{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.127 visninger | Oprettet:

Soda Blæsning til rustarbejde? Er det noget der dur? :) {{forumTopicSubject}}

Hej har kigget lidt på denne pistol fra viskebladet.dk

http://www.viskerbladet.dk/product/sodablaeser-jwl-med-beholder-maling-fjerning-rust-gammel-591/

Den er godt nok noget dyrere end de sandblæsere man køber i harald skrald. Men det sviner ikke og det skader ikke gummi lister, metal og glas.

Er der nogen der har erfaring med dette hersens soda blæsning?

Og hvad er egentligt bedst? Sand eller Soda?

Kunne godt tænke mig at have et ordentligt produkt til en masse forskellige opgaver. Motore, karrosserier, fælge, undervogns dele smiley

Hvad vil i anbefale at invistere i?

Kompressor er ikke noget problem, det er der styr på smiley

Tusind tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Soda Blæsning til rustarbejde? Er det noget der dur? :)
  • #2   17. sep 2013 til fælge og tykt godt er det nok hip som hap....men på tyndplade er det en væsentlig detaljer at soda ikke opvarmer emnet når det blæses rent. Med sand risikerer du at materialet ændrer form og deformerer og så er karosseri pladen pludselig ubrugelig. Derfor er sandblæsning af karosseri noget man lader profferne om hvis det skal blive flot.

I tyskland er de begyndt på isblæsning, blæsning med iskrystaller som har samme egenskaber som soda.

Jeg har ikke prøvet soda så jeg ved ikke om det er ligeså effektivt....men det er bestemt værd at overveje.

/A

• #3   17. sep 2013 De vil have 699 for 25 kg. så jeg beholder hvis min sandblæser , bruger tit strandsand som koster 0 kr.

• #4   17. sep 2013 Det er også det der er lidt sindsygt ved det. 699kr for 25 kilo??? Der står ikke noget om hvor meget det bruger. Men kunne forestille mig at det var en del siden de undlader at skrive det smiley

Er der nogen der har erfaring med glas blæser så? Hvor kan det købes? og hvad kan det bruges til?

Skal som sagt kan rense karosserier, undervognsdele og fælge smiley Skal man have 3 forskellige blæsere eller kan man nøjes med glasblæseren?

• #6   17. sep 2013 Soda og glas bagpulver m.m. kan du ikke bruge til noget som helst hvis du vil fjerne fælglak. Der skal du have gang i noget ædelkorund..

• #7   17. sep 2013 Okay? Og hvad er det? smiley

• #8   17. sep 2013 Det er samme slags sand som man bruger til at lave sandpapir med. Det er ekstremt hårdt. Blandingskorund egner sig ikke til alu det er alt for agressivt, men ædelkorund og så ikke så meget tryk på så virker det smiley

• #9   18. sep 2013 Okay så skal have en GOD sandblæser der kan tage en masse forskellige materialer. Nogle gode forslag til forhandler og mærke? smiley

• #10   18. sep 2013 Du kan sagtens starte med noget billigt grej, og så lave en blæsekasse selv ud af træ eller karosseriplade.

Det vigtigste er at du har korrekt blæsemiddel til det du blæser, og at du har en kompressor der kan levere 8-10 bars tryk konstant. Det skal være en kompressor med ret så stor tank. Jeg har en med 60 liter og den er faktisk for lille.

Jeg vil sige en kompressor med 100 liters tank ville være passende.

• #13   18. sep 2013 Blæsemiddel koster ca 25% af hvad det gør i DK og så er det ligemeget om det er Korund, eller plasticperler.. Danmark er fuldstændig forskruet hvad angår priser, ingen mystik omkring hvorfor Danske virksomheder ikke kan få gang i væksten...

• #14   19. sep 2013 Syntes også 699 for 25kg soda lyder sindsygt. Det kan ikke være ret meget de sælger af det med den pris.

Men hvor køber man en rigtig god sandblæser der kan tage en masse forskellige materialer?
    Sprøjte kabine/kasse skal jeg nok selv fikse. Og kompressor er der også styr på smiley

• #16   19. sep 2013 Nemlig, den fra biltema er helt fin.

Du skal købe dit blæsemiddel i Tyskland, eventuelt via Ebay.

• #18   19. sep 2013 Kun et link til Ebay smiley

Det hedder sandstrahlen på tysk smiley

• Jakob L
    Jakob L Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #19   16. mar 2016 Skal det ikke være Natriumcarbonat? Dur natriumbicarbonat virkelig til det?

Kommentér på:
Soda Blæsning til rustarbejde? Er det noget der dur? :)

Annonce