{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Conti dæk ryster/hopper {{forumTopicSubject}}

Hey guys.
Efter montering af mine conti vinterdæk på 17" fælge (215/50-17) Kunne jeg konstatere at de hoppede lidt når jeg når kører over 100 kmt.
- Jeg fik derfor en tid ved Quickpot i Odense og de skulle så afbalancere dem bedre. Det har dog ikke hjulpet på problemet. Og så startede man med at smide 600 kr. ud af vinduet på det.

Er der nogen der har gode erfaringer med raspning? Der er ca. 7 mm mønster på, så ville nødig skulle købe et par nye sutter. Er det noget som kan tage en evt. lille sideværs skævhed? Jeg tror ikke at fælgene er skæve.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Conti dæk ryster/hopper
  • #1   22. nov 2013 Har de stået op mens de blev opbevaret?

• #2   22. nov 2013 Det ved jeg faktisk ikke. De fulgte med bilen for 1½ måned siden, og så ikke opbevaringen på mandens loft.

• #3   22. nov 2013 alt det du spørger om skulle quikpot gerne kunne svare på og hjælpe dig med.
    og jeg ville mene du ikke skal betale 600kr for ingen ting, alt efter hvad du sagde til dem da du kom med hjulene..

• #4   22. nov 2013 Synes at deres service var så ringe at jeg ikke orkede dem mere. "De var lidt svære at afbalancere, hvis de stadig hopper kan du købe nogle bridgestone til 5.600 kr." - Tak for service.

• #5   22. nov 2013 Altså hvis de har stået op, så er de blevet skæve på den måde,

Der er 2 muligheder,
    1 du kører ud til ndi Odense, (nordisk dæk import) de kan raspe af dækkene
    2 man laver en lille snyder, kører LANGSOMT med meget lidt tryk i dækkene, på den måde kan man massere dækket en smule, det er ikke sikkert det kan tage det men det er gratis og vær at prøve først, bare vær sikker på de ikke er helt flade så ødelægger du dækket i stedet.

• #6   22. nov 2013 Kristian - Tak for tippene. Jeg prøver først med en gang suttede dæk

• #7   22. nov 2013 Prøv inden raspning og køre med ca. 1 bars dæktryk og kør en lang tur så dækkene bliver rigtig varme , også hjem, op på donkrafte så hjul ikke rører jorden også pump 3 bar i og lad dem stå til dagen efter , derefter juster til korrekt dæktryk.

Det er gratis og et forsøg værd smiley

• #8   22. nov 2013 Har du prøvet & flytte rundt på hjul, så fordæk bliver til bagdæk ?

• #9   22. nov 2013 Steffen, Har byttet HB om med HF for at spore hvilke der var slemmest.

• #10   22. nov 2013 nu er det ikke fælgene der er dårlige?

• #11   22. nov 2013 Få dem afbalanceret et sted hvor apparatet har vejtryksmåler! Det er den eneste vej frem. Selvom de er 100% i balance mht. vægten, så kan dækkets trykflade sagtens have et "flatspot".

• #12   22. nov 2013 Altså faktum er at du skal have fundet ud af om dine dæk er skæve eller om dine fælge er skæve. Fordi hvis det viser sig det er fælgene, kaster du endnu flere penge ud ved at rep. dækkene. Samt det vi være spild af tid at prøve de gode forslag med lavt lufttryk osv, de andre har nævnt for dig. For at finde ud af dette skal du have alle 4 hjul i et afbalanceringsapperat, hvilket du jo så fint har fået foretagert hos quickpot, med det, har man mulighed for at køre en "Optima" På dine hjul og se hvor meget fælgene de slår peak to peak, eller finde ud af om det er dine dæk der hopper. På den måde finde fejlen og udelukke. Hvis de bare siger de var svære at afbalancere kan de enten ikke finde ud af det ellers har de taget røven på dig og bare puttet dem i, sat klodser på og så videre, hvilket ville være meget dumt hvis de ved at grunden til du vil have dem afbalanceret, er på grund af rystelser i undervognen eller hoppende dæk. Hvorfor så betale for at skulle få et værksted til at finde fejlen hvis alt de siger er "det var lidt svært, men du kan jo bare fortsætte eller købe nogle af vores egne dæk" Jo bevares, men var der ingen fejl ??? .
    Fortsat god aften . smiley

• #13   22. nov 2013 Jeg har min tvivl på at fælgene fejler noget. De har ikke en ridse og er org. BMW. Jeg ærgrer mig også over ikke at se hvordan manden har afbalanceret dem, da man har sine forventninger til at de bliver gjort ordentligt. Har selv afvejet mange dæk ved mit ungdomsarbejde uden en eneste fejlafbalancering.
    Nu var det jo en sen fredag eftermiddag, så jeg kunne godt forestille mig at det bare skulle overståes - havde det været nogle skoddæk havde jeg måske godt kunne sluge at de var lidt naturligt skæve.

• #14   22. nov 2013 Altså hvis du kommer ind og siger at dine hjul ryster/hopper, så er det jo værkstedet der skal finde ud af hvad det skyldes. De vælger at afbalancere dem, hvilket også i langt de fleste tilfælde løser problemet. Men ved man bare lidt om hvad man laver, så sørger man for at kigge dæk og fælg efter når det nu snurrer i afbalancerings maskinen, for at se om dækkene har højdeslag, eller om dæk eller fælg slår til en af siderne. Er selv dækmand, og har ofte stået med kunder med samme problem som dig. Men at de tager 600,- kr, og så samtidig har det ikke løst problemet, det er dælme ringe af dem. Nu bor jeg jo så helt i Skanderborg, men ellers havde jeg sku gerne kigget på dem smiley

• #15   22. nov 2013 det er med garenti dine dæk der har rejst sig.
    det havde mine gjort. opdagede disse spot efter en køretur, hvor jeg kunne se på dækket at de kun var slid lidt på hver flade som rørte asfalten,

• #16   23. nov 2013 Kenneth - Det føles ikke som rejste dæk når man kører hånden over og de larmer ikke overhovedet. Men man skal aldrig sige aldrig.

Michael - Ja det er ikke så opløftende at betale penge for. Jeg må prøve mig lidt frem til sidst har man bare brugt hvad der svarer til 4 nye dæk.

Kommentér på:
Conti dæk ryster/hopper

Annonce