{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.983 visninger | Oprettet:

VW Up reparationer? (gearkasse bl.a.) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Vi har haft nogle problemer med vores VW up, og vi vil bare høre om nogle deler de erfaringer? Jeg ved godt der er en anden tråd herinde om det, men den er ret gammel.

Vi har nu haft vores up! til reparation 3 gange (den er på værksted nu for 3. gang) med samme problem - passagersædet registrerer ikke når man har taget sele på, bluetooth systemet har ikke virket optimalt samt koblingen og koblingspedalen har sagt mærkelige lyde, og gearkassen har lydt lidt sjovt. Nu har de så ringet derinde fra og sagt at vi først får vores bil i næste uge, fordi der skal ny gearkasse i!!!!

Det er i og for sig dejligt nok at der kommer ny gearkasse i, men vi er utrolig bekymrede for om vores bil bare er en 'tikkende bombe' som kan gå i stykker hvert øjeblik det skal være?

Er den nu lavet ordentligt når gearkassen er skiftet? Det skal lige siges vi købte den i juli måned 2013 og har så kun haft den i 2 måneder, og der har været noget galt med den fra starten af smiley :( smiley

Det er så surt, og ja vil bare høre om andre har det ligesom os og i så fald hvad de gjorde i situationen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Up reparationer? (gearkasse bl.a.)
  • #2   5. sep 2013 Ok, vi er medlem af FDM, så det vil vi da klart undersøge - tak for tippet!

• #3   5. sep 2013 Kan det godt passe de kun har synshaller FDM? Er det sådan et sted man booker? Eller smiley ?

• #4   5. sep 2013 surt med så ny en bil der går i stykker og er en rigtig mandags bil men ja til fdm med den og ellers kan man vel forlange en ny bil eller noget

• #5   5. sep 2013 Det er en gråzone med det ny bil. Vi har haft snakket med FDM Juridisk Rådgivning og de siger at hvis den går i stykker igen kan vi forlange at få købet tilbage, men vi vil bare gerne have en ny bil! smiley Hehe.

• #6   5. sep 2013 Er det fordi at den siger en form for klik, ved et bestemt punkt når i kobler til, eller hvis i f.eks kobler lidt hurtigt til? For det synes jeg godt nok alle vores UPer siger.

• #8   5. sep 2013 min kamis gearkasse skramler også men SMC i hillerød samt VAG folket her inde mener det er helt normalt. jeg mener ikke den skal sige sådan...
    ellers virker alt utroligt nok på den efter næsten 45000km. men tror at hans gearkasse er på vej til at gå i stykke og hans bremser foran samler konstant sten som kiler sig i klemme

• #9   5. sep 2013 Der er nogle stykker som har haft problemer med gearkassen, langt de fleste gange er vw hurtige til bare at skifte den, netop fordi de ved der er generelle fejl,
    Men bare fordi de har den fejl er det jo ikke ensbetydende med, at bilen skulle fejle alt muligt andet? Det ville jeg ikke være nervøs for.
    Vi har haft vores siden marts og har ikke oplevet nogle problemer, ud over bluetooth kan være enormt drilsk.

• #10   5. sep 2013 Det er når vi kobler ud, så 'sparker' koblingen ligesom tilbage. Det er super svært at forklare. Og gearkassen har bare lydt så mærkeligt i forhold til de 3 lånebiler vi har haft (Skoda Citigo bl.a.) som jo burde lyde ens. Den gør det både når man kobler hurtigt og langsomt til - det med koblingen. Også har den sagt en mærkelig tshh lyd når man træder koblingen ned - dog en periodisk fejl som ikke er er der altid. Men de har vurderet i VW at der skal ny gearkasse i. Så vi venter spændt. Er så glad for det er inden for garantien!! Ellers havde det dælme været en dyr omgang!

