spørgsmål til dieselbil {{forumTopicSubject}}
Hey.. Har lige en par spørgsmål håber nogen kan hjælpe og svare på..
Har læst herinde mange gange nu at dieselbiler ikke har særlig godt af at køre korte ture og bykørsel.. Men hvor mange km skal en dieselbil egentligt ca. køre for at blive driftsvarm.? Og hvis mam køre den driftsvarm først, og så køre bykørsel har den så stadig ikke godt af bykørsel.? Har også læst at de ikke har godt af at tomgang, men hvorfor skulle det være rigtigt ? Og til sidst, hvis man nu skulle komme til at køre lidt småture og bykørsel ind imellem, har jeg hørt at det ville kunne hjælpe at køre en god tur på motorvej på min. 20 km, hvor den får en del flere omdrejninger end normalt, ved at køre i 4. gear..?
Og ville det ikke også hjælpe lidt ved at bruge Bell add (eller andet mærke) i tanken til at rense for sod, og smøre ..?
På forhånd tak
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
En diesel kan generelt tåle det samme som en benziner - vi har haft dieselbiler i mange år efterhånden, og dengang vi kørte benzin, forsværgede jeg nogensinde at skulle køre diesel. Men efter de er "kommet med", og har en god lyd og det hele, der virker det bare. Man bliver afhængig af moment og træk.
Vores dieselbiler har bare været brugt præcis som en benzin med korte ture, omdrejninger, osv., der har aldrig været problemer.
Jeg har valgt vores nuværende dieselbil pga. hurtighed, ikke pga. økonomi ;-).
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 72 Svar: 258
Men hvis vi snakker en 1.9 tdi fra 97, hvordan er din vurdering så ?
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 72 Svar: 258
Men jeg har også lidt under 20 km, nok 17 km til og fra skole hver dag, plus det løse bykørsel der kunne komme.. Men køre så også næsten hver weekend ca 30 km frem og tilbage, igen plus det løse. Ville sådan en motor ha' meget skidt ved det kørselsmønster ? hvis man ''brænder'' den ren en gang i ugen, og bruger bell add eller lign.. ?
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
Det de *ikke* kan tåle, er:
1) Hvis bedstemor hver dag i 5-10 år kun bruger den til at køre 3km ned til købmanden og tilbage igen og aldrig (gentager, aldrig) kommer ud på længere ture.
2) Johnny/Brian starter hver (gentager, hver) morgen starter på kold motor med at give den klø/i begrænseren i hvert gear.
Kør almindeligt de første 10-15km, derefter kan de tåle alt.
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 114
BTT 1.9 kører min onkel med i hans passat. Han kører kun korte ture. En gang i ugen eller hver 14. dag, kører han en tur til odense, aarhus eller tyskland bare for at hygge og køre motoren godt og grundig varm.. Han har nu haft den i 7 år tror jeg og har ingen problemer med de.
Men inden du kæber en diesel, så regn ud om det overhovedet kan betale sig.. De er så dyre i afgift efterhånden at det er latterligt.. Og det er ikke fordi man sparer meget når man tanker..
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 121
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 4 Emner: 41 Svar: 117
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 121
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.729
der er sku ingen forskel, det er bare at køre, kør en rens igennem engang imellem,
er det en nyere diesel bil, soder den sku til i egr ventil, uanset kørsel, der køre man jævnligt rens alligevel, og til syn er det fast hvergang, for at bestå co testen.
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 4 Emner: 41 Svar: 117
spørgsmål til dieselbil