{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har i pillet pladerne hvis han ikke omreg?
  • #3   4. sep 2013 Det er ulovligt og kører ud og pille pladerne af. Jeg afmelder den altid ved skat når jeg sælger biler så går der tre uger så bliver det meldt fra skat at de nummerplader ikke gælder mere også må de tage dem når de møder bilen.

• #4   4. sep 2013 Der er ingen grund til at du skal ud og gøre det beskidte arbejde, du tvangs afmelder den bare.

og hvis i ingen slutseddel har, melder du den bare stjålet smiley

• #5   4. sep 2013 Han har ikke en slutseddel, så de kan vel ikke vide om det er hans bil før den står i hans navn.. Så i princippet er det min egen bil jeg afmelder. Eller hvad?

• #6   4. sep 2013 Mamhun s

Så længe bilen står i dit navn er det teknisk set stadig din bil

• #7   4. sep 2013 du melder den bare stjålet, når nu han ikke har en slutseddel

• #8   4. sep 2013 Hvis man melder den stjålet og politiet stopper ham, hva så?
    Er bare interesseret i at vide om man kan tage ud og hente pladerne nu når han ikke har en slutseddel, om der sker noget ved det?

• #9   4. sep 2013 meld lortet nakket ! smiley øje for øje!

• #10   4. sep 2013 har engang truet en med at melde bilen stjålet da vi ingen slutseddel lavede, så fik han den omregistreret smiley

• #11   4. sep 2013 Mamhun s

Hvis du melder den stjålet så henter politiet bilen for dig smiley
    så har du både penge og bil smiley

• #12   4. sep 2013 Tja har han reg attest og i melder den stjålet er det jer der bliver meldt for bedrageri :). Man kan ikke melde en bil man har solgt stjålet, når man har udleveret reg attesten til personen.

• #13   4. sep 2013 Lasse P

Hvis den nu lå i handskerummet da bilen blev stjålet?

• #14   4. sep 2013 Hvordan har han fået del 2 og nøglerne?

• #15   4. sep 2013 Lasse P
    Og hvis man bare har "glemt" reg. Attesten i handskerummet? smiley
    Det er jo mine plader, så der er vel intet galt i at pille dem af bilen og aflevere dem?

• #16   4. sep 2013 Ja, det har jeg gjort en gang... Jeg vidste hvor personen arbejdede, så hentede dem på hans arbejdsplads, og skrev en fin seddel i forruden. Og det er ikke ulovligt, da det er "dine" plader.

• #17   4. sep 2013 Mamhun Nej det er ikke dine plader du har solgt bilen. Du kunne ha tvangs afmeldt den, den dag du solgte den. Så ville det gå 3 uger fra den dato af. Så det er ikke dine plader på nogen måde.

• #18   4. sep 2013 Lasse P

BILEN er solgt. Ikke pladerne, så længe de er registreret i sælgers navn, er det HANS plader, juridisk set. Det er ligeledes sælger der vil hæfte for forseelser begået med disse plader.

• #19   4. sep 2013 Du bliver knaldet for ulovlig anmeldelse hvis du melder den stjålet.

Afmeld den hos forsikringen, og skat,

Men det smarteste er at gøre det online sammen med køber når i handler

• #21   4. sep 2013 Thimofey du ejer ikke pladerne det er statens og har på ingen måde ret til at hente dem. Da du kan afmelde din forsikring. Så glem alt om at man ejer de plader for det gør man ikke. Og det er ikke din ret at lave selvtægt det er politiets. Så det i gør er bedrageri og forsikrings svindel. Da i får erstatning efter 3 uger hvis de ikke finder den.

• #22   4. sep 2013 Jeg ser det også stadig som mine plader.. Pisse irriterende jeg ikk kan finde den slutseddel..

• #23   4. sep 2013 Erstatning? Hvordan foregår det?

• #24   4. sep 2013 har man ikke lavet en slutseddel, ved salg

så lav en og tilbage dater den, så bliver bilen hurtige tvangs afmeldt,

• #25   4. sep 2013 Mamhun hvis man har kasko på sin bil og man melder den stjålet. Så har forsikring/politi et hvis antal uger til at finde den i. Finder de den ikke så får du jo erstatning for den. http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/stjaalet-bil-hvad-saa

• #27   4. sep 2013 Daniel R aka helldriver hvad er selvtægt ? det er når du tager loven i egen hånd. Det har ikke kun noget med at man er ubehagelig over for køberen

• #29   4. sep 2013 Jeg har med vilje altid skrevet i annoncer at bilen skal enten omregisteres med det samme når de vil købe den, eller også købes den uden plader

• #30   4. sep 2013 Daniel R aka helldriver nej du har sku da solgt bilen, så har du ikke ret til de plader mere. Så kan du afmelde dem hos skat, at du kører ud for at afhente afmeldte plader er politiets job= du tager loven i egen hånd= det er ulovligt da du ikke betaler for forsikring mere efter 3 uger. Hvad han gør efter de 3 uger kommer ikke dig ved da du har afmeldt dem ved skat færdig. Det er ikke din bil mere når du har modtaget penge for dem så pladerne er ikke dine og jo du får en bøde for at hente dem

• #31   4. sep 2013 Lasse P

Lad nu være at blande tingene sammen! Den der står registreret som ejer af bilen, ejer bilen, JURIDISK set. om den så er solgt eller ej!

