{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Det elektriske driller i min Tpuran {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lidt problemer med en Touran jeg lige har købt.

Det er en 1,9 TDI fra 2006, og en del af det elektriske virker ikke.

følgene ting virker ikke:

Visker bag, sprinkler for og bag, dog virker lygtevaskerne, så pumpen fungere, men den kører bare ikk når jeg ber den om at køre på forruden eller bagruden. Sædevarme i begge sæder virker ikke, blæser virker ikke, kun når oliefyret er tændt.
Det skal lige siges at jeg har oliefyr med fjernbetjening, men når jeg tænder fyret så tænder blæseren som den skal, men fyret slukker igen efter 20 sekunder og så virker blæseren ikk igen før at fyret igen bliver tændt.

Nogen der ved om der er en sammenhæng mellem alt det her, da det virker underligt at så mange elektriske ting på en så ny bil ikke virker på samme tid.

Alle sikringer er i øvrigt tjekket smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det elektriske driller i min Tpuran
  • #1   30. sep 2013 På en Så ny bil? Den er 7 år gammel??
    Bare en helt almindelig ting, har du tjekket sikringer ikke er sprunget til nogen af tingene?


  • #2   30. sep 2013 Dit fyr er sikkert defekt, siden det starter op og slukker sig selv igen. Det gør sikkert også at blæseren ikke fungerer korrekt, da fyret jo er koblet dertil.

    Sædevarmen, kan være de begge har fået knæ i sædepuden og derfor er defekte.


  • #3   30. sep 2013 Visker bag, er sikkert motoren der er død.

  • #4   30. sep 2013 7 år er sq da heller ikk gammelt når man kigger på elektronikken. det da sjældent at en bil har begge sædevarmer i stykker, sprinkler, visker bag, samt blæser når den kun er 7 år gammel. Man ku fårstå hvis det var en bil der var fra fra 80, 90erne som havde haft mange forskellige ejere, og der havde været nogen pilfingre iblandt.

    Som jeg har skrevet så er alle sikringer tjekket


  • #5   30. sep 2013 På med en VAGcom.

  • #6   30. sep 2013 7 år er sgu ingen alder. min er 4 år og ser ud som ny.

  • #7   1. okt 2013 1) Få en tester på og se hvad den siger til det hele
    2) Det lyder rigtig meget som om, at der er en klaphat med et vcds kabel, der har leget Karl Koder og bare vinget det af, han nu fandt spændende. Lyder i hvert fald en del som min Altea da jeg lige fik den, der virkede sprinkler, bagrudevisker, tågelygter og nogle andre ting ikke, det brugte mekkeren lige det meste af en dag på at rode med, med testeren, før det virkede igen. Det er rigtig smart når folk ikke lige gider at notere langkoden FØR de begynder at lege kode-guru...


Kommentér på:
Det elektriske driller i min Tpuran

Annonce