor fik jeg råd til de enheder kontra samme pris nyt med de andre..


    Bull og xzound er samme niveau.. Du har tydeligvis hverken hørt eller prøvet bull hvis du siger det er bedre.. Så stop med at anbefale skrald.. Hvis du ikk har noget bedre at anbefale folk så lad vær med at kom ind i samtalen..

    GZ synes jeg er fint til prisen.. har hørt lidt demobiler osv og synes sku det er ret godt kontra alpine og pioneer til samme pris ret ofte..
    Hertz er på samme måde.. Nogle af deres enheder hvis man kan finde dem billigt er virkelig gode for pengene..
    Audison er i den dyre ende normalt, men igen hvis man køber brugt så kan man få virkelig god lyd til stort set ingen penge..

    Mine anbefalinger har aldrig været mere end til "normalt" brug... altså skal spille okay med kvalitet og gerne en tak højere end standard anlæg.. Det er hvad folk normalt går efter.. Til billige penge selvfølgelig smiley har aldrig anbefalet noget dyre eller bedre end det..


    Og ja ulemper ved brugt findes der.. Du kan sagtens se på enheder om de har været mishandlet osv.. Men hvis man ikk har styr på det er det lidt svært.. Dog er der meget at hente..


    Og til det med dynaudio.. Ja jeg spiller mere korrekt, højere og uden forvrængning i forholdet til det dynaudio anlæg jeg har hørt..
    Og har ikk givet 30.000 for det.. Så har også prisen med mig..
    Mit fylder så bare en del mere..
    problemer med det dynaudio anlæg jeg hørte..
    For meget mellemrum mellem diskant og bas..
    Lyder død og fjern i lyden (for elektronisk og falsk)
    alt alt alt for meget bas ud fra små enheder..

    Blev faktisk skuffet.. Fordi kan normalt godt lide deres stueanlæg..


    Så burde jeg have svaret på alt hvad du skrev, på en måde så du kan se jeg ved lidt om de ting jeg snakker om smiley


  • #44   1. maj 2013 Jøsses skal i ikke giftes ? hold da helt op i skændes som et gammelt ægtepar smiley

    send nu så noget der i privat beskeder til hinanden istedet for at spamme denne tråd smiley


  • #45   1. maj 2013 Danny, det er en relevant debat omkring TS emne.

    Emre, alt du siger er at DU synes det er bedre. Der kan have været 100 grunde til at de ting du siger gjorde dit anlæg bedre. Ingen kæde er stærkere end det svageste led.

    Hvis input er dårlig kvalitet bliver lyden det endnu mere på et godt anlæg. (Og nej, ikke alle cd'er har god kvalitetslyd på sig)

    Jeg er svært usikker på om du helt forstår hvorfor jeg anbefalede bull? når jeg siger umti umti anlæg, så er det bass anlæg der bare skal kunne gungre igennem, uden at bruge krafter på ren/klar klang.
    Der er Bull altså FINT, ikke perfekt, men fint til pengene. Min brors bil kører ren bull og med clarion HU, det spiller faktisk fornuftigt. ja diskanten og mellemtonen er ikke voldsom god, men det kan sagtens pumpe med basserne. Hvilket var det jeg anbefalede det til.

    Xzound er mere i stil med renegade, hvilket er über crap.

    Nej, du kan ikke altid se på en enhed om den har været behandlet korrekt.
    Jeg tænker her på forstærker, HU og tildels delefiltre. Jeg tænker at holdbarheden på dem kan nedsættes væsentligt ved forkert brug. Altså at de virker som de skal når man køber dem, men at de så går til efter 6 måneder som eksempel, og så står man jo skidt.

    Jeg er usikker på hvad du måler med dit oscilloscop der svarer til god lyd, det ville være interessant lige at høre lidt mere om, det har jeg nemlig aldrig set gjort før. Hvordan vil du sammenligne før og efter af input lyd? bare ved at sammenligne to scope billeder? jeg ville mene det bare var måden at tjekke gain på?

    (dog enig i at pioneer HU er top kvali, de er også dem med flest indstillingsmuligheder, hvilket gør dem gode til at justere ind for de "fejl" der er i miljøet for lyden)

    Lige for at vende dynaudio igen. Jeg er helt tabt, efter jeg så den ibiza der var til fredericia messen der kørte rent dynaudio / zonos - det er fandme kræs.
    Ja, det er hunde dyrt, men korrekt indstillet er det med i toppen, det er jeg sikker på. Der tror jeg ikke på at GZ kan følge med. Jeg er stadig overbevist om at der må være noget pris kontra kvali, hvis tingene er sat rigtigt op.
    Både skruet rigtigt i samt indstillet grundigt.

    Men igen, GZ har med garanti sine fordele hvis man ønsker et slags setup og de andre mærker nok nogle andre.

    Ikke for at være provo eller noget, men du er nød til at komme med et evidens grundlag for at vise at du ved noget om det, ikke bare sige at du har hørt og mener dit et bedre, det er jo en smag, ikke et bevis.


  • #46   1. maj 2013 det er da ikke relevant at i skændes omkring hvad i sys er bedst smiley det da er relevant var hvad den enkelte ville foreslå.


  • #47   1. maj 2013 Danny, det er relevant at vurdere hvert enkelt produkt så man ved hvad der i sidste ende er belæg for hvad er bedst til TS situation.

  • #48   1. maj 2013 Jeg har droppet denne tråd. der er desværre nogle der skal lege min far er stærkere end din far i alt for mange tråde efterhånden

  • #49   1. maj 2013 haha jah men du har jo lavet din vurdering af tingene, og det har alle andre også.

    så at i ævler løs og ikke kan blive enige om det nytter Absolut intet.

    send en privat besked smiley og når i er enige kan du poste det istedet smiley


  • #50   1. maj 2013 fair nok, Tim og Danny, jeg hopper ud så.

  • #51   2. maj 2013 Synes nu ellers at der kom nogle fine konstruktive ting op i denne debat, så synd så synd..

  • #53   3. maj 2013 Tommy har du et link til det Sound system der på eBay?:)

Kommentér på:
Anlæg til VW UP!

Annonce