{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.259 visninger | Oprettet:

Skift af Thermostat, nu lyser motorstyrings lampen???? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en Mondeo Mk3 STC 2.0 TDCI Trend model 2005 hvori jeg lige har skiftet termostaten til vandet i da den ikke kunne holde sig varm.
Det hele gik som det skulle og var klaret på små 5 min.

Kørte så en tur efter for at se om det havde løst mit problem med varmen, og det havde det, på vej hjemad begyndte motor lampen at lyse (den gule der ligner en pumpe)

Det kan ikke være fordi jeg skal skifte motor olie vel?
Den har lige rundet 30.000km på olien, og skal skiftes her i weekenden alligevel. Men det lyser lampen da vel ikke af?

Hvad kan det være?

Venlig Hilsen
Henrik Rasmussen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af Thermostat, nu lyser motorstyrings lampen????
  • niels J
    niels J Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #1   23. okt 2013 Hej. har du haft nogen stik pillet af og haft tænding på imens. så er det nok derfor. smiley

• #2   23. okt 2013 køre du 30.000 på en olie? :S det var da at spare på pengene :S

• #3   23. okt 2013 Niels J:

Jeg har haft ovenløbsslangen af som sidder på selve termostat huset, og ladet den stå i tomgang i ca 10 min for at lufte det hele ud.
    Kan det have noget at sige?

Rasmus c, gider du da at lukke munden? - nyerer biler køre så langt på olien. Står også i manualen...

• #6   23. okt 2013 Henrik.. grunden til at der lange service intervaller på biler idag har kun noget at gøre med drift omkostninger. Dvs nemmer at sælge en ny bil med lange intervaller end korte.. ville sgu nødig køre 30000 i en diesel bil

• #7   23. okt 2013 Jeg fandt fejlen ! - En luftslange fra EGR til noget andet var "kappet" over ligner det.... MEGET underligt. anyways, den er nu skiftet og lampen forsvandt.

• #8   23. okt 2013 Ingen tvivl om man sagtens kan køre 30.000 km på dyrere olie med addtiver, men det ville helt sikkert ikke skade at halvere det antal kilometer... for indmaden i blokken har da ikke ændret sig meget...

Kommentér på:
Skift af Thermostat, nu lyser motorstyrings lampen????

Annonce