{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.485 visninger | Oprettet:

1600 km ny bil (9 dage) total skadet med kasko {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Ja jeg købte en Ford Focus stationcar for 9 dage siden, har ikke modtaget forsikringspolice eller reg attest endnu. Var i Tyskland for lige at købe lidt sokkegave slik, samt juleslik og cola. Men 250m inden vi andkommer til Fleggård er der en tysker der kører ud foran os som vi brager ind i siden på. Vores bil er total skadet.

Det jeg vil høre om er hvad folk har af erfaringer mht kasko og hvad der sker når man har ny bil?

Får man en ny tilsvarende? (vores havde kørt 1600 km så må siges at være under kategorien "sprit ny") eller hvordan?

På forhånd tak.
Kan ikke sove alligevel så tænkte jeg ville være lidt foran inden jeg kontakter forsikringsselskabet (IF gennem Ford) i morgen. (dvs egentligt i dag) Fik ikke gjort det på stedet pga mit CCB ikke virker i Tyskland og det med at låne en telefon på skadestuen i Tyskland ikke er nemt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1600 km ny bil (9 dage) total skadet med kasko
  • #1   5. nov 2013 Hvis det gennem iF har du lige sikkert forsikrings dækning med superbil også får du en helt ny. Har arbejdet med netop ifs bilforsikringer smiley

• #2   5. nov 2013 Jamen det er gennem IF, Ford har et samarbejde med IF så Ford sælgeren oprettede det hos IF for mig da jeg købte den.

Ved du hvor lang tid der går ?

(Pt. står bilen på depot i Tyskland da jeg fik fat i noget SoS assistance fis ved 23:00 først og de ville have mig til at ringe igen i morgen tidlig. faktisk ville de betale hotel ophold og det hele, så den del tegner lovende i hvert fald. takkede så dog pænt nej tak da jeg bare ville hjem med mine 2 børn og fruen.

• #3   5. nov 2013 Totaltskadet? Er det noget, du tror, eller noget, du ved?

• #4   5. nov 2013 438HK Galant VR4 --> Ret overbevist om det. Da hele fronten er trykket ind til forruden og der lå plastik dele i en omkreds af godt 80m samt airbags var sprunget, førerdør osv havde taget skade + knapper og instrument er nærmest sprunget, der ligger knapper helt omme på bagsædet. Hjulet i venstre side punkteret og rykket ind til førerdøren og den tyske betjent sagde det samme. Skal siges sådan en Transporter 5 af de store slags slår hårdt når man kører ind i siden på den fordi føreren ikke overholder til viepligt. Deres kranvogn gjorde heller ikke noget besvær med at passe på den. det var bare op og af sted som de nu kunne komme til den.

• #5   5. nov 2013 Avs, det er godt nok ikke meget den har kørt -_- Men ja, det er jo bare en ny vogn igen. Var der ellers personskade?

• #6   5. nov 2013 Sebastian M - Nej det var det desværre ikke smiley Var ellers mega glad for den øko familie drøner. Det var en Ford Focus 1.6 TDCi Duratorq (ECOnetic) Titanium stationcar. Testet og målt til 30,2 km/l ved blandet kørsel. Ford har virkelig oppet sig på den bil synes jeg. Blev noget overrasket da jeg var ude og kigge på den og endte også med at tage den med, med det samme smiley

Ja men giver forsikringen virkelig en ny vogn?

Altså alt det almindelige med seler og airbags der laver mærker. fruen lidt med nakken men hun er scannet osv og der er intet at se.

Moren og sønnen i transporteren gik fint og snakkede en masse tysk, så dog moren med krave på, da vi havde været på skadestuen i ca 20-30 min. men hun var hurtigt ude igen. vi var der derimod i godt 7 timer. Men forståeligt med 2 børn på forholdsvis 1½ og 5½ år. min datter på 1½ år var der slet ikke noget, hun var klar til at lege med det samme smiley

• #7   5. nov 2013 Jeg er da glad for at høre at der ikke skete noget med nogen af jer eller andre implicerede - det er jo det vigtigste.
    Min far fik total skadet hans Ford Fiesta, da den havde kørt lidt over 6000, og han fik en helt ny. Dog er det Popermo han er forsikret i. Men som udgangspunkt er det vel det, din forsikring er der for, at dække skader på bilen og i sidste ende sørge for at du får en ny bil, eller penge tilsvarende hvad bilen koster på det pågældende marked. Dvs brugtvogns eller nye biler, og ved 1600 er den jo ikke engang kørt til. Så jeg kan ikke se hvorfor du ikke bare skulle få en ny.

Medmindre de finder en anden, som også kun har kørt 1600 km til dig ^^

• #8   5. nov 2013 Men held og lykke med det, nu er det vidst omkring sengetid for mig!

• #9   5. nov 2013 Når bilen er under et år gammel får du det beløb af forsikringen som du selv har givet for bilen smiley

• #10   5. nov 2013 Ja du får til en ny. Såfremt den ikke kan reddes.

