{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

ny bil, hvad med forsikring? {{forumTopicSubject}}

I slutningen af Juni, købte jeg en bette bil. Den blev solgt og er afmeldt. Jeg er blevet opkrævet 7000 som er forsikringen på den bil jeg ikke har mere, og nu skal jeg til at have forsikring på min helt nyindkøbte bil.

Hvordan vil forsikringselskabet gøre? Jeg har ikke lyst til at smide 7000 kroner i næste måned, og derefter smide et nogenlunde samme beløb på min nye bil, for så at få størstedelen af min første bils forsikring tilbage.

Hvordan forholder de sig til sådan noget? Umiddelbart ville det mest fornuftige være at betale for den periode jeg har brugt min bil, og selvfølgelig betale for den nye jeg skal have forsikret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bil, hvad med forsikring?
  • #1   23. nov 2013 Hvis du har købt en bil i sommers, har du vel betalt forsikring på den den gang?

• #3   23. nov 2013 Du skulle have afmeldt den ved forsikringen da du solgte den.. Så havde du bare fået et Girokort for den periode du har kørt i den, hvis den først blev afmeldt 3 uger efter, ja så får du et Girokort for den periode du selv har kørt + de 3 uger..

Altså, den dag den blev afmeldt er der hvor de stopper beretningen.

• #4   23. nov 2013 Beregningen*

• #5   23. nov 2013 Hvis bilen er afmeldt, så bør man ikke kunne få en regning på forsikringen, så et eller andet må være gået galt....
    Der ud over er forsikringer altid forudbetalt, så i stedet for at skulle betale, så burde du skulle have penge tilbage....

Så er du sikker på den bil er afmeldt? For det lyder ikke sån...

• #6   23. nov 2013 Hvis du skylder penge i et selskab, så skal du betale det du skylder inden du tegner ny forsikring,

Hvis du skylder 7000kr nu, så er du helt sikkert sortkort registreret. Det betyder at de færreste vil tegne forsikring på din bil.

• #7   23. nov 2013 Det er faktisk sjovt, fordi opkrævningen på min sommerbil kom først 2-3 måneder efter jeg havde registreret den. Det undrede mig også den gang, men den skal betales i starten af næste måned.

Jeg har intet i mod at betale for den periode + de ekstra uger, men det er nu mere om jeg skal betale for det hele år, og derefter vil få penge tilbage (hvilket jo er åndvagt da jeg har en ny bil i samme selskab som ligeledes skal forsikres) eller om de sender mig et nyt girokort da bilen jo er afmeldt.

• #8   23. nov 2013 Og jeg er ikke sortkort registreret. Ja, jeg skylder for en forsikring, men det er det første Girokort jeg ser fra dem og er ingen rykker eller lignende.

• Bulbasaur
    Bulbasaur Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Svar: 7
    #9   23. nov 2013 Det nemmeste ville uden tvivl være at gribe knoglen, ringe til pågældende selskab, og forhøre dig ad. = Korrekt svar, ingen gætterier..

• #10   23. nov 2013 Det har jeg sandelig også tænkt mig.
    Men det kunne jo være at nogle havde erfaring.

• #11   23. nov 2013 I så fald sender de et nyt Girokort, så længe du informerer dem om det er der ingen problemer smiley

• #12   23. nov 2013 Så ringer du bare til dem og fortæller det som det er... Og så får du et nyt beløb som du bare overfører gennem netbank, du har jo allerede girokortet med alle tallene på, du skal bare have det rigtige beløb...

• #13   23. nov 2013 Ja, også det jeg tænker smiley

• #14   23. nov 2013 Ring og snak med dem, få ''udskudt'' regningen til den er registreret afmeldt. Og bum, så får du nyt giro med de korrekte beløb, sådan gjorde jeg smiley gf forsikring

• #15   23. nov 2013 Det var også det som damen i servicelinjen sagde jeg skulle, hehe.
    "Vent med at betale til du får en rykker, det ville jeg gøre'.

Kommentér på:
ny bil, hvad med forsikring?

Annonce