fortrudt køb af ny bil, hvad gør vi.? {{forumTopicSubject}}
hej, vi har den 1/5-13 fået leveret en sprit ny clio 4 diesel, bilen var 5 mdr undervejs, pga, vi bestilte den med alt i udstyr, samt speciel kabine farver.!
da de ringer og siger bilen er kommet, køre vi ned og ser den, jeg finder en del fejl på bilen, bla. en front skade (kof/forskærm) samt lak fejl. lister der er hakker i.
disse fejl kan de godt se, og det vil blive ordnet med tiden, 3 mdr efter vi har fået bilen, skal den så ha udbedret disse fejl, dehar den i 14 dage, da vi henter den, er det dårligt maler arbejde der er lavet på bilen, polerings middel over alt, knækket klips ved frontrude osv.. disse fejl kan de godt se, så vi finder en ny tid, i mellem tiden begynder bilen at lave airbag fejl.
2 gang den er afsted har de den i en uge, da vi får den tilbage, er der stadig polerings middel overalt, malertape rester, samt appelsin hud i hele bagskærmen. dette kan de godt se, og airbag lampen har de slukket. men vi får en ny tid igen. til at få rettet de fejl
1 time senere vi er kørt derfra, laver bilen airbagfejl igen.
3. gang bilen er afsted, har de den i 3 dage, da vi kommer, er det det samme som før, bilen ligner lort. dog har de slukket airbag lampen igen.
4 gang bilen er afsted, har de den i en uge, imellem tiden er der en der har kørt ind i bilen, og lavet en ridse i bagkof, så denne ridse får vi lavet på forsikringen, og da bilen alligevel skal til maler igen igen, så passer det jo meget fint, på bagkof. fik vi monteret noget beskyttelse film, fra ny af, da vi har hund, så den ik bliv ridset.
5. gang. har de bilen i 14 dage, de har glemt at montere film på kof. samt der er makaniker fingere inde i bilen, og der er stadig appelsin hud i bilen, dette kan de godt se, samt den airbag lampe har de slukket igen, dagen efter tænder bilen alle lamper igen pga. airbag fejl. nu siger de, at de vil skifte ledningsnettet til airbag. næste gang.
6 gang. har de bilen i 4 uger, her har makanikeren så haft en skruetrækker inde i ratstammen, for at få plastikket af, så der er mærker efter det. samt der er stadig lak fejl. ingen airbag fejl indtil videre.
vi fik bilen i fredags, og påpeger at der er fejl i lakken, de siger det er skidt, og den skal vaskes, dette gør vi så idag, og gæt hvad der er, nemlig der er lakfejl. limrester.
nu gider vi ikke mere, der er tale om en helt ny bil til 250000kr, den er blivet leveret med alle disse fejl.
bilen er 6 mdr gammel, men har holdt stille de 2 af dem, og har kørt 12000km.
hvad gør man.?
selve bilen køre fint, men der er hele tiden fejl, og det er os selv der finder dem hver gang, utroligt de ik kan se dem, når vi viser dem fejlene, kan de godt se dem, vi har fået lånebil hver gang UB. men det er satme træls..
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 232
jan 2003
Følger: 19 Følgere: 25 Biler: 12 Emner: 37 Svar: 656
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 33 Svar: 1.729
bil ankenævnet tager kun brugte biler, og jeg vil da på ingen måde selv finde en maler, for så hænger vi på den..!
men det er satme dårlig service/kontrol de har, at de ik kan se på en helt ny bil, der er klargjort, at der er kørt på med forkof. skærm, den gabte 0,5cm og trukket skævt, mit gæt var, at da den er blivet læsset/af , af lastbilen har de kørt på, de havde de ikke engang set, men kunne nemt se det, da vi så det.! store skidt korn i en fabriks ny bil, store "bumser" utroligt
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.163
aug 2012
men med vores er vi bare ked af, at ha alle de problemer, som sagt har bilen stået stille i over 2 mdr, og stadig er det ik i orden, dog er de flinke, men det kan vi bare ik bruge til noget. samt de omkostninger vi har haft i extra brændstof forbrug, først her til sidst, fik vi en diesel, ellers har vi kørt i en lorte fiat 500, der køre 10 på literen, hvor vores går 24-25, det kan godt mærkes når man køre 700km om ugen fast+ div.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.536
Jeg har lige haft min på værksted.
Grunde:
- Vindstøj i vinduesramme på begge fordøre
- Bas forplanter sig i dørenes plastik, som vibrerer (slemmest i passagerdør)
- Selelås knirker ved førersæde (jeg bad dem skifte den, da det er låsen, der larmer. Selestikket sidder meget løst i låsen, og dette larmer)
- Det er som om at blinklyset blinker dobbet engang imellem.
Dette blev lavet:
Døre justeret en smule ind, vinduesrammer justeret lidt ind. (Jeg kan ikke høre forskel).
Dørbeklædninger taget af fordøre og sat på igen med forstærkning i samlingerne.
Selelås smurt.
Umiddelbart er det blevet meget bedre mht. bassen i fordørene. Vindstøj er der stadig, og selelås larmer/knirker stadig...de kunne ikke høre problemet med dobbeltblinkning.
På www.renaultklubben.dk er der nogen, der skriver, at vindstøjproblematikken løses fra Renaults side om nogle måneder. Jeg er ikke den eneste, der har det problem.