• #11   5. nov 2013 Husk piskesmeld ikke kan ses på skanninger......:(

• #12   5. nov 2013 Når det er så ny en bil, så får du med 99% sikkerhed en helt ny igen.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #13   5. nov 2013 du må slet ikke køre til tyskland uden reg attest, det kunne give et problem

• #14   5. nov 2013 Reglerne er at hvis bilen er under 1 år er grænsen for totalskade nede på 50% af nyprisen. Dog kan du godt have bedre forhold i din forsikring. Men det er lovkravet.

• #15   5. nov 2013 Christian:
    Jeg er selv forsikret ved IF forsikring, hvis du har deres bil super, eller kasko plus eller hvad den hedder. Giver de dig en ny bil, hvis du totalskader den indenfor de første 3 år. Men ring og hør dem smiley

• #16   5. nov 2013 Kompressor Knud er inde på noget. Jeg tror også du får problemer med forsikringen for du må ikke køre ud af landet uden gyldig reg attest. Var der ikke politi på stedet? De plejer at komme med det samme i Tyskland

• #17   5. nov 2013 I snakker hele tiden om hvad IF vil gøre. Nu er det vel modpartens forsikring der skal dække hans bil hvis det er hans skyld.

Jeg ved dog ikke om de går ind og dækker afgiften på ens bil. Eller om det er ens egen kasko man skal bruge der? smiley

• #18   5. nov 2013 Simon HN:
    Har du kasko, får du lavet bilen på din egen forsikring, hvor de så selv må sørge for at få penge ud af modparten.
    Med kasko, kan der være "forbehold" så vi ikke må lave den, før der er klarhed om forløbet og modpartens forsikring siger god for den (kan godt sommetider være noget bøvl).
    Det er lidt der forskellen på kasko og ansvar lander på, at man er "sikker" med kasko, mens man selv må lave noget benarbejde med ansvar.

• #19   5. nov 2013 100% hvis du har tegnet forsikring hos såkaldte Ford forsikring gennem if. Så har du dækningen superbil som Gør du får en helt ny bil.

• #20   5. nov 2013 Tak til alle for deres mange svar smiley
    Rart at være lidt mere med.
    Som det ser ud har jeg snakket i telefonen og sendt mails hele dagen. Det er blevet til at der kan gå op til 9 dage før bilen kommer til min Ford forhandler fra Tyskland smiley
    Der vil den blive tjekket i hoved og *** om hvad der skal ske. Min forhandler spurgte så hvordan den så ud hvor jeg forklarede og han mener også den er færdig. Han har også gjort en ny klar og rykket væk så hvis det er så kan jeg i samme minut som den bliver dømt til døden, komme og hente den anden.
    Han siger også at jeg kan forvente en sprit ny, da han selv har samme forsikring på alle hans biler. Eneste ulempe er der ikke er fri midlertidig bil, men han finder en frem til mig i morgen på hans regning smiley Det kalder jeg sisme service. + han vil ringe til dem og presse dem til at levere den ødelagte bil noget før til ham så sagen kan blive afsluttet.

• #21   5. nov 2013 Så vidt jeg husker er der også gratis erstatnings bil. Kontakt if smiley

• #22   5. nov 2013 Der er gratis "lånebil" hvis man vælger et af deres "fordelsværksteder" og er den ford forhandler ikke et "fordelsværksted" så er der ikke gratis låne bil :). men de fleste tilbyder det nu alligevel.

• #23   5. nov 2013 Du har nyvogns erstatning det første år hvis den er skadet for 50% af værdien eller derover..

Håber ikke det er en demo du har købt.. For så har du ikke nyvognserstatning...

• #24   5. nov 2013 Så må jeg lige ringe til IF igen i morgen smiley For skal bruge noget til at passe mine hverdags ting.

Ham X, hvorfor skulle der ikke være det på en demo bil?
    Det er en demo/udstillings bil havde trillet 16 km, da jeg hentede den.

Hvordan ser man om det er et fordelsværksted?
    Ham jeg købte den af er ødegaard i sakskøbing (Ford)

• #25   5. nov 2013 Hvis den har været indregistreret før, er du ikke første ejer på den mere.... Den er sikkert stadig totalskadet, men grænsen er lavere for første ejer, det første år.

Har den været indregistreret til en anden, eller er over et år, er grænsen for en totalskade 65%... Det blir dog en genopbygger ved 55% hvor du kan vælge at få pengene.

Grænserne bliver hævet næste år smiley

• #26   5. nov 2013 Christian

Hvis forhandleren stiller en bil til rådighed, så tag da den og lad vær med at bekymre dig om mere smiley

• #27   5. nov 2013 Ham X

Okay det da noget rodet smiley burde være ens uanset hvad, bilen er jo nærmest sprit ny? Hehe ja bare de selv kan finde ud af det. Det vigtigste er bare for mig at jeg får mig min eller en tilsvarende smiley

Kennet l

Ja gør jeg også, men er alligevel bekymret for hvad det ender med smiley en ting er jeg kan låne en midlertidigt. Men man vil jo gerne have hvad man skal rende og betale for smiley

Kommentér på:
1600 km ny bil (9 dage) total skadet med kasko

Annonce