Så kan man bare sørge for at omregistrere bilen. Det er sælgers "ejendom" indtil sælger ikke står som EJER.

• #32   4. sep 2013 Jeg tvangs afmeldte(både ved skat og forsikringen) min gamle bil en fredag.
    Samme aften blev jeg ringet op af politiet om jeg ejede en bil,
    ,,ja selvfølgelig jeg har da flere, hvilken en snakker vi om?".
    ,,Jamen det er den og den. Den er kørt galt og står plantet ude på en mark aflåst. Kender du noget til det?".
    ,,Jamen den har jeg solt for 3 uger siden, så det kender jeg ikke lige noget til. Havde en klar aftale med ham at den skulle omregistreres inde én uge og har faktisk dags dato afmeldt den ved skat og min fosikring, men du kan da få oplysningerne på ham jeg solgte den til"

Betjenten fik så mobilnummer, adresse og navn på ham som havde købt den.

Betjent siger så ,,Mange tak for det, vi prøver at få fat i ham, hvis vi ikke får fat i ham skal vi nok kontakte dig og så må du sørger for at få fjernet bilen. Forresten, hvis jeg var dig så ville jeg tage ud og piller dine nummerplader af bilen".
    ,, Jamen jo selvfølgelig, jeg kører ud med det samme og piller dem af"

Så ud fra det kan jeg ikke se noget problem i at du kører ud piller pladerne af en bil som du har solgt og tror da umiddelbart heller ikke politiet vil gøre noget ved det, hvis den nye ejer går til politiet med det smiley

• #33   4. sep 2013 De 3 uger skulle smides afhelvedes til med det nye system, det tager 5 min og man kan gøre det når køber er der, og hvis køber ikke vil det siger man pænt farvel og venter på den næste der ringer. Kan virkelig ikke se hvorfor man skal have 3 uger til noget der tager 5 min og kan gøres hjemmefra og i alle synshaller man køre forbi hvis man ikke selv kan finde ud af det. Det må jo være et penge spørgsmål hvis køber ikke har råd til forsikring/vægtafgift og gerne vil trække den så lang tid som muligt..

• #34   4. sep 2013 Tvangs afmeld bilen og kom videre i dit liv;) det amdet hjælper jo ik noget

• #35   4. sep 2013 Amdet=andet

• #38   4. sep 2013 Daniel R aka helldriver han ejer sku da bilen selv om den ikke er omregget. Han skal bare pille pladerne af bilen så. BILEN tilhøre ham, når han har givet dig pengene for den. Så kan du jo afmelde den på salgs dagen ved skat færdig. Så jo har da fattet det hele. Åbenbart folk der ikke fatter de bare kan tvangs afmelde dem, den dag de sælger den. Så hvad er problemet ? at sælger er for dumme til at afmelde en bil de har solgt?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #40   4. sep 2013 Daniel du er da helt tabt.

Det er selvtægt og ulovligt at tage ud og pille pladerne af en bil man har solgt.

Det er bedrageri at mened en bil stjålet efter man har solgt den.

Præcis som Lasse skriver. Uanset hvor mange argumenter og forslag du kommer med så ændre det ikke på det.

At man så kan vælge at gøre tingene på sin egen måde er en helt anden sag.

• #41   4. sep 2013 Daniel R aka helldriver he he ja og de dumme er sku de sælger der ikke kan finde ud af, at afmelde deres egen bil. Samme dag som de har solgt den smiley Sidder og spiller smart med at hente plader fordi de ikke omreg den. Så vær dog for helved den kloge, og afmeld jeres bil. eller kommer der så en dårlig undskyldning at det er jo købers pligt? JERES BIL JERES ANSVAR at afmelde bilen samme dag den er solgt. Så hvorfor være så dum at lave et stort nr ud af ingen ting? afmeld dog bilen samme dag i har solgt den tåbe.

