{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

alfa 159 1,9 JTD 150HK ris&ros {{forumTopicSubject}}

mig og kæresten har luret lidt på sådan en alfa 159 da det er en fed vogn og det ikke lige er hver mands eje og så ville vi begge prøve noget nyt og anderledes end vi er vandt til da hun er toyota tøs og jeg selv er opel mand ka vi ikke rigtig bliv enige på henholdsvis hendes og mit mærke så vi blev enige om at prøve noget helt andet og både designet pris hænger ret godt sammen på sådan en 159'er men men men nyt mærke ingen kendskab
hva skal man kigge efter på sådan en vogn og hvad med reserve dele til sådan en bil er det dyrt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alfa 159 1,9 JTD 150HK ris&ros
  • #1   30. sep 2013 og gerne svar fra henholdsvis mekaniker og folk da selv har eller har haft da jeg ikke er interesseret i hverken at høre om bmw volvo eller andre forslag lige her og nu drejer det sig om alfa 159 smiley

  • #2   30. sep 2013 Det er vel noget med at det er et plus det er en Alfa, og at det er et minus det er en Alfa.
    Som sagt i TopGear, Alfa skal kun købes af bilentusiaster, og man skal have haft én i sit liv.


  • #3   30. sep 2013 gearkassen er et problem på dem. Hvor langt har bilen gået?

  • #4   30. sep 2013 1.9 JTD har ofte problemer med svagt svinghjul/kobling.

  • #5   30. sep 2013 det er en fiat diesel motor. og det kan italienerne finde ud af at lave godt

  • #6   30. sep 2013 Hans Zafira det er desværre nok det mest ubrugelige svar i denne tråd og i andre tak for svar ...
    mht. svinghjul og kobling er det vel samme problem som 75 % af alle andre bilmærker også døjer med bla. VW seat m.m. osv


  • #7   30. sep 2013 Alfa er vejen frem!

    Læs herinde om hvad folk har skrevet om bilen

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-and-946-spider/371127-alfa-159-1-9jtdm-reliability.html

    hvis du ikke køre lange ture så snup dig en binzen 2.2 JTS smiley


  • #8   30. sep 2013 De ruster som ind i helvede smiley smiley

  • #9   30. sep 2013 ja den ruster hvis den ikke er beskyttet - ligesom alle andre biler iøvrigt

  • #10   30. sep 2013 159 har ikke rustproblemer som 156éren. Den er desværre heller ikke så sporty da den er blevet noget større og dermed tungere. Stationcar versionen er efter min mening den flotteste stationcar ever, men looket er på bekostning af anvendeligheden. Der er ingen bagsædeplads og bagagerummet er ikke ret stort. Så fordelene ved en stationcar forsvinder lidt og sedanen er jo bare flottere smiley Af typiske problemer med 159 kan nævnes aircon, dækslid da den nemt går ud af sporring, forkerte fejlmeldinger pga defekte følere. På 2,4 diesel motoren er kardanerne udsat for stor belastning pga de 400Nm så de går engang imellem til. På 1,9JTS og 2,2JTS kan det være en ret stor udskrivning på værkstedet hvis motoren har mislyde en udskiftning af knastkæde kan blive en MEGET dyr historie.
    Ellers kan man jo sige for og imod diesel, personligt synes jeg ikke diesel og Alfa holder. Men det er en ny tid og Alfa er jo kommet godt ind på markedet med 159. Det er en utroligt velkørende bil og pt et rigtig godt køb da den lider meget under 156érens dårlige ry. Bedste råd er at købe en med fuld servicehistorik og gerne en ejer. Ingen tvivl om at en 159 vil blive et dyrere bekendtskab end en Toyota men med fare for at træde nogle over tæerne, så har den bil bare så meget mere stil og karisma end alle de tyske og japanske metervare produkter.
    Men tag ud og prøv nogle forskellige, du bliver hurtigt solgt smiley

    Afhængig af budgettet så er 1750TBI uden diskussion den mest harmoniske 159


  • #11   30. sep 2013 poul o tusind tak for svar for det med rust ser jeg altså desværre også på insignia'en hvuis de ikke har fået pava fra ny vi har haft flere afsted til maler og fået malet inderskærme og vanger pga galvanisk opkog og rust så ja alle biler ka ruste

  • #12   30. sep 2013 Alle biler ruster, nogle mere end andre dog, jeg har ikke indtryk af at 159'eren ruster så slemt, det var 156'eren der var den slemme, ligesom mercedes w210 er storslem.

    Jeg ved ikke om 159'eren har samme problem med lysene? at der kommer ir i kontakterne og derfor lyser fejllampen?


