{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Martin *
Martin *
Tilmeldt:
26. jan 2005
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 38

Passer disse dæk til min bil? {{forumTopicSubject}}

Hej bilentusiaster,

Jeg står og skal bruge nye dæk rimelig hurtigt til min Opel Vectra, da mine fordæk er helt slidte. 2 nye fordæk da den skal til syn på torsdag.

Jeg aner intet om dæk, biler, whatsoever og derfor jeg prøver at forhører mig hos eksperterne.

Det jeg ved er følgende:
- Det er 185/65R14
- Der er 4 bolte i fælgende

Mit spørgsmål er så, kan jeg bruge en af nedenstående par som kunne passe på min bil?
http://www.dba.dk/staalfaelge-14-185--65/id-1004137710/
http://www.dba.dk/staalfaelge-14-andet-maerke/id-1003894810/

Den ene siger den er til MAZDMAZDA 626, den anden siger den er til GOLF. Men umiddelbart er et dæk vel en dæk, og en fælg vel en fælg, så længe det har samme mål - eller er jeg helt galt på den?

På forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passer disse dæk til min bil?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #1   5. nov 2013 Dæk er dæk ja.
    Men du tager HELT fejl med fælgene smiley
    Der findes 4x98, 4x100, 4x108, 4x114,3 og sikkert mange flere, derudover så er det ET målet, som er indpresningen på fælgen, som bestemmer hvor fælgen er "placeret" i skærmkanten, og dernæst centerhul, som skal passe.

    Men hvis du har 14" fælge på din vectra, så skulle en dækmand nok kunne bytte dine "nye" dæk over på dine gamle fælge


  • #2   5. nov 2013 Du skal jo vide krydsmålet for at se om de passer, medmindre du gider flytte dækkene over på dine egne fælge

  • #3   5. nov 2013 Dem til mazda passer ikke.

    Det burde dem til golf gøre.


  • #4   5. nov 2013 tag her ud og køb nogle http://www.suhrs-autogenbrug.dk/index.php?&width=1920&height=1080

    Købte 4 stål fælge med næsten nye vinterdæk sidste år, for 800 kr


  • Martin *
    Martin * Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 38
    #5   5. nov 2013 Tak for de hurtige svar.
    Min mekaniker kan sagtens flytte dækkene over på mine fælge, men hvis de bare var lige til at sætte på så ville den tid være sparet.

    Hvad vil i foreslå? Skal jeg købe dem til gofl'en, og så krydse fingre for at de ikke skal skiftes over på andre fælge? Min mekaniker er rimelig large, så i værste fald kan han flytte dækkene, men siden det er lidt kritisk med tiden så er den hurtigste løsning den der tiltaler mig bedst smiley


  • #6   5. nov 2013 du kan uden problemer bruge fælge fra golf, vento, passat, bmw E21, de kører alle med 4x100 i hulafstand, og de passer oss med centerhullet

  • Martin *
    Martin * Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 38
    #7   5. nov 2013 Dalsgaard, tak for link.
    Jeg skal køre i denne bil i 4-6 måneder maks så er ikke interesseret i at bruge mere end et par hundrede da jeg allerede skal bruge et par tusinde på at fikse den op til syn. Desuden er det kun 2 dæk jeg skal bruge, for dem bagved er næsten helt nye.
    Thanks anyway smiley


  • Martin *
    Martin * Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 38
    #8   5. nov 2013 Fedt Alex! Det gode nyheder.
    Er der en der kan fortælle mig om de her vil blive godkendt til syn?
    http://www.dba.dk/staalfaelge-14-185--65/id-1004137710/
    For aner ikke hvad jeg skal kigge efter ...


  • Martin *
    Martin * Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 38
    #9   5. nov 2013 Ved i hvad drenge, jeg tager sku dem til golf'en, så er det ude af verden.
    Tak for de mange, hurtige og brugbare svar.
    Kan i have en god aften!


  • #10   5. nov 2013 dem ka du sagtens bruge, du skal bare lige huske at du skal ha vinterdæk på alle 4 hjul, og ikke vinterdæk i for og sommerdæk i bag, eller omvendt smiley

  • Martin *
    Martin * Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 38
    #11   5. nov 2013 Der er lige nu vinterdæk hele vejen rundt, så den burde være i orden smiley
    Det er min mekaniker der også tager den gennem syn der sagde jeg blot skulle bruge 2 fordæk, da bagdækkende var i orden, men thanks for heads-up smiley


Kommentér på:
Passer disse dæk til min bil?

Annonce