{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

spørgsmål til dieselbil {{forumTopicSubject}}

Hey.. Har lige en par spørgsmål håber nogen kan hjælpe og svare på.. smiley

Har læst herinde mange gange nu at dieselbiler ikke har særlig godt af at køre korte ture og bykørsel.. Men hvor mange km skal en dieselbil egentligt ca. køre for at blive driftsvarm.? Og hvis mam køre den driftsvarm først, og så køre bykørsel har den så stadig ikke godt af bykørsel.? Har også læst at de ikke har godt af at tomgang, men hvorfor skulle det være rigtigt ? Og til sidst, hvis man nu skulle komme til at køre lidt småture og bykørsel ind imellem, har jeg hørt at det ville kunne hjælpe at køre en god tur på motorvej på min. 20 km, hvor den får en del flere omdrejninger end normalt, ved at køre i 4. gear..?

Og ville det ikke også hjælpe lidt ved at bruge Bell add (eller andet mærke) i tanken til at rense for sod, og smøre ..?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til dieselbil
  • #3   3. okt 2013 Der er desværre mange gamle "overleveringer" om dieselbiler, og folk tror stadig en diesel er larmende, langsom, osende og ikke kan tåle noget - faktum er at en dieselmotor faktisk er på et teknologisk højere plan end binzinmotorer. Der er sket en ENORM udvikling på dieselmotorer de sidste 10-15 år, og det ved mange mennesker desværre ikke.

    En diesel kan generelt tåle det samme som en benziner - vi har haft dieselbiler i mange år efterhånden, og dengang vi kørte benzin, forsværgede jeg nogensinde at skulle køre diesel. Men efter de er "kommet med", og har en god lyd og det hele, der virker det bare. Man bliver afhængig af moment og træk.

    Vores dieselbiler har bare været brugt præcis som en benzin med korte ture, omdrejninger, osv., der har aldrig været problemer.

    Jeg har valgt vores nuværende dieselbil pga. hurtighed, ikke pga. økonomi ;-).


  • #4   3. okt 2013 Okay, L-F

    Men hvis vi snakker en 1.9 tdi fra 97, hvordan er din vurdering så ?


  • #6   3. okt 2013 ja det er en 90 hk 1z..

    Men jeg har også lidt under 20 km, nok 17 km til og fra skole hver dag, plus det løse bykørsel der kunne komme.. Men køre så også næsten hver weekend ca 30 km frem og tilbage, igen plus det løse. Ville sådan en motor ha' meget skidt ved det kørselsmønster ? hvis man ''brænder'' den ren en gang i ugen, og bruger bell add eller lign.. ?


  • #7   3. okt 2013 Ork nej - det du beskriver der er rigeligt fint til at en dieselmotor nok skal klare sig.

    Det de *ikke* kan tåle, er:
    1) Hvis bedstemor hver dag i 5-10 år kun bruger den til at køre 3km ned til købmanden og tilbage igen og aldrig (gentager, aldrig) kommer ud på længere ture.
    2) Johnny/Brian starter hver (gentager, hver) morgen starter på kold motor med at give den klø/i begrænseren i hvert gear.


    Kør almindeligt de første 10-15km, derefter kan de tåle alt.


  • #8   3. okt 2013 Sidste 3.5 år har jeg kørt Passat 3c 1.0 tdi 140 dsg.. Fra hvor jeg boede var den 9.5 km til arbejde.. den blev ALDRIG 100% varm.. Først nu har jeg sjulle skifte EGR ventil fordi den var sodet til.. Jeg valgte der efter at sælge bilen, simpelthen fordi jeg nu har kun 7km til arbejde. Så scooter til næste sommer hvor jeg køber den nye fiesta sport.. Passaten var bare for stor og dyr bare at have stående til 14 km dagligt..

    BTT 1.9 kører min onkel med i hans passat. Han kører kun korte ture. En gang i ugen eller hver 14. dag, kører han en tur til odense, aarhus eller tyskland bare for at hygge og køre motoren godt og grundig varm.. Han har nu haft den i 7 år tror jeg og har ingen problemer med de.

    Men inden du kæber en diesel, så regn ud om det overhovedet kan betale sig.. De er så dyre i afgift efterhånden at det er latterligt.. Og det er ikke fordi man sparer meget når man tanker..


  • #9   3. okt 2013 bell ad vil jeg ikke mene er nødvendigt. tror det er bedre at lade være. en enkelt omgang med bell ad ville den kun have godt af. derefter behøver den sgu ikke smiley

  • #10   3. okt 2013 de kan sagtens tåle det bare den bliver driftsvarm prøv og tag taxa når den er frikørt har den kørt mindst 250.000 og jeg har lavet en del frikørte taxaer der har kørt omkring 700,000 og de er jo som regel diesel smiley

  • #11   3. okt 2013 jonas. samtlige taxaer jeg har kørt med i har sgu bare fået kniven. taxaer lever bestemt ikke i tomgang smiley det er i hvert fald min erfaring smiley

  • #12   4. okt 2013 Ville nok få lukket EGR ventilen hvis det var min bil og den skulle kører mange små ture.

  • #13   4. okt 2013 lars L, det er der ingen motor der kan tåle til.

    der er sku ingen forskel, det er bare at køre, kør en rens igennem engang imellem,

    er det en nyere diesel bil, soder den sku til i egr ventil, uanset kørsel, der køre man jævnligt rens alligevel, og til syn er det fast hvergang, for at bestå co testen.


  • #14   4. okt 2013 flemming P ja taxaer får en del pedal med det står sku også en del i tomgang

Kommentér på:
spørgsmål til dieselbil

Annonce