Lille anlæg evt. uden forstærker {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Jeg er ret grøn på området bilstereo, så dumme spørgsmål kan forekomme..
Jeg har fornyligt købt en Starlet EP91 som jeg gerne vil have lidt bedre lyd i, uden for meget gejl..
Standard:
2x 4" i instrumentbrættet (10w gætter jeg på)
2x 6x9" i hattehylden (15w)
Det lyder ikke helt godt. Dog syntes jeg at det blev lidt bedre da jeg satte en Pioneer X9500BT headunit i
Sagen er den at jeg gerne vil opgradere skidtet uden at skulle i gang med et kæmpe indgreb i dørene og ikke mindst så skal det veje så lidt som muligt
Derfor vil jeg, hvis det kan lade sig gøre, gerne slippe for forstærker...
Indtil videre har jeg købt et sæt JBL T696 LE 6x9" som jeg endnu ikke har monteret.
Jeg overvejer at lade JBL'erne trække den smule bas de nu kan, og så udskifte de eksisterende 4" med disse:
http://www.hilmars-audio.dk/shop/morel-integra-ovation-1910p.html
Så mit spørgsmål er, om 4" overhovedet er noget værd, om et sæt 6x9" er nok til en lidt dybere bas end standard og om det kan trækkes af min X9500BT headunit.
Er det ikke tilfældet vil jeg meget gerne høre nogle bud på en anden løsning..
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 131 Svar: 908
Der vil aldrig komme den vilde bas ud af et sæt 6x9, men dog lidt mere dybde i lyden, end du højst sandsynligt har nu.
Ang højtalere foran vil jeg klart anbefale at du også montere nogen der, da overhovedet ikke lyder særlig godt, hvis lyden KUN kommer bagfra (surround er fint ).
Snakker af erfaring da jeg selv kører med de bagerste udelunde, fordi jeg selv er igang med at lave om.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
http://www.bema.no/?ItemID=9092
Ved ikke hvor de forhandles i DK men det virker helt fint.. Lige monteret i en caddy 2012 model som køre som taxi og den har fået en hel del bedre lyd
Evt. få fat i en af de aktive basser i en flad kasse.. Giver lige lidt mere smæk i bilens std. anlæg og montere man så oven i den lille forstærker fra alpina så lyder det rigtig godt
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 9
Jeg har fundet den lille Alpine forstærker hos hilmars audio.
Jeg overvejer også en Pioneer ts-wx77a for at give lidt dybde..
Steffen - Foran har jeg nu 4" som lyder ret skidt. Dem ville jeg udskifte med nogle dyrere 4", så der stadig er 'sorround'
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 131 Svar: 908
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 67 Biler: 2 Svar: 1.961
Så køb en forstærker, det vil du få meget glæde af,
- højtaler der bliver trukket af hu kun er en dårlig løsning hvis man vil have god lyd...
dec 2006
Følger: 57 Følgere: 67 Biler: 2 Svar: 1.961
Lille anlæg evt. uden forstærker