1.561 visninger
|
Oprettet:
Golf 5 1,4 TSI {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg går meget stærkt og overvejer at skifte min volvo ud, med en golf 5 1,4 TSI da den passer bedre til mit kørselsbehov. Jeg har sådan set også fundet bilen, men nu er jeg sku kommet lidt i tvivl om der er noget man skal være særlig opmærksom på, når man anskaffer sig sådan en. De fleste biler har jo en eller anden sygdom eller skavank nogen dyre end andre. Er der nogen der kan hjælpe mig med hensyn til hvad jeg jeg skal kigge efter..
jul 2012
Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 287
dec 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 764
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
dec 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 764
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
I dette tilfælde er det 160 hk modellen der er tale om. Ved ikke hvad det er der ligger i den du kigger på...
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
dec 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 764
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 1.520
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 459
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
Edit*
tjekkede lige lidt på nettet... I de dansk importerede modeller står der ikke noget om at man skal tanke 98, men bare 95. Men i de tysk leverede biler anbefaler man 98. Så vidt jeg kan læse mig frem til kan katalysatoren ikke så godt lide 95 oktanen, samt forbruget skulle stige og effekten falde.
Men hvis den danske importør ikke mener det er nødvendigt, så må man gå ud fra at det går. De har da trods alt kørt et par år efterhånden de modeller.
Har lige nuppet noget fra en anden tråd herinde:
"VWs FSI motorer har også en anden specialitet. Der stilles høje krav til oktantal og benzinens svovlindhold! Der skal 98 oktan i tanken, samtidig med at benzinen skal have lavt svovlindhold, før motoren yder sit bedste. Hvis et eller begge krav ikke er opfyldt, falder motorydelsen, og benzinforbruget øges.
Derfor er der en usædvanlig opgivelse for bilens ECE-tal blandt de tekniske oplysninger. Det bedste er med det helt rigtige brændstof, men man får aldrig problemer med Golf 1,6 FSI. Bilen kan køre på almindelig 95 oktan med det svovlindhold, der nu en gang er i den lokale benzin. Resultatet er blot, at forbruget stiger, og effekten daler."
mar 2006
Følger: 53 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 329 Svar: 1.428
Golf 5 1,4 TSI