{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Bilstereo hjælp til min Golf 2 5 døres HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Kære kære BG.dk
Jeg har en 5 dørs Golf 2 1,3 kat fra 89' som jeg vil have lavet en god lyd i. Jeg har følgende ting:
1 Pioneer MVH-8200 BT Autoradio med 3 Phono udgange osv osv, den har alt jeg skal bruge.
1 JBL 6-kanals forstærker som jeg regner med skal gøre jobbet for det hele.
1 1,6F Kondensator
1 12" MDS Digitalbass som jeg vil have i bagagerummet.

Mit dilemma står i at mine højtaler foran (3,5") er sprunget, og jeg skal derfor have købt mig nogle nye, med focus på diskant, er der nogle der kan anbefale mig nogle? eller noget helt andet?

Også kunne jeg da også godt tænke mig at have i mine fordøre, men problemet er, at der er en skuffe i stedet for en plads til en højtaler, hvad gør jeg? Og hvilke højtaler skal jeg kigge efter, jeg vil helst have focus på diskant forfra, da min hattehylde 6x9 højtaler og min subwoofer skulle være rigeligt med bass til min smag.

Hjælp, Hjælp, Hjælp, Hjælp, Hjælp, Hjælp, !
Skal bruge alle de råd jeg kan få, om det hele!
Søger højtaler og monteringstips!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilstereo hjælp til min Golf 2 5 døres HJÆLP!
  • #1   5. jun 2013 Du skal da ikke have forskellig lyd forskellige steder i bilen... Du skal have den samme bass foran i bilen som bagi... (Med undtagelse af subbassen jo) Ellers vil det jo ikke lyde godt...

• #2   5. jun 2013 Jeg skal ikke have bass foran. Glem også det, det ikke der mit spørgsmål ligger!

• #3   5. jun 2013 Simon hold nu op... Lær lidt istedet for at blive stædig og tro du ved noget om det...

Du skal jo helst have hele lydspektret ned til der hvor din subwoofer tager over... Og det skal du også have foran... (Du skriver du kun vil have diskant foran... aner du overhovedet hvad diskant er??? )Diskant er frekvensområdet over 3000 hz og op til de 20khz... Dette område kan 3,5" og 6.5" enheder ikke gengive ret godt... De spiller dog frekvensområdet ned til 50hz... Som faktisk ligger i BASS området... Så jo du skal altså have mellemtone og bass foran hvis du vil have det til at lyde godt... Som jeg skriver, Så lær lidt om det i stedet for at blive stædig og skrive du ikke skal have bass foran... For det er noget sludder... Først når du forstår hvad de forskellige ting faktisk betyder osv. kan du lave noget der faktisk bliver rigtig godt... Derfor jeg gerne ser du lærer det frem for denne påståelighed du har gang i nu... smiley

• #4   5. jun 2013 Stop dig selv Cody..

Tror du ikk manden mener at han ikke skal have nogen bass monteret foran i bilen?

Simon

I min golf har jeg Focal 100 vrs monteret oppe i instrumentbordet, hvilket jeg sys gør det rigtig godt.. Diskanten er lækker og mellemtonen er præcis og overraskende dynamisk i forhold til det kun er en 4" tomme enhed.. Mener, så vidt jeg husker, at jeg skulle udvide hullet en smule før jeg kunne få plads til mellemtonen, men det er ikke noget der tager lang tid hvis man har en dremel eller anden form for håndsliber..

• #5   5. jun 2013 Bjarke L

Ja nu synes jeg det måske kan være relevant at man kalder tingene for det de er så man ikke risikerer misforståelser når det er man søger hjælp f.eks. på nettet... Hvis man ikke kender forskellen på de forskellige ting er det også svært at købe de rigtige ting.... og så ender folk med at få købt noget værre lort... Alene fordi de ikke vidste hvad tingene i virkeligheden var...

Men når man skriver man kun skal have diskant foran bør man måske lige vide at dette er en diskant: http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-ht-18-1596p.html

Hvis man kun sætter den i vil man godt nok få en meget skarp lyd i bilen...

Altså har man brug for en bas/mellemtone af en art så man får et komplet sæt ala dette: http://www.hilmars-audio.dk/shop/u-dimension-jr-comp-2842p.html

Kan du se at hvis man siger kan kun skal have diskant foran i bilen så vil man komme ud for at man kigger på noget forkert...

