{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

yo s
yo s
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 62

Få et tilbud hos forhandler for din bil {{forumTopicSubject}}

Hej bg'er

Jeg ved at starte et firma og bil skal bruges til delvis at dække indskuddet i firmaet. Min revisor har krævet at jeg får et tilbud hos en forhandler på papir hvor der står hvor meget forhandleren vil give for bilen. Bilen har en værdi af ca 30000kr.

Mit spørgsmål er så kan man overhoved få en forhandler til at afgive sådan et bud på papir. Skal sige at jeg allerede er igang og har været igang med at få sådan et tilbud på papir men indtil videre uden held. Nogen der har erfaring eller relevante inputs så lytter jeg gerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få et tilbud hos forhandler for din bil
  • #1   7. aug 2013 Slå den op på bilpriser.dk, det er der mange forhandlere vurdere biler. Men er de 30.000 en udsalgspris, vil en forhandler ikke give mere end 10-15 stykker. Især hvis han skal købe den i ren handel.

http://www.bilpriser.dk/makelist.do?zipcode=7260&type=sell

• #2   7. aug 2013 Hej

Jeg er selv revisor, så vil lige komme med lidt input :o)

1: Grunden til at revisor kræver dokumentation for vurderingen, er for at have dokumentation overfor SKAT hvis de kunne tænke sig at grave i sagen. Uden papir kan SKAT reelt gå ind og fastsætte en værdi på f.eks. 15.000 og så står man pludselig og måske skal finde 15.000 ekstra i indskud.

2: Hvis du skal sælge bilen til firmaet skal du også bruge dokumentation for vurderingen, af samme grunde med hensyn til hvis SKAT vil blande sig.

3. Jeg ved du kan få en lavet, for har set dem et par gange. Det er bare et spørgsmål om at finde den rigtige forhandler. Hvis du ikke kan få en skriftlig vurdering af din bil, ville jeg søge på bilbasen og finde ca. 10-15 stk. tilsvarende biler (mærke, model, årgang, udstyr osv.) og så sætte en pris ud fra det. Disse salgsannoncer skal selvfølgelig skrives ud og gemmes som dokumentation. Men om din revisor vil godtage dette, tør jeg ikke svare på.
    Men om ikke andet kan du ikke risikere at SKAT vil sige at din vurdering af bilen er helt i skoven.

• #3   7. aug 2013 Den skal bruges til at dække indskúddet?
    Vil det sige, at du sælger bilen og bruger pengene til at starte op med?
    Eller skal den bruges som garanti for at lån-giver vil give dig et lån?

Når du er nede i det beløb for bilen, så er det jo begrænset hvor meget du kan få lov at låne - jeg ville som lån-giver ikke låne ret meget mere end det halve ud, altså 15.000, og det burde alle kunne gå i banken og låne uden nogen former for garanti-stillelse.

Noget helt andet er, at jeg ikke kan se hvorfor revisoren skal bestemme at du skal have et tilbud på den - det er vel din private bil?

Hvad du smider ind i firmaet, det må du også trække ud igen - så smider du 10.000 ind til at starte med, så går der jo et par dage inden de er taget ud og du kan begynde at se et overskud.

Konen er selv startet op får et år siden, og hun smed ca. 8000 ind i 2012, og der gik hun ud med et underkud på ca 4500 - her i 2013 har hun lagt ca 9000 ind og de penge hun får ind bruger hun til at udvide varelageret med, så hun har flere varer = passive likvider, og har ingen aktive likvider ligenu - derfor har hun stadig ret til at trække ca 13500 ud inden at det overhovedet begynder at ligne et overskud.

• yo s
    yo s Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 62
    #4   7. aug 2013 Tak for de hurtige svar.

Nå det er jo ik helt umuligt så jeg vil blive ved med at prøve at få et tilbud på skrift indtil videre.

Det med bilbasen og lign. annoncer har jeg også hørt om. Det må jeg lige drøfte med revisoren.

• #5   7. aug 2013 _Xpdite_

Det er vel fordi han vil starte firmaet op som et APS. så kan man bruge f.eks. bilen eller maskiner som man allerede har, som en del af det "indskud" på 80.000 man skal ligge når man starter et APS op. Det kræver så at en revisor godkender at de ting har den værdi man nu siger de har. Her har bilen en værdi på 30.000..

yo s
    Er der en bestemt grund til at du ikke vælger at køre det som et enkelt mands firma?. eller evt. køre det som enkeltmands til vi når 01/01/14 hvor det nye IV selskab kommer hvor man kun skal indskyde 1 kr? som jeg har forstået det giver et IV samme beskyttelse som et APS?.

• #6   7. aug 2013 kennet l

Lidt mere info, evt nogen links om IV selskabs typen??

• #7   7. aug 2013 Kim - går ud fra google er i stykker?

• #8   7. aug 2013 C G

Har sgu prøvet, men jeg synes ikke jeg kan finde en skid om det... Og jeg plejer da at kunne finde det meste derinde...

• #9   7. aug 2013 Gogole IVS

• #11   7. aug 2013 Ahhh, vidste ikke det kaldtes iværksætterselskab.. Havde jeg vidst det, så havde jeg da googlet på det istedet... Jeg googlede iv selskab.

• #12   7. aug 2013 du er tilgivet smiley men nu kan du da læse lidt om det.

Kommentér på:
Få et tilbud hos forhandler for din bil

Annonce