Hjælp søges til V40.. {{forumTopicSubject}}
Halløjsa gutter...det handler om en V40 fra 96 2.0 benzin
jeg har en V40 som endtil igår kørte fint, den skulle faktisk være solgt idag, men da jeg altid lige selv tager en testtur inden salg og tjekker det hele er ok og iorden til næste ejer..så skete der noget meget underligt!...
Da jeg efter at have startet den godt op under en start fra tomgang(havde kørte en god lille tur og den var fin varm) laver den hjulspin og derefter trækker den intet i nogen gear!..
der har forinden ikke været nogen klonkelyde eller andet underligt på nær at den har til tider sagt lidt som et defekt hjulleje eller en bremse der har sat sig den skurede lyd og kom fra venstre side, der er ikke hjullejet!:..
Nu er der flere underlige tegn:
1: der ingen advarsel i intruments/display
2: motor starter og kører helt fint
3: kobling kobler fint ind/ud der ingen defekt kabel
4: jo højere gear den står i jo mere støj kommer der fra gearkassen
5: man kan skifte gear uden den børster og uden koblingen er nede
6: den kurer først fra gearkassen når kobling er sluppet
7: jeg kan nogen gange få den til at børste lidt i gearkassen og hvis jeg trækker den ned mod højre i det 6 gear der ikke er der..
har ikke oplevet det før og har mine mistanker, men vil lige hører jer herinde og om i kender til dette på andre biler..
og hvis der nogen der kan lave det billigt, den står på sydfyn men kan jo transporteres..
på forhånd tak..send gerne pb med kontaktoplysninger hvis der nogen har forstand på dette og kan lave det samt gerne jeres ca pris..:-)
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.084
okt 2007
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 2 Svar: 33
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 15 Svar: 33
Hvis er andre ting det kunne være så kom hellere med for meget input end for lidt, så må udelukkelsesmetoden jo bare igang bagefter hos mekanikeren eller hvem der nu skal lave det??...nogen der kender en billig god mand/mekaniker på sydfyn??
Hjælp søges til V40..