Med tanke på manden gerne vil have noget i døren også... Hvilket vil kræve en ombygning med glasfiber så er et enkelt 4" komponentsæt et lidt dumt råd at give manden... Et komplet 3 vejs sæt havde været en meget bedre løsning så... som f.eks. dette: http://www.knot.dk/shop/item.asp?id=9420&info=Focal-165-A3&InfoCat=Hojtalere-Komponentset-3-Vejs-6_5-165mm

• #6   6. jun 2013 Altså jeg misforstod ham ikke? Vi kan da godt blive enige om at han kunne have formuleret det bedre, men det ville være langt fra det eneste herinde hvor man kunne lege ordkløver.. Det er livet bare for langt til og det for manden jo heller ikke rigtig noget ud af i.fht. Topic!

Lad være med at kalde mit råd dumt.. Det jo bare arrogant.. Jeg skriver at jeg har det monteret oppe i instrumentbordet og at jeg er ganske tilfreds med det (med andre ord så tror jeg også han ville være tilfreds med samme løsning) Men det sidste du linker til er heller ikke en god anbefaling til en G2.. Du for aldrig plads til den mellemtone oppe ved forruden uden div. afstandsringe..

• #7   6. jun 2013 Bjarke L

Det er ikke en anbefaling jeg kommer med da jeg ikke bryder mig om det sæt jeg linker til... Men kun for at vise hvad et 3 vejs sæt er....

Og hvis folk gad at bruge de ca 2 min det tager at lærer hvad tingene hedder, så ville man undgå mange misforståelser...

• #8   6. jun 2013 har set folk være ret kede af at de stod med et SPL anlæg fordi de til forhandleren havde forklaret at det skulle "Spille MAX"... De havde bare glemt at det dækker over mange forskellige opfattelser af hvad "Spille MAX" er... I sælgerens tilfælde var det SPL... I kundens tilfælde var det SQ...

• #9   7. jun 2013 What?!

Du skriver først mit råd er dumt hvorefter du linker til focal 3vejs sættet og kalder det en meget bedre løsning..? Det er da en kraftig hentydning til at du vil anbefale ham det kompenentsæt..

• #10   7. jun 2013 Bjarke L

Din evne til at læse og forstå er åbenbart ikke ret god...

"Et komplet 3 vejs sæt havde været en meget bedre løsning så... som f.eks. dette:"

Yup råder ham til et 3 vejs sæt som en bedre løsning...

Og kommer med et eksempel på et 3 vejs sæt... Selv havde jeg nok valgt Et Hertz sæt...

• #11   7. jun 2013 Læser og forstår skam helt fint.. Tror det er dig der skal være lidt mere klar i mælet.. Hvis det var mig der var trådstarter ville jeg læse det som en anbefaling..

Men anyways..

Simon G

Du må endelig spørge ind hvis du føler du ikke har fået svar på din problemstilling.. Jeg tror faktisk (uden jeg selv har prøvet) at man, uden den vilde glasfiberoperation, kan få en 5,25" til at sidde i den "skuffe" du snakker om.. Du skal så bare selv til at trække en ledning ud i døren, da der jo ikke sidder nogen højtaler i døren originalt..

Evt noget i den her stil:

http://www.ebay.com.au/itm/VW-MK2-Golf-GTI-G60-OEM-Front-Door-Speaker-Cover-NEW-/280706428047

• #12   9. jun 2013 I min gamle G2'er der havde jeg lavet så jeg kunne ha 2 6x9 højtalere i døren, og så vidt jeg ved så kan man faktisk godt købe disse sider da mange laver dem, men ikk er tilfreds med dem smiley

• #13   10. jun 2013 VW FOR LIFE

Nej og gad vide hvorfor folk ikke er tilfreds med dem... smiley

• #14   10. jun 2013 Det ser ellers røv fedt ud, men fejler er bare at mange ikk kan finde ud af at lave det desværre

• #15   11. jun 2013 VW

Om det ser fedt ud er vel subjektivt..

• #16   11. jun 2013 Præcis. Men bare hvis man gerne vil ha' noget "styling" indover, så ku det jo være et fedt alternativ smiley

Kommentér på:
Bilstereo hjælp til min Golf 2 5 døres HJÆLP!

Annonce