{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på ledninger??
  • #1   5. jun 2013 Der kan være en smule forskel i tykkelsen på de enkelte tråde inde i kablet... Og der er ofte forskel på hvor stift og dermed hvor besværligt kablet er at arbejde med... Ofte vil et dyrere kabel være meget blødere og lettere at arbejde med og dermed lettere at montere... ofte pga. meget meget tyndere ledere inde i kablet, der i sidste ende betyder bedre overførsel af strøm...

  • #2   5. jun 2013 cody jeg har sendt dig en besked mangler svar fra dig og lytter lige med her måske skal mine kabler oss skiftes smiley

  • #3   5. jun 2013 Har godt nok været inde og mærke på sådan nogle kabler inde i bilstereo butikker, og de er super lette er bøje og garanteret også dejligere at arbejde med. smiley

    Men ændrer det noget som helst på lydkvaliteten, som man kan høre med det blotte øre..?


  • #4   5. jun 2013 Der kan også være forskel på kvaliteten af kobberet.

    Men jeg er 100% sikker på at du ikke kan høre forskel.

    Køb dem i bilstereo butikker hvis du synes de er pænest og bedst at arbejde med ellers ville jeg ikke tøve med at købe dem billigere et andet sted.


  • #5   5. jun 2013 Jeg ville ikke spare på kabel kvaliteten, uanset hvilken type kabel jeg stod og skulle købe.

    Da jeg monterede i min skoda, købte jeg har carsound, både strøm, phono og højtaler kabel, nemme fleksible og håndterbare kabler, dyre ja men meget nemme at arbejde med.


  • #6   5. jun 2013 Signalkabler ville jeg også købe en god kvalitet.

    Meeeen til plus eller minus er det fuldstændig lige meget.

    Ps. er uddannet elektriker og elinstallatør så har rodet med strøm i 20 år.


  • #7   5. jun 2013 Lasse Madsen

    Der vil ikke være super meget forskel i lydkvaliteten, hvis man kigger på strømkabler... der har de ikke nogen effekt... Dog kan de have stor effekt på Lydtrykket... helt op til +- 3 db kan der være i forskel på billige og dyre kabler... Og det er noget der kan mærkes, og især høres... Dårligere kabler kan dog være medvirken til dårligere kontrol fra din forstærker... og så begynder det at gå ud over lydkvaliteten...


  • #8   5. jun 2013 Tomas K

    Og elektrikere er de absolut værste når det handler om bilstereo... fordi de tror de ved noget om lyd og spændingers effekt på lyd, bare fordi de arbejder med strøm til hverdag... Ligsom lydteknikere ikke ved alt om strøm ved elektrikere ikke alt om lyd... Langt langt fra endda... (Arbejder selv som elektriker for NCC)


  • #9   5. jun 2013 Jeg gør mig ikke klog på lyden men hvis vi snakker om at levere en plus og en minus og kablet ikke er underdimensioneret eller ligger lige på grænsen så handler det kun om at kunne levere en spænding.

    Hvis anlægget i bilen lige kan klare sig med en 25mm2 og man tager et på 35mm2 så er man ude over de fleste problemer der kan komme ved spændingsfald.

    Jeg vil mene det er meget vigtigere med ordentlige forbindelser. Stik, klemmer, kabelsko, stelforbindelse.


  • #10   6. jun 2013 Tomas K

    Set fra et rent elteknisk synspunkt kan du have ret... Dog tager du fejl...

    Husk at i beregne antal individuelle ledere i kablet... og dermed tykkelsen på disse... ledningens samlede modstand... Osv osv...

    Jeg har set op til flere gange, folk stige 1-2 dB alene ved at skifte kablet til et af bedre kvalitet... Samme kvadrat bare bedre kvalitet... Alene det at man kan stige i dB bare ved den minimale ændring, vil betyde der også bliver en ændring i forstærkerens kontrol over højttalerne, og dermed over lydkvaliteten...

    Ordentlige forbindelser, stik osv osv... Er selvfølgelig vigtigt...


Kommentér på:
Forskel på ledninger??

Annonce