Men super frustrerende at man bruger så mange penge på en ny bil, og man netop vælger at købe en ny bil fordi man IKKE gider reparationer også sker det her. smiley

Ok tak Martin H, det tror jeg helt sikkert vi vil høre, for at få en såkaldt 'second opinion' smiley

• #11   5. sep 2013 Ok, tak for svar Sø-Probel - jeg synes helt klart de skal klage og brokke sig. Hvis man synes det lyder usundt så er det formentlig usundt, det har vi hvert fald fundet ud af nu!

Jakob: også tak for svar! vi håber det er en bedre gearkasse den her gang? Og nej, der er garanteret ikke mere galt med den. Man bliver bare lidt paranoid smiley

• Molo
    Molo Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 102
    #13   5. sep 2013 Jeg har selv en Up, den er fra Maj månedet 2013 og den har kørt næsten 6000 km. Og jeg har ikke haft nogle problemer med den. Så I er godt nok uheldig!

• #14   5. sep 2013 han stoler blindt på SMC.
    jeg havde stilt bilen til den ikke sagde lyde mere. for den sagde intet de første 15000km. men lyden er blevet værer...

• #15   5. sep 2013 Du har jo ret til, at de skal give dig en helt ny Up (Minus km/tal) hvis det er præcis samme problem de retter nu for tredje gang på kort tid smiley

• TomP
    TomP Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 47
    #16   5. sep 2013 Er der ikke generelt altid problemer med vag biler, jeg har haft 2 nye (ikke up) og der har kun været fejl på fejl. Og så har jeg haft en passat 3c som også var lort på lort hele tiden.

• #17   5. sep 2013 Lasse M: har du noget dokumentation på det? for så vil vi MEGET gerne se det! mener du at hvis de ikke laver den ordentligt den her gang så har vi ret til en ny? FDM siger vi har ret til at lade købet gå tilbage, minus km tal osv., men ikke til en ny bil på den måde smiley

• #18   5. sep 2013 Det er jo præcis det samme smiley
    - Ved fra min onkel som driver en Fiat forhandler, at han er pisse træt af den danske "3 samme fejl" regel, da rigtig mange bruger den til, at få retuneret deres bilkøb, når de finder ud af, at de ikke har råd til det alligevel, så påstår de blot der er en fejl, der opstår engang imellem 3 gange og så skal de have returneret købet, eller byttet til tilsvarende bil/købe ny og betale for km standen på den gamle.

Har du den SAMME præcise fejl, som deres værksted ikke har kunne udbedre den 3. gang, så har du ret til at få købet returneret smiley (Og vælge om du vil, bruge pengene på samme bil, eller en anden eller hvad du nu vil)

• #19   5. sep 2013 Men prøv og se påstand nr 2 her: http://taenk.dk/gode-raad/25-forkerte-paastande-om-koebeloven#taenk_mis7

• #20   5. sep 2013 Kæresten's UP siger sgu også mærkelige lyde fra gearkassen, vi henvendte os til en forhandler der mente at man bare skulle træde lidt i speederens i stedet for at slippe koblingen alene..

Det skulle være meget normalt da han kaldte det for en sparekasse fra VW af?
    Anne J - gjorde din også det?

• #21   5. sep 2013 Vi har ikke fået noget af vide om det, vi synes bare den lød 'usund' og blev så ved og ved og ved med at brokke os og indlevere den. og nu har de så også fået øjenene op for problemet - endelig!

• #22   5. sep 2013 Altså lød den usundt gennem alle gearene :)?

• #23   5. sep 2013 Ja, det synes vi. Men det var lige så meget koblingen vi synes lød mærkelig

• #24   5. sep 2013 Lasse m: så må de jo bare lave det rigtigt første eller anden gang!!

• Niklas J
    Niklas J Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #25   18. sep 2013 Har desværre også problemer den "klik" lyd ved koblingspededalen. Var inde med, og der fik jeg bare en ny pedal på..sagde ikke noget den første uge, men er nu begyndt og sige det igen -.- nogen der ved hvad det kan være ?

Kommentér på:
VW Up reparationer? (gearkasse bl.a.)

Annonce