{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Køb af personbil med mulighed for 7 sæder {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Skal til arbejdet købe en ny bil. Det skal være en "alm" bil størrelse men med stort bagagerum og med mulighed for 7 sæder, da vi fra tid til anden kører med mange i bilen. I praksis vil den dog 90% af tiden blive brugt som helt almindelig bil med få passagerer, derfor ikke en minibus da det vil være overkill.

Det skal være en benziner, da de fleste ture er korte byture, og den skal være helt ny.

Har prøvekørt Citroen C4 Gran picasso og Ford S-Max, og skal prøven opel zafira senere på ugen. Umiddelbart er forden væsentligt dyrere, hvor de to andre ligger i samme niveau (+/-350k).

Nogen anbefalinger? helst fra personer med erfaringer med de pågældende biler. Eller andre biler i samme kategori.

Mvh.
Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af personbil med mulighed for 7 sæder
  • #1   18. nov 2013 nissan quasqai +2 eller hvad den nu hedder

• #2   18. nov 2013 VW Touran og Sharan

• #4   18. nov 2013 VW Touran
    Renault Gran Scenic
    Dacia.... hahaha...

De franske øser er ofte dem, hvor sæderne er mest brugervenlige at få frem, men da du kun skal bruge det af og til, så er du nok ligeglad.

Jeg ville personligt vælge S-Max'en, den kører mere som en personvogn end de andre nævnte og så er den i min verden også den kønneste og mest stabile/billige i drift - dog dyrere i indkøb (måske overgået af Touran).

• #6   18. nov 2013 Hvad med den nye Dacia Lodgy eller hvad den hedder? Du siger selv at den kun skal bruges til korte ture, så komfort og fartegenskaber er ikke så vigtige gætter jeg på. Og den koster vel halvdelen af hvad de andre koster.

• #7   18. nov 2013 Eller en Mercedes R-klasse, hvis prisen er helt underordnet smiley

• #8   18. nov 2013 Den nye dacia ha ha

• #10   18. nov 2013 nu siger du at det er overkill at købe en minibus nu er det jo sådan hvis du nøjes med en 7 personers så betaler du 140%mere i afgift for bilen og vægtafgiften på en 10 personers er kun 900 kr helårligt
    så jeg ved ikke om det ville være en god ide at overveje en 10 personers igen
    kørekort en 10 personers hvis du ikke har det fås for under 4k hvis du har til alm bil

• #11   18. nov 2013 jeg er rigtig glad for mig Zafira 7 personers.. og man sidder forbavsende fint på de to bagerste sæder...

• #13   18. nov 2013 i skal ikk grine for meget af den Dacia , jeg har tjekket den ud , og forstår godt den er populær i feks tyskland
    til små ture osv ville jeg tage den og så ellers bruge de overskydende penge på noget sjovere en et "smart" billogo

• #14   18. nov 2013 Ja, sådan en Dacia er altså ikke helt ved siden af hvis du spørger mig. Der er masser af hård plastik, til gengæld får du en kæmpe bil til en meget lille pris (og så er det jo bare en Renault i forklædning). Og Renault har lavet nogle ualmindeligt vellykkede og velbyggede biler de sidste par år smiley

• #15   19. nov 2013 Mange tak for alle svarene.

Det er stadig overkill med en bus, når den oftest vil køres med en eller to personer i rundt i københavn. Man vil blive irriteret over at skulle smide en minibus rundt og parkere den osv.

Vil checke Nissan, dacia og renault ud. Den Subaru ser fed ud, men er nok ikke så relevant. Holder mig fra VW, da jeg ikke gider betale for et mærke som jeg ikke længere mener er garant for højere kvalitet.

Kommentér på:
Køb af personbil med mulighed for 7 sæder

Annonce