{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Mindre uheld på motorvejen {{forumTopicSubject}}

Davs alle.

Jeg kørte ind i en bil på motorvejen sidst under trafikmylder. Jeg tror jeg kørte max. 10 km/t. Jeg kører ind i ham bagfra. Vi begge stiger ud og kan se, at der ikke er en eneste ridse på vores biler. Hans nummerplade var blevet bukket en smule. Så klog som jeg er, tog jeg ikke billede af hans "skade". Han får selvfølgelig mine kontaktoplysninger osv.

Men så kan jeg se, at han faktisk har henvendt sig til sit selskab med henblik på skade.

Så det jeg vil forstå. Han kan i princippet have fået en bilkabule eller noget i den stil i går, og måske ødelagt sin kofanger. Og pga. manglende dokumentation fra min side, så bliver jeg nød til at æde den? Jeg har nemlig en selvrisiko på 5000kr og selvom det ikke er så meget for pengenes skyld, så er det mere en principsag, at han kontakter sit selskab, når vi begge var enige i, at der ikke var nogle skader.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mindre uheld på motorvejen
  • #2   17. nov 2013 Man kan reelt set ikke se om der er sket skader inde bag kofangeren jo - også selv med meget lav hastighed - så kan der ske mere skade end man regner med, hvis man er uheldig.

Kofangeren er jo nok af plastic - og plastic kan give sig relativt meget, før der sker en skade på det.

Så .. Ja, den må du æde - du er den bagfra kommende, og har derved ikke holdt din afstand.

• #3   17. nov 2013 Han har vel retten på sin side, når du ikke har noget modbevis? smiley Selvfølgelig skal de "kloge" på værkstedet jo så også kunne fremvise at skaden som der bliver fremlagt i forsikringssagen rent faktisk er på hans bil, så det ikke bare er en fuser. smiley

Men du bliver nok nød til at æde den! smiley

• #4   17. nov 2013 helt forståeligt. havde jeg også gjort. min bil sku tjeckes. for der kan havde sket skade... så vil jeg da skide dig et langt stykke. du kunne bare havde holdt afstand.

• #5   17. nov 2013 puuuha lyder som om du har ETU? smiley

Der kan jo sagtens dukke noget op, bukkede... what ever.. som man ikke lige kan se. Derfor er det super vigtigt at man selv tager billeder af alt.

Og ja, hvis han er et røvhul så kunne han sende regningen videre hvis han f.eks kommer ud til sin bil og en anden har lavet en skade bagpå og stukket af. Han har jo kun dine oplysninger.

Kan osse være han bare vil ha malet evt. ridser, det kan osse løbe op og så sender han da regningen til dit selskab.

• #6   17. nov 2013 Selvfølgelig æder jeg den fordi det er min skyld. Spørgsmålet er bare om, hvis en eller anden efterfølgende har kørt ind i ham og stukket af, så hænger jeg også på den. Jeg har DFA ikke ETU. Men hold kæft hvor jeg ærgrer mig over at jeg ikke tog billede. Men sådan er det med morgenstress og især når man allerede er forsinket til arbejde smiley

• #7   17. nov 2013 Bob O

Hvad har det med sagen at gøre hvad selskab han har?

• #8   17. nov 2013 Jt : hvorfor spørger du?

• #9   17. nov 2013 Til trådstarter

Jeg har prøvet noget lignende, dog var det omkring 8 km/t jeg ramte op i en med, men min bil var skadet for 2.500 inkl. lakering af kofanger, ham jeg ramte op i var skadet for 34.000 da kollisionszonerne var kollapset og kofangeren var flækket. Så lav fart kan godt koste. Jeg ville også tage min bil på værksted og melde skaden til forsikringen, men for mig er det også et princip at kvajer man sig så koster det.

• #10   17. nov 2013 Det kan sku ske meget man ikke kan se.. Der var en der kørte ind i min volvo og rev kofangeren af, det kostede en arm da den havde knækket nogle ledninger til baksensor og gps antenne.. Så ville helt sikkert også få tjekket min bil hvis jeg var ham.. Men vær du bare glad for du "kun" skal af med 5000kr skaden på min løb op i næsten 40.000kr og det var "kun" kofangeren der skulle skiftes.. Også lige en inderskærm og div sensorer osv osv osv..

