{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.009 visninger | Oprettet:

Gear skift! {{forumTopicSubject}}

hej bg

når jeg nogle gange køre fra gear 1 op til 50km/t og skifter så gear til 5, så kan jeg mærke at gear skiftet ikke går helt igennem og kommer til at sidde fast en smule inden den kommer i 5 gear.

så er det noget galt med gearet eller er det bare sådan generelt for alle biler ved at gå fra 1 eller 2 gear og direkte til 5?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear skift!
  • #1   5. aug 2013 Nej.. Du bør sagtens kunne gå fra 1 til 5. Det er derfor at det hedder en gearvælger! Du kan selv vælge:D

    Der er jo ingen der slavisk går fra 1. til 2. til 3. til. 4 til. 5


  • #2   5. aug 2013 Hvorfor synes du det er så fantastisk at gå fra 2. gear til 5 gear? Du kan da bare lade være med det pjat. smiley

  • #3   5. aug 2013 Du slider dine syncromesh ringe af at springe så meget i gearskiftene. Så det ville jeg ikke gøre hvis jeg var dig

  • #4   5. aug 2013 Du slider dine syncromecher kun i det omfang, at omdrejningerne ikke er tilpasset til hastigheden når du sætter den i 5. gear..

    du skal derfor gøre det langsomt og vente til omdrejningerne er faldet.. når du kører 50km/t i 1. gear så er du måske oppe på 5.000 omdrejninger.. og i 5. gear svarer det til 1500 omdrejninger.. så det kræver at man er rolig..

    men ellers kan det sagtens lade sig gøre uden nogen form for slid..


  • #5   5. aug 2013 Der er jo en grund til at der er 1,2,3,4 og 5 gear i en bil og ikke bare 1. og 5. gear...

  • #6   5. aug 2013 Ruben.. ja og grunden er optimal acceleration, men optimal acceleration er ikke det samme som optimal benzinforbrug.. man kan med fordel springe gear over, og det skader IKKE mekanikken hvis man gør det rigtig

  • #7   5. aug 2013 Ej få jer dog et liv...

  • #8   5. aug 2013 Manden kører en 2,0 Alfa !!! !! ! Hvis han ville have benzinøkonomi så skulle han kraftedme da have købt en Lupo 3L istedet, det der grænser sgu da til det ynkelige.. ha ha ha

  • #9   5. aug 2013 Men lad os da alle smaske vores syncromesher, sode vore motorer håbeløst til, ødelægge katalysatoren, og mishandle vores koblinger så vi kan spare 2,87 dråber benzin hver gang vi accelererer til 50... PML

  • #10   5. aug 2013 Ruben..

    1. SLAP DA AF !!

    2. Hold dig til fakta, og de mekaniske muligheder (eller mangel på samme) for at skifte fra 1. til 5. gear..

    3. det er fint at du er imod det, men du tager FEJL på det her punkt..

    4. han soder næppe motoren mere til ved at køre den til begrænseren i 1. gear og hoppe til 5. end at tøffe op igennem gearene, og sætte den i 5. med 50km/t.. tværtimod faktisk..


  • #11   5. aug 2013 Fakta:

    1. Han kører i en Alfa 2,0 bestemt alt andet end en økonomisk bil.

    2. Hvor meget kan man spare ? Altså helt præcist. Noget som helst overhovedet ? Jeg tvivler på det batter en skid.

    3. Man kan spare mere benzin ved altid at køre alene i bilen så den vejer mindst muligt, man kan også blive anoreksiker så giver det altså også noget at man lige smider 30kg uanset hvad man vejer, bolemi kan anbefales. Tøm bilen for alt unødigt, og tank max 10 liter af gangen så den vejer mindst muligt. Jeg vil VÆDDE med at dét giver mere end noget som helst gearskifte fra 1. direkte i 5.

    4. Seriøst er jeg med på at man kan spare noget ved at springe et enkelt gear over. Rammer jeg 80 i 3. gear så hopper jeg gerne direkte videre i 5 gear.

    5. At holde bilen igang med 50 km/t i 5. gear er håbløst åndsvagt, det er i så lavt et omdrejningsområde at motorstyringen kompenserer ved at give bilen mere at leve af = dårligere benz økonomi.


  • #12   5. aug 2013 1 og 2 alt er relativt, det kan være bilen ikke er økonomisk, men hvis han kan køre den økonomisk når han pendler og ikke skal hurtig frem og spare 2-3000kr om året så må han vel gøre det..

    3. enig

    4. og 5. - også enig at det vil give mere mening at køre fra 2. til 4. eller 3. til 5.

    Men nu gik snakken på hans gearskifte og hvorfor den går træg, og det var det spørgsmål jeg besvarede hvor nogen påstod at den smadrer syncromecher, ja men kun såfremt at man ikke gør det rigtigt.. og hvis du ikke er enig i det, så har du jo ikke den rigtige tekniske indsigt..


  • #13   5. aug 2013 Endnu en intetsigende kommentar fra Ruben U

  • #14   5. aug 2013 Z28 NET hvad mener du ?

  • #15   5. aug 2013 damn så må jeg vel bare holde mig til at gå fra 1 til 3 gear og fra 3 til 5

  • #16   5. aug 2013 Eller du kunne også tilpassr dine omdrejninger. Det er altid en god ide at gøre

  • #17   5. aug 2013 haha yep det kunne jeg os smiley

  • #18   5. aug 2013 Jeremy Clarkson ville give en dumflad for den tråd her...

  • #19   6. aug 2013 xD


Kommentér på:
Gear skift!

Annonce