{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Cooper s vs leon cupra van? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Er lidt på jagt efter en bil der er lidt sjovere at køre i, kontra min polo.

Har kigget lidt på en MiniMini Cooper S, den med kompressor og 163 hk, og så har jeg kigget på en Seat Leon Cupra van.

Det er umiddelbart de to biler omkring der ligger omkring de 100 til 120.000 kroner, som jeg synes mest om.

Men vil gerne høre jeres mening omkring de to biler. Så hvis i har været ude og prøve de to biler, så vil jeg meget gerne høre jeres mening om dem.

At den ene er van er total ligegyldigt for mig.

Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cooper s vs leon cupra van?
  • #2   2. nov 2013 tænker også, efter en den søgen på nettet, at cooper'eren er mest mig, da jeg gerne vil have en bil der minder mest om en lille hurtig gokart, og der bliver cupra'en måske for stor og tung? hvordan med larm i kabinen af cooper'eren? tænker mere på udefra støj osv?

  • #3   2. nov 2013 klart mini´en. til verdag syntes ejg den har bedre komfort end leon´en. og nå der skal lejes ligger den 1000gange bedre på vejen... de 160hk er fint men selv med JW kit kunne den godt bruge mere (mere vil havde mere)... kan lige umiddelbart se nogle fordele ved en leon overhovde da den er bygget på øv

  • #5   2. nov 2013 Den største fordel ved Cupraen må da klart være at der findes uendeligt med tunings muligheder, for 30-35.000,- har man 330-335 HK, det må siges at være billige HK.

  • #6   2. nov 2013 Hov, kan se jeg kom til at svare fra min fars bruger, beklager smiley

    Jeg må ud og prøve sådan en cooper s, jeg takker for hjælpen drenge.


  • #7   2. nov 2013 Cooper S er sløv sammenlignet med Cupra'en.

    Den mest gængse at sammenligne med er G5 GTI med blot 200 heste og du kan prøve at søge på nettet. 5'eren kører røven ud af bukserne på S'eren.
    Bevares en Cooper S har gode køreegenskaber, men en 1,6 er bare for brystsvag.
    Desuden er de for gamle og dyre ift. hvad man får og typisk meget skrabede med udstyr.

    Jeg havde nappet en Cupra der klart giver mest sjov for pengene.
    Hvis du tror en Leon Cupra er for tung har du tydeligvis ikke prøvet en chippet model.

    Hvis du har mod på at give lidt mere så jeg en 2011 VW Polo GTI med DSG navi og det hele for blot 139,9 ved SMC biler i Hillerød.
    Den ville jeg nappe uden at blinke.


  • #8   2. nov 2013 kim p det lyder da godt at kunne sige man har 300hk i sin varebil. men har selv bevist at motoren ikke betyder så meget. kørte fra min kams honda prelude 2.2 i min gamle 190 2.0d. han turde ikke køre samme fart i sving som jeg så stak fra ham. først da de ramte et stykke med 2.5km lige ud vej fik han hentet mig.
    samme vil gentage sig i en cooper s. den holder fast i vejen og kaster dig igennem dem uden besvær. og med 160hk og mulighed for 210-250 uden de store problemer så det sku et bedre valg.
    Medmindre man vil køre lige ud eller stærkt på motorvejen..


  • #9   2. nov 2013 Har prøvet begge..dog var CooperS'en en John Works model, med en 1.6 Turbo motor..Cupra'en er sjovere, og 5500 så har du APR Stage1 software og 330HK med åben indsugning..MEGET sjovere bil. For meget små penge, så kan du hæve effekten nemt til 370HK og 500NM smiley

  • #10   2. nov 2013 casper m .
    cooper s er med kompressor JW er også med kompressor.
    og hk er ikke alt. de gode nå det gå lige ud men kørenskaberne i leon´en er godt nok kedelige.


  • #11   2. nov 2013 Så du mener at det er bedre førere der køber Coopere? For det er jo det du siger haha, og det har da intet at gøre med det lyder godt at sige, fact er at en 300HK cupra vill sætte den cooper totalt til vægs på alle led og kanter, når vi er på trackday er der da en del cupraer der gør det rigtigt godt, se evt. på vagcars under store projekter hvordan en cupra napper både porscher og Ferrarier på Nordsløjfen, det var bare mit input at der er nemme hk at hente på den cupra, ligeledes med opsætning af undervogn findes der 100vis af fede løsninger, at du hader alt der har med vw at gøre er jo bare synd for dig, det behøver du ikke presse ned over hovedet på alle andre smiley

  • #12   2. nov 2013 Og så kommer man i tvivl igen smiley Mine forældre havde for nogle af siden en golf 5 gti og blev simpelthen forelsket i den motor første gang jeg var ude og køre i den, så det er også derfor jeg har kigget på en cupra, da det jo er samme motor, blot med en k04 turbo, eller tager jeg fejl?

