{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Altea Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.. smiley

Har lige et par spørgsmål fordi jeg har set mig lun på netop denne model.. smiley

Kigger på diesel udgaverne, altså 1,9 2,0 og 2,0FR og det skal være VAN.

Er der noget særligt man skal være opmærksom på disse motorer, har hørt en lille fugl synge om noget med dyser, men er det alle.. ? og er det noget man kan få lavet på garanti hos Seat.. ?

Ville det ikke være en klar fordel at vælge en som er nedvejet.? det er der vel ingen problemer med ?

Håber der er en del Altea ejere derude der gerne vil komme lidt RIS og ROS.. smiley

mvh. den forhåbentlige kommende Altea ejer.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altea Spørgsmål
  • #1   30. aug 2013 Jeg har ejet en Seat Altea FR TDI.. Af problemer jeg havde på 110.000 km kan nævnes:

    Airbaglampe blinker
    Defekt turbotrykføler
    Ventilationsblæser til klima brændt af
    Vand i venstre baglygte
    Nederste motorophæng ødelagt

    Købte herefter en Fiat 500 og kørte fejlfrit i 40.000 kilometer,

    Nu har jeg købt en Seat igen en Ibiza Cupra. På 10.0000 kilometer kan nævnes

    Problem med DSG Gearkasse (hakkende gearskift)
    Overdrevet olieforbrug (1liter pr 1000 kilometer)
    Svigt i tænding system

    Kan se i instruktionsbog motoren er skiftet ved 15.000 kilometer pga knækket kæde.

    Spørg lige om jeg skal have VW/Audi\Seat\Skoda nogensinde igen??

    Beklager mit sure opstød!!!




  • #2   30. aug 2013 Benjamin c. Kan sku ikke se du har noget at beklage
    smiley du beretter jo bare om dine erfaringer. Havde det været en fransk eller koreansk bil folk var kritiske over. Så havde hele VAG flokken gået helt amok i deres vag tilbedelse.


  • #3   30. aug 2013 Skidt oplevelse.. smiley

    Håber da der nogle der kan komme med en lidt mere opløftende historie..


  • #4   30. aug 2013 Jeg havde købt sådanne noget i stedet for idag.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320d/20-touring-steptr-van/1720841


  • #5   30. aug 2013 Hold dig til 1.9 TDI og giv den en chip. Søg i forum. Har været oppe 100 gange før..

    Nedvejning er ikke så dyrt mere.. Mellem 4500 og op efter.. Alt efter årg. osv


  • #6   30. aug 2013 Har en altea fra 06, 1,9 TDI. Har haft den i ca 2 år, eneste problem har været og skifte 3 gløderør. Kører sku fint.

  • #7   30. aug 2013 Du skal da bare have alteaen i benzin! min kører i hvertfald perfekt smiley

  • #8   30. aug 2013 Morten; Jeg køre over 100km om dagen på job, så den må også gerne være bare en lille smule øko.. smiley

  • #9   30. aug 2013 har en Altea FR 2,0 tdi køre dejligt, ingen reprationer eller lign inu køre bare der ud af

  • #10   30. aug 2013 Det var godt at høre jacob... smiley er din nedvejet så ?


  • #11   30. aug 2013 Det er kun 170 hk udgaverne der har problemer med dyserne.
    Og så har jeg hørt at 170 hk udgaverne er stærkere bygget i motoren, end 140 hk udgaven. Men om det er sandt er jeg ikke nok inde i sagerne til at svare på.


  • #12   30. aug 2013 hvad koster en nedvejet 2,0FR TDI om året i afgift ?


  • #13   30. aug 2013 2.0 TDI 140/170 har alle problemer med dyser, turbo,svinghjul,topstykke evt dsg mm !

    Hold dig væk fra den motor... Eneste folk der snakker godt om denne er folk der ejer den eller prøver at sælge den... De usælgelige og sjovt nok billigere eller ligeså billige som 1.9tdi som ellers oprindelig var en billigere model og en ældre teknik..

    Den kan ruinere de fleste bilejere den motor. Medmindre du finder en nyere 2.0 TDI men disse falder ud pga. De for nye til og kunne nedvejes!

    Hvad det koster at nedveje kan kun skat svarer på ! Der variere fra bil til bil ! Jeg gav dig et cirka svar tidligere !


  • #14   30. aug 2013 Kan du ikke leve med en 1.9 TDI så vælg en tfsi (benzin)
    Og er den for uøkonomisk så find en anden bil med andet motor program.


  • #15   31. aug 2013 Selvføldig snakker jeg godt om bilen når jeg ejer en og ikke har oplevet noget dårligt med den? du er da for dum at høre på Martin, jeg mener afgiftet er ca 4300 årligt nedvejet og 9600 ikke nedvejet smiley problemet med dyserne bliver lavet gratis på reklamationen smiley

  • #16   31. aug 2013 Jacob hvorfor er jeg for dum og hører på? Man er da for dum og hører på hvis man anbefaler denne motor til nogle. Den kører fint når den kører ja ! Med med regninger på 50.000 kr liggende om hjørnet så den ikke anbefalesværdig..
    Og nu hentydede jeg ikke til dig eller dit indlæg. Dyser gratis på reklamation.. Smider du lige et link smiley 90% bliver IKKE lavet på reklamation !


  • #17   31. aug 2013 De bliver lavet på reklamation, hvis bilen er passet med service på et autoriseret værksted. intet link er at finde, ved dette da min fik skiftet alle 4

Kommentér på:
Altea Spørgsmål

Annonce