• #42   4. sep 2013 DET ER IKKE ULOVLIGT AT FJERNE PLADERNE!! Bilen er solgt så den må han selvfølgelig ikke tage, pladerne er HANS ( ja det er statens ) indtil den er registreret i købers navn! Han kan med god samvittighed hente pladerne når det er mere end 3 uger siden den er solgt hvis køber ikke kan doc. At den er omreg. I blander tingene sammen de herre..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#43   4. sep 2013 Nej. Du må ikke tage pladerne når bilen er solgt med dem på. Så tilhøre de bilen.

• #44   4. sep 2013 Fik ad vide da jeg afleverede mine på motorkontoret for 6-7 år siden, at det var fint.. Fortalte jeg selv havde taget dem og lagt en seddel om jeg havde taget dem til den nye ejer og det var fint.

• #45   4. sep 2013 ? who cares.. aNONYMOUS hvad giver sælgeren ret til at hente dem efter 3 uger? når sælger har afmeldt bilen har han jo intet med bilen at gøre mere. så hvorfor kører ud og pille dem af?

Så hvad blander vi sammen? tror sku det er jer det ikke fatter hvordan det hænger sammen. Du som sælger kan jo ringe ind og afmelde din bil. Så hæfyer du ikke for den mere. Så det er da jer der er fuldstændig tabt bag en vogn i sagen her. I kan for fanden da afmelde den skide bil den dag i sælger den. Men i er jo så snot dumme at i venter 3 uger for at se om de omreg. Hvad sker der for jer? I sidder og skriver at køber er dumme når de ikke omreg efter 3 uger, tja det er jer der er dumme da i selv kan afmelde den, så har køber kun 3 uger med forsikring og så kommer politiet og henter pladerne. Så nej vi blander sku ikke noget sammen..

• #46   4. sep 2013 det er bare mega træls, at man kun kan lave noget online, ved skat med dankort

det må de sku se og få lavet, så man kan med andre kort

• #48   4. sep 2013 Altså, jeg kan godt li små røde havenisser...!

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#49   4. sep 2013 Daniel du har hverken ret til at hente plader og slet ikke bil.

Men lev du da bare videre i den tro.

Har man solgt en vare kan man ikke bare stjæle den tilbage.

Men kan da se du ikke er en mand man skal handle noget med. Hvis du mener du har ret til at gå ud og stjæle solgte vare tilbage igen.

Vil du ikke nok vise mig en lov der siger det lovligt at stjæle så længe man bare selv har solgt varen til ham man stjæler den fra.

• #50   4. sep 2013 Daniel det må du jo så ikke da det er dig selv der står for at afmelde dem ved skat. Så du har ikke ret til at hente dem. For du har solgt bilen med de plader. Så det er din egen dumhed hvis du ikke selv afmelder bilen samme dag, som du har solgt den. At loven siger køber har 3 uger til at omreg. Har intet med at du har ret til at hente dem. Da de 3 uger kun betyder at det forsikrings selskab dækker en skade i de 3 uger. Og det belaster ikke din forsikring eller præmie. Så tag dig no lidt sammen og lad være med at være så dum. For har man bare 2 brikker at flytte rundt med. Så ved man sku at når man selv gar afmeldt bilen ved salg, så hæfter man ikke for noget mere. Så hvorfor fatter du ikke at du selv afmelder den ved salg? Og jo det er ulovligt at hente plader på en bil man har solgt. Sender da lige en mail til politiet, men når nej dem tror du jo nok ikke på så.

• #51   5. sep 2013 Så kom der sku svar.

SJYL-Servicecenter@politi.dk

11.10 (18 minutter siden)

til mig

Hej

Du skal lave en anmeldelse på nettet ved Told- og Skat på manglende omregistering. Du må ikke selv hente pladerne, da dette vil være selvtægt.

Venlig hilsen

Servicecenteret

Lotte Dietz

Fra: SJYL FP Sikker
    Sendt: 5. september 2013 07:19
    Til: SJYL FP Servicecenter
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil

Så Daniel du har ikke en skid ret til at hente de plader. smiley

• #53   5. sep 2013 Jeg har fået det samme ad vide for 7 års tid siden... Men er nok lavet om eftersom problemet er blevet en del større de sidste år

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#54   5. sep 2013 Jeg har også engang fået af vide af politiet at mine fælge ikke stak ud så de var lovlige. Nogen gange tager politiet fejl. Men det betyder ikke den skrevne lov ikke eksistere.

Daniel. Du er 28 år. Hvornår inden for de sidste 10 år har man ikke kunnet tvangsafmelde en bil. Nu forsøge du vist bare at redde din historie i land med en ny.

Sgu utroligt så påståelige folk altid er herinde når de "tror" de har ret.

