{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Hvad skal man kigge efter? BMW 320i {{forumTopicSubject}}

Hej bg, håber lige i kan hjælpe mig lidt.
Jeg skal op og se på en bmw 320i 2.0 e36 fra 96. Er der noget bestemt man skal kigge efter. Den har gået 250xxx km og har lidt over et år til syn. Det er den første bmw jeg skal have og vil ikke købe en bunke skrammel der går i stykker efter jeg kommer hjem med det. smiley

Link til bilen herunder.

http://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/bmw/320/annonce/20802228-bmw-e36-afslag-ved-hurtig-kontant-handel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man kigge efter? BMW 320i
  • #1   6. okt 2013 Om alt el virker. smiley Det kan nogle godt have lidt svagheder med..

Generelt undervogn, selvfølgelig.
    Hvis du vil banke efter rust, så bag forhjulene.

• #2   6. okt 2013 Jamen sælger siger den ingen fejl har udover lidt kosmetisk rust. Og den ser også rigtig fin ud. Kan evt linke hvis du/i vil kigge på den. Jeg er ikke den store mekaniker og ved ikke så meget om det da jeg mest har haft vw og peugeot.

• #3   6. okt 2013 slå den op på nummerplade net. den er betinget godkendt pga. noget tærret rust.

• #4   6. okt 2013 Har jeg set og snakket med ham om, og han sagde det er blevet lavet. smiley

• #5   6. okt 2013 Så tjek lige ud, hvordan det er blevet lavet.. smiley

• #6   6. okt 2013 Med Peugeot ved man i hvertfald, hvor mange ting en bil kan fejle.. smiley

• #8   6. okt 2013 Til prisen ser den fin ud hvis den leveres nysynet. Men E36 ruster og man kan se på billederne at den har begyndene rust i motorhjelm, døre i førersiden, samt paneler. Der er sikkert mere når man ser den irl.

Det rust der er nu vil kun brede sig og blive grimmere med tiden. Så hvis du køber den så sørg for at få det lavet hurtigst muligt, og sørg for at få den undervognsbehandlet hvis han har lavet rust i den. Langt de fleste efterbehandler ikke rust reperationer særlig godt, og det er vigtigt. Ellers kommer det bare igen.

• #9   6. okt 2013 Han siger det der ligner rust i skærm kanter er der ikke i virkeligheden. Den har slet ikke så meget siger han. Der er nogle bobler og det er det.

• #11   6. okt 2013 Ja okay, hvordan og hvor ledes med bagtøjet?? Hvordan kan jeg se/høre hvis det er dårligt?

• #14   6. okt 2013 Okay smiley

• #15   6. okt 2013 Bobler = rust

• #16   6. okt 2013 De har det med at ruste i bag ved gummilisten, og i bagklappen. Nederst i dørene, (mest de forreste) yderst på motorhjelmen, nede ved sideskørterne. og ja alle skærmkanterne kan os være slemme på sådan en. Tjek ihvertfald paneler og nederst ved forskærmene hvor sideskørten os sidder (Der har jeg os set på mange af dem de har 1 kilo sand/skidt liggende derinde, fordi forskærmen lige buer ind under og bliver skruet fast med 2 små skruer.
    Bagtøjet kan os godt hyle på sådan en ældre sag, men kan hurtig tjekkes ved at give den lidt gas i 5 feks og så bare slippe gassen så kan man høre om den hyler.
    Og så ellers bare det hovedsaglige om alt el virker, aircon kan os være halv pebret og skal have eftersyn på hvis det ikke virker. Servostyringen kan os drille lidt på dem, men kan hurtig tjekkes ved at dreje rattet helt den ene vej så kan du hurtigt høre om der er noget galt, og om selvopretningen er iorden.

Held og lykke med det! smiley

• #17   6. okt 2013 Rust - skærmkanter, bagklap, under bagklap ved låsen, nederst i døre, løfte punkter, forskærme nederst

Motor - mærk om motoren er kold når du kommer. Hvis den tikker kort når den er kold bliver det kun værre til vinter, den skal ikke tikke overhovedet. Km tallet betyder ingenting på sådan en hvis den er passet med olieskift. Når det er en 96er er den med vanos som sidder forest på motoren lige bag blæseren, lyt til larm derfra koster en del at lave. Når bilen er varm og har kørt lidt km får du en til at give den lidt gas mens du står bag den for at se om den ryger sjove farver ( sort = olie, man kan tydligt lugte det også, Hvidt = vandforbrug) det er finger regler ikke altid det passer 100%..

Drivlinje - lyt til bagtøj, op i højt gear og accelerer lidt og slip, mærk også efter slup når du slipper, gearkassen har jeg kun oplevet lidt knasen fra 1-2 gear, god faktor på om bilen har været kørt hårdt.

Husk at tjekke alt el, aircondition osv.

Men ellers held og lykke med den, det er en dejlig vogn sådan en, men jeg havde gået efter en 325, da 320eren er langsom, købte en 320 som min første e36 og fortrød da den hurtigt bliver sløv, men den køre fint smiley

• #18   6. okt 2013 Christian F : Rettelse

Blå / lilla røg = olie
    Sort røg = for fed blanding (noget i vejen med motorstyring)
    Hvid røg = vand

• #19   6. okt 2013 Ruben - ja du har ret, ved ikke hvorfor jeg fik skrevet sort smiley

Kommentér på:
Hvad skal man kigge efter? BMW 320i

Annonce