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.408
    #11   17. nov 2013 For rigtig mange år siden kørte jeg op i røven på en opel kadet stc, da vil stod og snakkede oplysninger osv kunne jeg se hans låsetøj ikke virkede samt der var mange andre skader på bagenden.
    Jeg noterede hvad jeg så og gav oplysningerne til forsikringen som bare sagde nå! det er jo ikke hans problem du ramte ham, men han bliver sikkert glad for at få lavet sin bil helt.
    Så uanset, næsten, hvordan hans bil ser ud før / efter du rammer og indtil den er blevet takseret så er du den glade giver smiley

Men du har jo mulighed for at købe skaden af forsikringsselskabet inden for et halvt år efter skaden er opgjort, så kan du sparre selv risikoen samt at stige i forsikring - hvis skaden ikke er for dyr at lave

• #12   17. nov 2013 Jeg havde 100% meldt det..

Hvorfor skal min bil runste bagunder, fordi du ikke kan holde afstand?

• #13   17. nov 2013 du kan da være ligeglad med hvad rep af hans bil koster.
    du skal jo kun betale din selvrisiko uanset og den er skadet for 100 kr eller 100.000 kr..
    kender en der bakkede ind i en nyere Volvo. der var ikke andet end en lille ridse men de skiftede hele kofangeren fordi skummet indenunder kunne have taget skade..

• #14   17. nov 2013 Bob O

Det er vel ikke relevant hvad selskab han har

• #15   17. nov 2013 Om du så havde taget billeder, så har du stadig ikke holdt afstand og kørt ind i ham?
    Så det er bare kasse 1 og køre tidligere på arbejde du. smiley

• #16   17. nov 2013 var der vidner. ?
    hvis ikke der var vidner kan du bare benægte.. så sker der ikke noget !!!

det har jeger faret fordi en modpart som kørte ind i mig benægtede og jeg måtte selv betale !!!

• #17   17. nov 2013 du har selvfølgelig hans telefonnummer så du kan ringe og spørge hvad skaden løber op i, så du ved om det bedst kan betale sig at betale det kontant eller betale selvrisikoen....

ikke ?... så er det bare dumt og ærgerligt, og så må du bøde for lortet.

• #18   17. nov 2013 i sisdte ende skal man aldrig betale mere end selvrisiko og hvis skaden ikke koster mere end fx 500 kr at lave så betaler man også kun 500 og ikke hele sin selvrisiko

• #19   17. nov 2013 Det jo ikke rigtig ?

Hvis det går gennem forsikringen så betaler man selvrisikoen ligemeget om skaden koster 300kr eller 60.000kr

• #20   17. nov 2013 Hva snakker du om, tyskeren?? du skal betale det det koster at lave skaden. Så har du en selvrisiko på 90.000,- og skaden kostede 30,- så skal du betale de 30,- og ikke 90.000,-. Det andet er da idioti.

• #21   17. nov 2013 Det er så åbenbart forskellig fra selskab til selskab.

• #22   17. nov 2013 Nej nej det burde være sådan ved alle selskaber?

• #23   17. nov 2013 Jeg har lige lavet en skade på en ny polo hvor nummerpladen var bukket ved påkørsel...

Kofangeren skulle ikke engang males, men inde bag ved skulle den have ny kollisionsbjælke, frontopsætning luftføringer til køleren og en lygte!!

• #24   17. nov 2013 Hvis skaden er mindre end evt selvrisiko, opkræves der ikke fuld selvrisiko.

Man kan altid købe sidste skade af selskabet, indenfor et givent tidsrum. Så man evt ikke stiger i præmie.

• #25   17. nov 2013 Gürhan K:
    Altså man vil kunne se om han overdriver skaden eller ej..
    Kræv at se bilen eller nægt at du har ramt..

Tænk over det, hvis manden har efterfølgende bakket op i et træ eller noget for at få tingene dækket..? Det vil en taksator nødvendigvis ikk kigge på.. Skaden skal jo sammenlignes med hvad det har skadet på din bil også.. og står din bil ridsefri så er hans nok heller ikk så smadret igen..

Forstår hvis de skal have dækket ting bagved osv, men skader på kofanger ville jeg personligt se beviser for før jeg ville acceptere det blev dækket i sådan en situation..

• #26   17. nov 2013 Han tager ikke sin telefon, men han er åbenbart taksator kan jeg forstå på hans telefonsvarer.

• #27   17. nov 2013 Jeg synes det lugter af svindel..

Altså har han skader så FINT er 100% han har ret.. Men har flere gange set andre snyde med sådan noget shit.. Kun derfor jeg siger det..

Men du kan jo kræve bevis på at der er skade på hans bil? og så få din forsikring til at sammenligne med din.. Ellers kan alle jo sige XXXX har ramt mig og skadet min bil og få det dækket? ulykken skal jo give mening..

Kun pga alt det lort har jeg cam i bilen.. smiley

• #28   17. nov 2013 Nu må vi se. Han arbejder som taksator for alm. brand. Jeg må gå ud fra, at han er en ærlig type. Ellers har vi en anden situation smiley

Kommentér på:
Mindre uheld på motorvejen

Annonce