    MADS R: En polo gti med dgs fra 2011 til 140.000 kroner?? Kan jeg se den nogen steder på nettet? for så henter jeg den med det samme da!


  • #14   2. nov 2013 Helt klart en Cupra! For 30k kan du lave 370-380hk og lige over 500nm. Det kan en Cooper S slet ikke hamle op med.

  • #15   2. nov 2013 Sø-propel på hvilket grundlag kan du sige at køreegenskaberne er kedelige??
    Har du overhovedet prøvet en Cupra?

    Undervognen er taget direkte fra Golf 5 GTI, som samtlige motorjournalister i hele verden er enige om kører sublimt. Bilen er testet og udviklet på den legendariske Nürburgring i Tyskland på hele 22 km med masser af sving og udfordringer.

    Cupra'en er yderligere forfinet med endnu større bremser både for og bag og bærearme i aluminium for lavere bevægelig masse og forstærkede ophæng mv

    At sige den blot kan køre ligeud er direkte dumt og vidner om din uvidenhed ..

    Til orientering vejer en Cooper S 1215 kg i EU-norm mod Cupra'ens 1338 kg.
    Det giver Cupra'en en fordel når man sammenligner vægt/ effekt forholdet.
    5,57 kg per hk for Cupra og 7,59 kg per heste på Cooperen.
    Du har tydeligvis ikke sat dig ind i tingene ..


  • #16   2. nov 2013 Find en med en tunet Cupra og prøv en tur - så vil du ikke være et sekund i tvivl. Jeg bor i kbh desværre, men ellers var du velkommen.

  • #17   2. nov 2013 Nu er hestekræfter jo ikke alt. 500nm fra under 3000 omdr. i en 1300kgs bil er sgu sjovt. Forhjulstrukket eller ej!

  • #19   2. nov 2013 mads
    ja har kørt cupra og på trods af dens effekt var jeg ved at fale i søvn. styrerøjet føltes utroligt dårligt afstemt. motorne kunne da trække men var ikke vildt imponeret. det klart en bil der få smidt en ordenlig undervogn på køre bedre (tror stadig ikke styretøjsfornemmelsen ville passe til mig med en ordenligundervogn)
    300-350hk er sjovt ja men hvis bilen ikke giver dig feedback og du få uro i maven over du ikke stoler på det styretøjet fortæller dig så det sku lige meget. heller en bil der er sjov standart og som køre kanont med JW kit (sku koste 10-12.000kr)
    sku man ligge sig ud med en VAG så sku det være med 4x4 de giver en bedre føling og giver mig større tillid til bilen med det feedback den giver.


  • #20   2. nov 2013 En standard Cupra er "sløv" ja, chippet, er det en helt anden bil

    Hvis du mener der er dårlig styring i en Cupra, så tror jeg ikke du helt ved hvad god styring er smiley


  • #21   2. nov 2013 Der er sikkert en NOGET bedre "styretøjsfornemmelse" i hans gamle 406 smiley haha ..

    Det er altså ikke meningen at man skal sidde og kontrastyre i tide og utide Sø-propel smiley

    Har du tjekket at du har spændt alle hjulboltene?


  • #22   2. nov 2013 Sø-Propel med hans sædvanlige søforklaringer smiley

  • #23   2. nov 2013 Ja sjovt nok, så har sø propel tilfældigvis altid lige prøvet alle de VAG modeller der bliver snakket om, og som han hader så meget...

  • #24   2. nov 2013 jørgensen.
    ja der sku sjovt. måske fordi jeg holde af at prøve biler og kender nogle der sælger biler. så man har en god chance for at prøve rigtig meget forskelligt. og kan kun konstattere at VAG laver biler der køre frem og tilbage de er ikke lige så kedelige og kønsløse som opel. men de ligger heller ikke op til frisk kørsel... alt i alt en bil der kan få en fra a-b(nogle gange) men som ikke giver mig lyst til at køre en frisk tur med en masse sving...

    mads R
    min 406 er ikke bane bil. den ligger fint på vejen og lever min ønskede komfort. til de penge jeg betalte... ville jeg havde legetøj til svingture havde ejer købt det..

    lasse o.
    syntes følingen med hjulende er mangel fuld og n man drejer så den mere "polo" agtigt. sædepotionen er høj og generelt passer VAG´s styre tøj ofte ikke til mig. det fint til at køre en tur og komme frem og tilbage. men skal der svinges og leges så føles det ikke rigtig og stoler ikke på dækgreb og styrtøjet...


  • #25   2. nov 2013 Sø-Propel..kun til en hvis årgang hvor det var BMW der lavede motore for dem.. 1.6 Turbo John Works er en PSA motor

Kommentér på:
Cooper s vs leon cupra van?

Annonce