Selelåsen blev ikke skiftet, selvom jeg bad om det.
Nu ser jeg lige tiden an - men det er nok ikke sidste gang, værkstedet hører fra mig.
aug 2012
aug 2012
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Vi havde på det ene tidspunkt en mini inde som skulle have lavet en forsikrings skade på fronten med ny motorhjelm, kofanger og den ene forskærm. Disse ting malede firmaet selv om 3 gange pga meget skidt i lakken så det blev en del forsinket men efter 3 gang modtog vi det. Jeg havde blevet rasende hvis det var min bil for det var helt nye dele og jeg kunne både se skidt i lakken men også sliberidser. Jeg nævnte det for chefen men han mente at det var længe fint nok og at man ikke skulle gå så meget op i de små detaljer..
Der er flere autolakker her i sønderjylland som også laver et sjusket og fusket arbejde som bare ikke kan accepteres.
Utroligt hvor dårligt servicen er mange steder i dag og så har de ikke nok selvrespekt til selv at se fejlene men venter på at kunderne nævner det i håb om at det ikke bliver opdaget.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 85
Jeg ville ihvertfald ikke finde mig i de fejl og alt den tid i efterfølgende har skulle undvære bilen...
F**k jeg ville gå amok, kan og skal ikke være rigtigt med ny bil, og self. kan der være mandagsbiler, men så må de jo tag lorten tilbage og enten gi jer budet om ny bil eller kr..
Held og lykke, og lad os endelig høre hvad der sker..
aug 2012
er du ik ældre end at komme med sådan en kommentar, ja så burde du ik sidde og skrive på nettet, for du har jo ingen indsigt i åbenbart, hvordan tingene fungere.! så venligst hold dig væk, og skriv kun hvis du har noget fornuftigt at sige. og indtil videre er du ik kommet med noget, der er til at holde ud og høre på.!
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 85
Men når det er sagt så er det pisse sur Røv at skulle igennem sådan en gang lort med sin nye bil uanset mærke, har du nyt omkring sagen og har du været i kontakt med FDM..??
aug 2012
okt 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 232 Svar: 1.111
Franske biler er udemærket biler og det er fordomme hele lortet, i har haft en dårlig oplevelse eller læst om en og så generalisere i, skrid fra indlægget og pas jeres vag verden, for det er indavl hele lortet.. Nej vag er bedst og alt andet er dårligt. Fint men luk røven med fordomme og ting i ik ved noget om.
Svar på emnet.
Jeg er overbevist om du har været uheldig og mødt en forhandler der ik tager det seriøst så kør en sag på ham og vind den uden at gøre ret meget
aug 2012
okt 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Biler: 9 Emner: 232 Svar: 1.111
aug 2012
aug 2012
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
aug 2012
okt 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 113 Svar: 351
Eller i det mindste gide at ringe til Renault Danmark. Jeg forstår simpelthen ikke at du lader det komme så langt ud. Værkstedet eller Vestergaard står squ da bare og griner der røv i laser, når du går derfra - selvom du kommer igen. Så syntes et eller andet sted at du skal tage dig sammen og kontakte andre instanser og komme videre i sagen - for blødsødenhed hjælper ikke.
aug 2012
aug 2012
aug 2012
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 2.280
aug 2012
aug 2012
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
Har du været inde på Renaultklubben.dk?
Vis ikke så prøv at tjek det her forum indlæg ud.
http://www.renaultklubben.dk/forum/viewtopic.php/f,5/t,2867/
Går ikke ud fra at dig og Finn er samme person, men i har et meget linende problem, måske i, i fælleskab kunne skabe lidt opmærksomhed hos Renault Danmark.
aug 2012
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 18 Svar: 168
aug 2012
det er ham der anbefaler at finde et andet værksted.
men som sagt, skal de rette de fejl der er på bilen først.!
det er bare en lortebil/mandags bil.. der er hele tiden fejl.
sidste fejl er at fjernlyset selv blænder ned, og det virker ikke før bilen har været standset og slukket. samt at bilen rammer på over alt, efter der er kommet vinterdæk på, det med dækkene ved de ikke endnu, da vi simpelhen har glemt at sige det, da der altid er så meget andet når vi er der.!
vinterdækkene er købt dernede, og det er dem der har monteret dem også, helt nyt sæt.! men bundpladen samt stænklapper støder på nu, tror vi, det lyder ihvertfald vildt.!
aug 2012
aug 2012
aug 2012
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
At bilen er dårlig fra fabrikken må være RenautDanmarks problem da det jo ikke er forhandleren der bygger bilen, men det er bare i bi-info og løser ikke dit problem.
Jeg kan kun sige som andre også siger. Kør til et andet værksted, ved godt du mener at de skal rette de fejl først. Men du må ligsom også indse at de bare ikke magter at få de fejl ud af verden, og de kommer de måske aldrig til at kunne, fordi det ikke interessere dem ( af uforklarlige årsager)
Havde det været mig havde jeg skiftet med det samme og simpelhed bedt det nye værksted om at løse problemet, samtidigt med at DE for dig oprettet en klag til Renault Danmark mht. dit forrige værksted, samt noget kompentaton enten penge eller service eftersyn eller dæk eller noget helt 4.
aug 2012
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
aug 2012
fortrudt køb af ny bil, hvad gør vi.?