1.037 visninger
|
Oprettet:
valg af bil til klubrally {{forumTopicSubject}}
Har haft en diskussion med en kammerat om hvad fo en bil man skal vælge jeg siget peugeot 406 1.8 og han siger 406 3.0 v6 hvad ville i vælge af de to
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 844
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 9
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 87
En Seat Ibiza 1996, er nu også OK, men mangler noget motorkraft hvis ikke man får fat i en Cupra - Den er dog en smugle mere tung i røven (Som så gør den lettere at styr ved håndbremsevendinger)
Kadett E 2.0 16v er også meget populær...
- Der er mange gode muligheder !
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
jan 2012
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 89
apr 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 5 Emner: 72 Svar: 942
http://www.cars-data.com/en/honda-civic-1.5i-gt-specs/16694
Daihatsu Charade 1.0 gti
Små lynræsere
jul 2003
Følger: 7 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 139
Hvis jeg skulle vælge en af dem ville det nok være v6'eren pga. det ekstra kraft overskud og bedre moment.
Men det er rigtigt nok hvad de andre siger, det er ikke et optimalt valg da de er forholdsvis store og tunge.
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 306
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 844
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 87
En anelse tung, men ret sjov
Kan ikke forstå der er folk som taler imod baghjulstræk?
Hvilke modeller er det som har ligget i toppen de sidste 5 år, hvis man skal se geneneralt indenfor Klubrally?
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
Og de er som regel billigere.
jan 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 172 Svar: 3.274
et godt bud
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 844
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg vil vælge en bil udfra
Lav vægt
Lav gearing
Gode bremser
Jeg så en undersøgelse hvor de brugte en 120hk Saxo... som udgangspunkt.
Den ene med std. motor og optimeret undervogn + bremser - der var noget hurtigere rundt på en mindre bane end en 160hk Saxo med std. undervogn/bremser.
Jeg havde valgt sådan en.... eller en Integra Type R fra England - der koster de ikke meget
http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1722818-honda-civic-1_6-i-vt-ee9
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 9
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 87
Men ja, som eksemplet med den Saxo, viser også meget godt hvormeget optimering af en bil betyder, frem for HK alene...
apr 2012
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 60
Honda civic vti
Toyota starlet
Mazda 323 ba 1,8
Peugeot 106 gti
Peugeot 205 gti
Peugeot 206 gti
Peugeot 306 gti
Peugeot 309 gti
Ford sierra 2,3 V6
VW golf 1,2 eller 3 helst med 2,0 motor
Ford escortpige xr3i
Daihatsu charade
Toyota corolla twincam
BMW 325i e30 eller e36
Opel Astra f 2,0 gsi
Mercedes 300D
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 7 Svar: 27
apr 2012
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 60
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 676
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Nu er det jo klubrally og ikke WRC... jeg gad ikke bruge en million på glasfiber... tilpasning... maling/klister.... og du sparer heller ikke 300-400kg på glasfiber
Jeg kunne også godt finde på at finde en BMW eller andet baghjulstrukket, men det skulle være fordi røven kunne slå ud på dem
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 9
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 107
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Nu behøver det jo ikke være drifting... uden at være den store ekspert, så tror jeg underlaget for de fleste klubrallys er asfalt og hvis man kører på ordentlig dæk behøver bilen jo blive kastet rundt skråtsidelæns
apr 2012
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 60
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.341
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
Der er forskæld på en prof F1 kører, og en nybegynder til klubrally??
Han vil klart have mest glæde af en fwd bil, den er let at køre, har en kort akselafstand og er nem at gå til hvad stumper ang
jeg holder på 106GTI den er nem at modificere på og man kan få alt til den, til en billig penge.
i øvrigt vil jeg gerne se en F1 bil deltage i et klubrally hvor der er en tilladt max fart på 60kmt i snit på en prøve, og den maximale tilladte lige strækning er 200m
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 64 Svar: 649
jeg mente at bilen skulle have fwd, lav vægt, kort aksel afstand og skulle til at komme til for rimelige penge der for en 106GTI
valg af bil til klubrally