  • #13   30. sep 2013 Jeg er næsten helt enig med Poul O alfa og diesel ikke høre sammen og det mente jeg indtil jeg prøvede og købte min 156 2,4 JTD. Det spiller bare MAX sammen.
    159`er køre som andre ikke så godt som 156`eren men 159`eren er bedre bygget. 159`eren har de sammen "problemer" som alle andre biler så der er ingen grund til ikke at købe. Det eneste no go skulle måske være at man bliver stærkt afhængig af Alfa:o)


  • #14   30. sep 2013 Hvis 159'erens køreegenskaber i sving minder om dem i 156'eren så er den helt fantastisk, klart en af de bedste jeg har prøvet hvad sving angår.

  • #15   30. sep 2013 Min chef har en. Eneste fejl er den opel gearkasse den har på de spiser lejre. Hans har spist 2gearkasser nu.

  • #16   30. sep 2013 sø propel hvilken motor ligger da i din chefs er det 1,9 eller 2,4 for jeg har kigget på 1,9

  • #17   30. sep 2013 1.9
    det er en opel gearkasse .lejrene i den brænder af og de er ikke bare lige at skifte. desvære. han har prøvet...


  • #18   30. sep 2013 er da så ik også noget med at da både er en 6 trins og en 5 trins?


  • #19   30. sep 2013 kan godt være ved det faktisk ikke... men han er skide glad for bilen ellers (men han er også ALFIST

    denne kunne være en mulighed http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/accord/22-i-ctdi-sport-tourer/1794395
    hvis det skal være noget atypisk og lækkert.
    hvis i overvejer ny bil så kig på den nye mazda 6 fuck en lækker vogn.


  • #20   30. sep 2013 ej den er sku ik for køn alfa var lige i øjet med design men det er mærkeligt med den gearkasse for syntes da ik vi har problemer med insignia og vectra c som kører med samme motor og gear

  • #21   30. sep 2013 han har smasket 2 stk de har holdt ca 60.000 værd. så ved ikke hvad der er galt... andet end det der er de koniske lejre (kan ikke huske om der er rulle eller kugle) der brænder hærdningen i skålen af. så begynder den at larme og ryste...

  • #22   30. sep 2013 ja men så må jeg jo se for det ka da godt være det blir vectra C istedet forså også mht bagagerums plads

  • #23   30. sep 2013 nej for helvede så er der da 1000gange mere glæde ved en Alfa.
    vectra C mondeo og Peugeot 407 er så kedelige. syntes de minder meget om hinanden i kabinen... ud


  • #24   30. sep 2013 Jeg har en 1.9 JTDM 16v, eneste jeg lige kan komme på af minuser va at den var en smule sløv i 2 gear, men har smidt en novitec box i så den nu har 180 hk og 390 NM og den køre som en drøm... Og diesel økonomien er fin kørte fra Paris til Rødby på en tank. og køre altså også en del små ture i den.

    Min er fra 31/12- 07 og har nu kørt 261.000 km. det eneste ud over alm servicer der er skiftet er turboen for 20.000 km siden og nu skal øverste bære arme skiftes, det kan godt være lidt hårdt med 19" på for undervognen. kobling og gearkasse køre perfekt. samme med motoren. Der er intet rust i min (den er undervognsbehandlet 2 gange.

    Vi har 3 drenge 6,9 og 12 pladsen er intet problem hverken til dagligt eller når vi køre på ferie...

    Det er den bedste bil jeg til dags dato har haft....


  • #25   30. sep 2013 Morten J
    så du har ikke oplevet oven nævnte problemer med gearkasse svinghjul kobling osv?


  • #26   30. sep 2013 tror i lægger alt for meget i det med de gearkasser, det er langt fra alle der har det problem, og bare fordi en mand har problemet betyder det langt fra alle har det.

    Jeg tror der er noget din chef ikke får skiftet der er medårsag, f.eks. dårligt svinghjul, forkert brug eller andet der kan være med til at skabe problemet.


  • #27   1. okt 2013 Nej det har jeg ikke, og kender 2 andre med alfa 159 jtdm 1.9 som henholdvis har kørt 140.000 og 310.000 km som heller ikke har haft problemer med deres.

    Og det med de er dyre at køre på værksted, der kan jeg kun sige at det er en smule billigere en det var med Audi/ vw og Peugeot . Men der har altid været en masse rygter med alfa og har ikke oplevet nogle af dem. Mine vw'er har gået langt mere i stykker og været noget dyrere i drift for ikke at sige rustet mere. Er så træt af alle dem der har en fætter som havde en ven der en gang så et billede af en so måske havde en alfa. 95 % af dem som udtaler sig har aldrig haft en.

    Med alfa skal man sørge for at olie skift er overholdt samt med 156 at tandrem er skiftet. Og køb aldrig en alfa der kunne være brugt som F1 bil der er mange der tror at de har købt en Ferrari bare fordi den er Italiensk og smadre den og køber olie fra T-Hansen.



Kommentér på:
alfa 159 1,9 JTD 150HK ris&ros

Annonce