{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

karsten v
karsten v
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 48

peugeot 405 19. SRI {{forumTopicSubject}}

Hey... Skulle lige vide om der er nogen herinde der ved hvad den måler som sidder længst til højre i instrumentbrættet, skulle vise. der står (min.) og (Max) ved den. Men det er ikke benzin målern. Håber nogen kan hjælpe mig. Bilen er en peugeot 405 med automatgear

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  peugeot 405 19. SRI
  • #1   20. apr 2006 mon ikk det er temperaturmåleren?

• #2   20. apr 2006 jo det er jeg ret sikker på det er.

• #3   20. apr 2006 Men det kan også være den der måler luft-trykket i dækkene ;oD

• #4   21. apr 2006 Jeg har en 405 SRi også. Det er dog den nye model med 2 liters motor.
    Jeg har lige lavet et billede af instrumentbordet, så du evt. kan sammenligne målerne smiley
    Måleren øverst i midten er til benzin. Den måler som sidder til højre er til kølevand. Og den sidste måler (som måske er magen til din?) er til olietemperatur og olieniveau, 2 i 1 måler. Hvis du sætter tænding på bilen uden at starte den viser den efter 3-5 sekunder olieniveauet (mellem min og max med viseren). Når bilen er startet måler den ikke niveau, men olietemperatur. Og der bruger den samme skala.
    Håber det kan hjælpe dig smiley
    Her er billedet:
    http://peecee.dk/?id=36383

Mvh Ricky

• karsten v
    karsten v Tilmeldt:
    mar 2006

#5   21. apr 2006 hej ricky.. det er så den måler du har til venstre på din. aner stadig ikke hvad det bruges til. havde håbet på at det var noget til min automat gearkasse. da den fejler et eller andet. den gider nemlig ikke køre når man trykker på speederen. den tager bare omdrejninger?... men derimod hvis den har stået natten over. så kan den lige køre lidt tid. hvis du kunne hjælpe mig, ville det være nice smiley på forhånd tak

• #6   21. apr 2006 Ja, det er den måler du har til venstre, for jeg har en instruktionsbog liggende fra den gamle model hvor det står. Den virker som jeg beskrev før. Det eneste jeg lige kan komme på med dit automatgear, er hvis det mangler olie? Der skulle sidde en målepind ned i gearkassen. Der skal olie niveauet kontrolleres når bilen og gearkassen er varm. Den skal så være imellem mærke a og b med startet motor. Det er vigtigt den ikke løber tør for olie.

Mvh

• karsten v
    karsten v Tilmeldt:
    mar 2006

#7   21. apr 2006 Tak ricky. Men hvordan kommer jeg ind til der hvor jeg kan tjekke det. ja undskyld men er lidt dum hvad ang. automatgearkasser...Men Det sjove er bare at når den har stået natten over kan den køre lidt. men så når den har kørt lidt tid. altså bilen. så tager den kun omdrejninger. men rører sig ikke ud af flækken. kan det godt skylles olie?. på forhånd tak smiley

• #8   21. apr 2006 Jeg ved ikke om det kan være olien alene der gør det, men det er da et bud..
    Målepinden skulle sidde forrest i motorrummet i højre side (set forfra), og den har en orange top på pinden.

Mvh Ricky

• karsten v
    karsten v Tilmeldt:
    mar 2006

#9   21. apr 2006 okay... Jamen jeg siger tak. Også må jeg se på det imorgen. sov godt når du kommer så langt

• #10   21. apr 2006 I lige måde smiley

Kommentér på:
peugeot 405 19. SRI

Annonce