{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf V forskel ?
  • #1   16. nov 2013 Udstyr, udsende på kabiner, GT Sport har andre forlygter og frontkofanger..

  • #2   16. nov 2013 Det er en super flot vogn (GT'en), men golf V har desværre problemer med rust. og ruster generelt i de flest kanter, jeg ville gå langt udenom 2.0 Tdi'eren, og så eller bare tjekke bilen godt igennem for rust, for det er deres største fjende.

  • #3   16. nov 2013 Hold nu med det 2.0 TDI..for satan det belastene at læse..ALLE der skriver der har ikke en skid erfarring med dem..

    De fejler slet ikke det folk køre dem op til...se nu lige på hvor mange der kører !

    Lige så snart man høre om en der har haft et problem, så har hele verden haft det problem, og det sker hverdag..det gør det bare overhovedet ikke..


  • #4   16. nov 2013 Rust? Hmmm bunden af forskærmene kan ruste ja grundet en for lille tolerance, men det er så egentlig også det. Man kan hvis den ikke er lavet komme en lille gummiklods i bunden af dem så er det afhjulpet efter skift af forskærmene. :)Og som Casper skriver så det der TDI pjat folk skriver omkring 2,0'erne tjaa... nogle er uheldige, men der er kortere imellem dem der bare skriver det for at skrive det.

  • #5   16. nov 2013 En af mine venner havde en 5'er med 1,9tdi 115hk. Og der var bøvl med gearkassen og svinghjul, første gang ved omkring 60tusind og igen ved 150000

  • #7   16. nov 2013 Jeg hopper med på vognen: Hold dig fra 2.0 TDI! Det er en elendig motor. Den er svag i turbo, dyser og top. Desuden bør man holde sig fra DSG, i hvert fald i de første årgange.

    Jeg ville ubetinget gå efter 2.0 TFSI, hvis jeg skulle have en Golf V. Hvis man er til diesel, ville jeg vælge 1.9 TDI.


  • #8   16. nov 2013 stop nu for pokker da

    overholder man service på 2,0tdi og på deres DSG evt kortet servicet ned med 10.000km så fejler de ikk en skid

    alle kan jo sige sig selv noget det bliver kørt hård bliver hurtigere slidt en som det bliver kørt blidt.
    deres service interval er ikk lavet til en ung gut der køre race og køre til den.
    har da en bekendt med en touran 2.0tdi med dsg han skifter olie på motoren ved hver 20.000km på motoren og 40.000km på dsg
    den har nu rundt 320.000 og den er sku ikk gået i stykker plus den har fået belladd ved hver service.

    så drop nu det pis der skider man på sin bil og dens service og pryller den så kommer alle fejlene frem i dem ja


  • #9   16. nov 2013 enig med bay.

    men gå efter en der MEGET udstyret. highline med GT pakke for ellers er de meget kedelige at side inden i.

    men rust. har de også døjet med. men det gør alle VW´ere jo.


  • #10   16. nov 2013 C20XE
    modsat har jeg flere med 2.0TDi motorene der har hold tit på værksted.
    alle kørt efter service bogen. og hvis ikke bilen kan holde til man udnytter krafterne (som man jo har bestil) så det ikke ne god bil.

    den værste er min kamis gamle touran. bilen nåede at køre 40.000km på 2blokke. 3 topstykker. 2 turbo´er 1 motorstyring,. 1ledningsnet og 1 dsg gearkasse. over 2 år hvor bilen holde på værksted 9 måneder af dem.


  • #11   16. nov 2013 Bare for at nævne ét eksempel, kan jeg fremhæve mine forældres. Den er netop blevet ramt af flere af tingene i den tid, de havde den. Det har blandt andet kostet en ny gearkasse og en ny turbo.

    Men man kan jo bare læse rundt omkring på nettet. Så finder man ud af, de er langt fra de eneste. Det er en elendig motor og VW er godt selv klar over det.


  • #12   16. nov 2013 hvis en passat 3c koster det samme som 4 mercedes Eklasser og 4 sprintere at holde kørende om året for en vognmand så der nok noget om snakken.
    har 2 venner der er emeget glade for deres 2.0tdi´ere. den ene har skiftet svinghjulet.. den anden har ikke ofret så meget. men hans far har måtte punge ud for topstykke og turbo den gang han havde den... ikke at en 1.9tdi pd er fejlfri for det er de ikke. men de er mere robuste end 2.0 tdi pd...

    V.A.G har nu valgt at skifte til CR princippet men helt ærligt så var det vist også på tide. resten af branchen har kørt med det siden midt 90´erne.

    om de holder ved jeg ikke. håber det men tro ikke på det med VAG´s generelle statestik med nye motorere og holbarhed.


  • #13   16. nov 2013 Nu er vi den "heldige" ejer af en 2.0 TDI her i hustanden, og bilen kostede 50.000 kr i rep sidste år.
    Den har gået 115.000 km.
    Det ER en lorte motor


  • #14   18. nov 2013 Takker for alle svar..
    Lyder som om der er delte meninger om 2.0tdi
    Men har også læst andre steder det ikke er holdbare i forhold til 1.9tdi


  • #15   18. nov 2013 http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=34707

    Her kan du selv læse en fornuftig tråd omkring emnet og hvad du skal være obs på smiley


Kommentér på:
Golf V forskel ?

Annonce