{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

Stefan B
Stefan B
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14

Astra F går ud i tomgang . {{forumTopicSubject}}

Hej..

Har en Astra F fra 1998 der har kørt lige under 200.000.
Den tænder fint, men har et problem når jeg holder stille. Den kan vælge lige pludselig at gå i meget lave omdrejninger som om bilen er ved at slukke. Altså cirka 100-300 omdrejninger. Der er det så 30/70% chance for om den slukker eller ej.

Hvis den ikke slukker ryger den op i 2.000 omdrejninger efterfølgende i et par sekunder.

Hvis den slukker, så prøver jeg efterfølgende at tænde den de næste 3-5 minutter og den plejer at tænde.

Desuden har den problemer med koblingen jeg mener snart skal skiftes.

Hvad kan det være?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Astra F går ud i tomgang .
  • #1   6. okt 2013 Har du set om der er nogle af vacum slangerne som har revner i sig så de ikke er tætte?

• #2   6. okt 2013 det kunne godt være din stepmotor der går træt

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jun 2011

#3   6. okt 2013 *Andersen *
    Har kigget hurtigt og ikke fundet nogen revner. Kan det høres hvis det er?

Kennet G
    Sådan en fætter her? http://i.ebayimg.com/t/New-Idle-Speed-Control-Valve-IAC-Opel-Vauxhall-ASTRA-56-57-51-52-1-4-1-6-16V-/00/s/MzAwWDMwMA==/z/9HgAAOxyrjZRry6S/$T2eC16VHJIkE9qU3kIdIBRry6SWY!w~~60_35.JPG
    Hvis jeg tager den ud kan det så ses på delen?

• #4   6. okt 2013 Ved ikke om det kan høres det kan jo være flere ting af hvad jeg har fået afvide af en... men har en kollega med opel også og hans den gik dog ikke ud men den faldt og steg i omdrejninger som om den lige var ved at gå ud og det var hans vacum slanger

• #5   6. okt 2013 ja den men det er ikke sikker du kan se noget på den men du kan da prøve den er nem at komme til

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jun 2011

#6   6. okt 2013 *Andersen *
    Har lige kigget igen, kunne ingen revner se, men man kunne høre en meget lav pivelyd, ligesom en stor ballon med et lille hul. Dog ved jeg ikke om det er sådan det normalt skal lyde.

Kennet G
    Vil lige prøve og se så.

• #7   6. okt 2013 Hakker den også? Har lige skiftet føleren på svigerfars astra f til kølervæske temperaturen. Den havde dog også bøvl med at starte når den var varm efter en god køretur. Pga den druknede sig selv

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jun 2011

#8   6. okt 2013 Powered By Opel
    Ja den hakker, men har altid troet det var koblingen. Men ved nærmere eftertanke, så sker der det, at den ved fuld gas i særtilfælde ville hoppe under acceleration. Dvs en lav gas og den ville accelerere normalt. Men hvis jeg trykkede lidt hårdere på gassen ville den hoppe mens den accelerede. Men det skete ikke så tit og ville gå væk efter et par accelerationer.

Hvis jeg holder stille i køer i lang tid, kan motoren godt finde på at blive varm efter 15-20minutters kø. Men det går væk hvis jeg tænder for varmen i bilen.

Forstår ikke helt mekanikken i det, men lyder som om det er det.

• #9   6. okt 2013 Prøv at skifte den sensor. Jeg gav 75 på ebay.uk

• #10   6. okt 2013 Igen Så kan jeg ikke svarer 100% på det overhovedet.. smiley Men det lød bare som et ligne problem som min kollega havde.. så kom bare med et muligt bud.. smiley

Min astra kommer også rigtig hurtigt op på motor varme. og det har den altid gjort og det gjorde min gamle astra også.. Dog syntes jeg det er lidt underligt at den næsten kan komme rigtig tæt på 100 grader. skruer jeg op for varmen i bilen og ruller vinduerne ned så man ikke bliver kogt kommer den hurtigt ned igen. Hvis jeg så ruller vinduerne op igen og slukker for varmen skal jeg holde ikke særlig længe i kø så er den mega varm og blæser går igang.. smiley Men den bruger ikke synderlig olie og heller ikke rigtig vand

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jun 2011

#11   12. nov 2013 Opdatering til næste læser!

Den ser ud til at virke! Det var føleren den var gal med.

• #12   12. nov 2013 Var det den føler jeg sagde?

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    jun 2011

#13   12. nov 2013 Ja det var det. Skiftede i starten føleren til ventilatoren istedet da det var det jeg blev givet i T-Hansen.. Bilen kom på computer senere og der meldte den fejl på gasspjældspotentiometeret. Der blev prøvet med en hel anden karburator, men stadig samme problem. Fyren fra autohuggeren sagde at det lyder til den føler du talte om. Så blev den rigtige føler skiftet og nu virker den perfekt !

• #14   13. nov 2013 Godt jeg kunne hjælpe smiley og godt det virker nu

Kommentér på:
Astra F går ud i tomgang .

Annonce