• #55   5. sep 2013 ? who cares.. aNONYMOUS og Daniel R aka helldriver mærkelig nok ved jeg det, da min mor tvangs afmeldte bilen, da mine forældre blev skilt for 22 år siden. Så nyt er det sku ikke. og når i har solgt bilen har i ingen ret til at hente pladerne, så drop jers smart ass fis med at man ejer dem. Fo det eneste i har ejet er bilen. Og når den er solgt har i intet med nr pladerne at gøre mere. Så i kan ikke tillade jer at hente dem. For i har intet med den bil at gøre mere når den er solgt eller ikke når de ikke omregger den. For svært er det at fatte ? For det er ikke jeres problem og i kæfter ikke for noget, når de ikke omregger. For du kan jo afmelde den ved skat lige efter salg. Så fat det dog og drop det smart ass wannabe gangster opførsel med JEg henter sku bare pladerne så, ja men så må han også brække dine finger fordi du laver tyveri på hans bil.

• #57   5. sep 2013 Daniel er du fuldstændig dum? det er selvtægt at hente pladerne. Du har ingen ret til at hente dem. Tror du ikke politiet ved det bedre end dig? Du har jo ingen grund til at hente dem. For har du bare lidt hjerne afmelder du den hos skat. Men tyder sku ikke på du fatter en skid af det hele. For det er selvtægt når du udfører politiets arbejde. Og ja det er politiets arbejde at hente afmeldte plader. Så stop nu dit ynkelig fis med at lege bad ass ikke. For du har ikke ret til noget som helst.

Og når du er så snot dum at bruge så meget tid på at hente pladerne, hvorfor hulen så ikke afmelde dem i stedet for? det viser jo lidt hvor en stor idiot man er ikke men ok du ved jo alt bedre end politiet fordi de engang har sagt noget. Men mon ikke du ikke fattede hvad de sagde den gang?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#58   5. sep 2013 Daniel du er da blød. Din påståelighed bedre i du bliver ved at køre i samme rille. Uanset hvad du har fået af vide så det ikke livligt at hente pladerne. Om du så har fået det af vide af politiet eller en stiv grønlænder.

Og lad nu ordet selvtægt ligge da du tydeligt vis ikke forstår betydningen af ordet.

• #59   5. sep 2013 http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Kriminalret,_almindelig/selvt%C3%A6gt

selvtægt
    Verificeret

selvtægt, det, at nogen tager retten i egen hånd og foretager noget aktivt for at skaffe sig sin ret, fx tager en stjålen ting tilbage.

Det er lovligt at forsvare sin ret over for en angriber, fx er det lovligt nødværge at forhindre en tyv i at stjæle ens ting. Grænsen mellem lovlig selvtægt og selvtægt, der er strafbar efter Straffeloven § 294, kan næppe angives præcist.

Den, der på gaden finder sin stjålne cykel, kan tage den med sig, men hvis den stjålne cykel fx står i en aflåst kælder, kan cyklens ejer ikke bryde ind i kælderen for at tage cyklen, men må søge hjælp hos myndighederne.

Der er i Danmark meget få sager om ulovlig selvtægt. Den krænkede skal som regel selv anlægge sag, men anklagemyndigheden kan rejse sagen, hvis almene hensyn kræver det.

• #61   9. sep 2013 jeg fik afvide af en politi mand engang at så længe min gamle bil ikke var omreg måtte jeg gerne hente pladerne da det faktisk var mine pga han ikke havde omreg den.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#62   9. sep 2013 Dennis det er ulovlig selvtægt.

Mark og det er så bedrageri.

Flotte råd i kommer med begge to. Fedt og få en dom og spilde tid på noget der kan orden på 10 min. lovligt.

• #63   9. sep 2013 Dennis pladerne er ikke dine BILEN er din. Hvornår fatter folk at pladerne kun er gyldige når der er betalt forsikring og vægtafgift. Når i selv afmelder jeres forsikring så er det sku da fuldstændig lige meget om han har de plader eller ej. Laver han en ulykke uden plader på bilen og de tager stel nr så står i som sidste ejer.- Og så er det fuldstændig lige meget om i har hentet de plader. Da i står som ejer af BILEN og ikke af pladerne og pladerne ikke har en skid betydning for jer eller jeres forsikring, når i har afmeldt den ved salg. Fuck hvor gør folk det til et problem uden grund jøsses man. Plader er så den er lovlig at bruge på vejen. Så hvis i endelig skulle hente noget er det da bilen og ikke de plader.

• #64   10. sep 2013 Jeps 2 gange.. Sidst kostede det også manden 4 nye dæk... Han fik valget mellem tæsk eller nye dæk, for ikke at overholde sin aftale

Kommentér på:
Har i pillet pladerne hvis han ikke omreg?

Annonce