{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lov om fastgørelse af nummerplader
  • #1   12. nov 2013 Hvordan sidder din nuværende nr plade fast?. i ramme? og hvordan sidder rammen fast?

• #2   12. nov 2013 Det er totalt smart, for ingen tyveknægte render rundt med en skruetrækker og gider bruge 2 min på lige at skrue pladerne af..

• Klaus L
    Klaus L Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 53 Svar: 106
    #3   12. nov 2013 et par klatter rudelim har jeg altid brugt..

• #4   12. nov 2013 Langt de fleste biler er der jo netop huller til formålet:)

• #5   12. nov 2013 Rudelim FTW!

ellers ja tak til bøde!! for de skal satme ikke bestemme hvad gør ved MINE nummerplader aka MIN bil!!

YOLO!

• #6   12. nov 2013 Michael j - min ramme sidder fast med dobbeltklæbende skum tape halløj.

Rart at jeg ikke er den eneste med den mening. Synes da det er en underlig regel

• #7   12. nov 2013 Lars R: Så de må heller ikke bestemme hvad for en motor du lægger i den, eller om du kommer turbo på eller om du må køre med fjedre som er knækket? smiley Det er jo trods alt DIN bil:) Er som med de andre regler for DIN egen sikkerhed...
    På min biler har jeg brugt låse møtrik på bagsiden og så en klat rudelim, så skulle den være i vinkel:)

• #8   12. nov 2013 jeg plejer at svejse mine nummerplader fast til bilen.. det nemmere... smiley

• #9   12. nov 2013 Jeg har sgu tænkt mig at tage 2 nummerplade skruer, skære hovedet af skruen og lime hovedet fast på min nummerplade med 2 komponent lim.så tage et par hvide plast propper på , så ligner det sgu de er skruet på
    Så er den ged sgu barberet.

• #10   13. nov 2013 Dannie M: Den idé nupper jeg sgu når tiden kommer smiley

• #11   13. nov 2013 Man kan undre sig over de ikke laver nogle nr. plader til at klistre på ligesom prøvemærker - bare i en bedre kvalitet og lavet sådan at de går i stykker, hvis man prøver at trække dem af - så var vi fri for skruer osv.

• #12   13. nov 2013 TS. Siger dig skam ikke imod. Spurgte bare.

Kunne godt tænke mig at se forskellen på at vippe pladerne ud af rammen VS at skrue pladerne af med en tryk-skruetrækker eller en skruemaskine. Vi snakker 2-3 sekunders forskel tror jeg. +20% størrere chance for at få din bil vandaliseret.

• #13   13. nov 2013 Dannie m hvorfor beuge så meget tid for at få det til at ligne istedet for bare at give det en skrue haha. Og alle biler hvor nr pladen sidder i metal er der sku huller til det hold da kæft hvor i tuder. smiley

Men bliver man stoppet og de vil give dig en bøde for at den ikke er skruet fast men derimod limet og politimanden får lov til at rive i nr pladen og se hvor godt den sidder fast tror jeg sku ikke du får nogen bøde. Men nu har man sltså os 24
    Måneder inden reglen træder 100 procent i kraft. Til at få den fast gjort.

• #14   13. nov 2013 Det enme er da vidst blevet lavet et par gange efterhånden ....
    Til dem der har deres plader i rammer og skriver de ikke vil lave hul i deres bagklap eller lignende ......Hvordan er jeres rammer så sat fast ??
    ?På min bil er der fra fabrikken lavet huller i både bagklap og front til rammer...Der har de sat sådan nogle plastik ting ind som så udvider sig når man sætter en skrue af en art i, lidt ala en ravpluk ( staves ) :)

• #16   13. nov 2013 sku ikke undre mg politet begynder at skrive bøder fordi der mangler en plast. prob... det sku nemmer at være tyv i danmark end det er at være almendelig borger.

• #17   13. nov 2013 Det er da godt nok den mest lamme lov. De tænker jo slet ikke inde på borgen.

Hellere de render med nummerpladen end at de splitter hele bilen ad, og hvis ikke de kan få nummerpladen af, så kan man måske heldig at få en "RUKO"-lakering.

Hvorfor skal vi straffes med en bøde på formegentlig 1000 kr. fordi nogle ikke kan holde snitterne for dem selv?

Att.: Tigerdyr

Den har vi vidst vendt op til flere gange, har vi ikke ? smiley heh

• #18   13. nov 2013 Jeg skruer i hvert fald ikke skruer igennem mine 7600kr's plader. Fuck de pansere!!

• #19   13. nov 2013 Att.: BOELT

Jeg synes det er forkert at skrive sådan, når det ikke er dem der har lavet loven.
    De er kun lovens lange arm.

Hvis du skal skrive noget, så er det politikerne, der skal have en røffel.

• #20   13. nov 2013 BOELT . >> Et sæt nye plader vil ikke koste dig 7.600 kr, det er retten til pladerne der kostede den pris. Og når din ret udløber, så skal du betale 11.000 kr for fornyelsen, ligesom andre der vil have ønskeplader fremover skal betale 11.000 kr for hvert 8. år.
    Dertil kommer prisen på nummerpladerne på 1.180 kr, men det er nok de færreste der vil stjæle en ønskenummerplade, da den er ret iøjnefaldende og nem at genkende smiley

Sø-Propel >> De kan allerede give bøder for manglende plastikhætter, da de er lovpligtige hvis nummerpladen er skruet fast, så man ikke kan tage fejl af hvad der står.
    Derudover læste jeg tidligere at man skulle lime disse hætter på, for at undgå at man bare kunne skrue pladen af, jeg ved ikke om det er sandt, men det var en artikel der var første gang det blev nævnt for noget tid siden.

• #21   13. nov 2013 Capu.
    Nu er det nok ikke studenterhuen der trykker. Ha Ha ;0)
    Når nr.pladen er sat fast med rudelim i dag og så lige et par skruehoveder limet på, så kan jens betjent ikke mærke at de ikke er limet på, det vil tage mig længere tid at skulle tage mine plader af, for at skrue dem på.
    Der er sikkert mange andre grunde til at folk ikke vil have dem , boret og skruet på.
    Hvis en tyv vil have plader, så får han dem.
    Hvis der var 10% der havde skruet dem på, ville tyve gå uden om dem, nu hvor alle har dem skruet på, kan det jo være der går sport i , hvem der kan flå dem hurtigst af, med store lak skader på bilerne, men vi er jo bare store tudehoveder i dit univers, hvis vores biler bliver ødelagt....
    Bliv nu lidt ældre og prøv at få en bil du har brugt tid og penge på, som du er glad for, før du begynder at komme med de lidt smarte bemærkninger.

Kommentér på:
Ny lov om fastgørelse af nummerplader

Annonce