{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.732 visninger | Oprettet:

Skoda rapid hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle bg'er smiley

Jeg vil gerne høre jeres mening om en skoda rapid som den første bil.

Er en skoda rapid pengene værd som ens første bil, hvordan synes i den køre, er der plads nok for pengene, for man meget for pengene.

Hvilken bil vil i foreslå mig som min første bil til max pris af en skoda rapid pris ( ny bil )
Og brugt bil er prisen max 25000kr.
Kom gerne med jeres bud på de bedste biler til de priser tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda rapid hjælp
  • #1   6. dec 2013 Jeg synes den ser flot ud i spaceback, og for mig virker prisen heller ikke afskrækkende. Jeg læste dog i seneste nummer af bil-magasinet at den mente det var en fornuftig bil, men at prisen lå for tæt på Octavia, som har betydeligt mere plads.. Men det kommer jo an på hvad man er til.. personligt synes jeg en Rapid er en flot bil.. minder lidt om A3 smiley

• #2   6. dec 2013 *de

• #3   6. dec 2013 Ja jeg giver dig ret, jeg synes også det er en flot Bil, og prisen synes jeg heller ikke er så slem smiley

• #4   6. dec 2013 Du kan få en Rapid 1,2 MPI 75 HK til 159.000. 1,2 TSI 86 HK til 173.000
    Du kan få en Seat Leon 1,2 TSI 86 HK til 189.000.
    Den nye Octavia 1,2 TSI fås fra 199.000.
    Derfor synes jeg forskellen mellem Rapid og Octavia er for lille til at vælge Rapid, med mindre du køber den billigste Rapid til 159.000 uden ekstraudstyr.
    VW Golf starter fra 209.998 for 1,2 TSI 85 HK.

Skal du bruge en bil på hvide plader? - Eller kan du nøjes med papegøjeplader, for så kan du jo få ovennævnte biler noget billigere!?

Har du ikke brug for pladsen som er i en rapid/leon eller endda Octavia (kæmpe benplads og bagagerum), så havde jeg købt noget helt andet.
    -Hvad med den nye Ford Fiesta fra 119.900, eller 1,0 ecoboost 100hk for 138.500. -Der får du en rigtig velkørende bil i hvert fald.

Jeg overvejede selv Skoda Rapid, lige indtil jeg prøvekørte den, og så hvad der er af alternativer på markedet. Den er simpelthen for skrabet efter min mening, og kører ikke så godt som konkurrenterne i klassen. Og ja Fiestaen er i klassen under, men kører Meget bedre, og længere på literen, og er hurtigere osv. osv. osv.

• #5   6. dec 2013 Hvor meget koster de på nævnte biler på papegøjeplader? smiley

• #6   6. dec 2013 Motormæssigt er der jo ikke de store overraskelser - gennemprøvet vw mekanik.

Du kan evt. overveje at få den med "all inclusive" - så er du helt sikker på at der ingen overraskelser kommer som sådan. Deri er også forsikring.

Hvis du er under 25, vil jeg dog anbefale dig at du køber en brugt bil i stedet. Priserne for forsikring falder drastisk, når du fylder 25. Skal du ud og låne pengene til en bil, vil dem du låner pengene af i 99 ud af 100 tilfælde KRÆVE at du tegner en kasko-forsikring som sikkerhed for deres lån. Skal du så forrente en 200 - 300.000 over 7 år, samtidig med du skal betale vægtafgift og en 25.000 årligt for en kasko med en sindsyg selvrisiko - ja - så er der ikke meget sjov tilbage. Er du helt nybegynder VIL du uden tvivl lave buler eller det der er værrer. Det har vi alle prøvet.

Min anbefaling er du finder dig en fornuftig bil, som du selv foreslår til en 25.000 kr, som du så kan forsikre med ren ansvar i eget navn = billigere. Den kan du så "lære i", skrue i, gejle, mv. og hav den indtil du som 25 årig kan gå ud og købe drømmebilen, når forsikringen falder.

Jeg kan anbefale dig en af følgende:

Skoda Felicia - billig i indkøb. Meget bil for pengene. Gennemprøvet VW mekanik. Ekstrem billig i forsikring for nybegyndere gennem TopDanmark, som har et specielt skoda produkt. Billig i rep og vedligehold.Gode chancer for at finde en velholdt pensionist-ræser uden for mange km

Nissan Micra - solid lille bil hvor du i "S-modellen" får ekstremt meget ekstraudstyr. Motoren har kæde og er nærmest u-opslidelig. Gode chancer for at finde en velholdt pensionist-ræser uden for mange km. Billig i forsikring hos fx Aros, da de tager efter vægt.

Toyota Starlet / corolla - Solide japanske motore, der holder evigt, bare du overholder dine service-intervaller. Vær dog obs på du ikke får en der har været i klørene på noget ungdom. Billig i forsikring hos fx Aros, da de tager efter vægt.

Opel Corsa - også en dejlig bil - motorene er gode - eneste minus er benzinpumpen, men de er til at skifte via en servicelem. Gode muligheder for gejl, hvis du facelifter den til en gsi'er. Billig i forsikring hos fx Aros, da de tager efter vægt.

Glem alt om at lade bilen forsikre i dine forældres navn, fordi:

* Tro mig - før eller siden går fidusen ikke længere. Du får aldrig flere penge mellem hænderne end du har nu. Så er det sjovere at tage den høje forsikringspris nu, fremfor at skulle begynde på trin nybegynder, når man samtidig skal forrente boliglån, betaler bleer og hvad ved jeg.
    * Ulovligt er det også. Forsikringsselskabet kan i værste tilfælde nægte at udbetale kasko i tilfælde af skade.
    * Finder forsikringsselskabet ud af fidusen får du en regning på det du har "sparet" gennem forløbet. Dvs. har du over fx 4 år sparet 40.000 kr ved at den står i fatters navn, ja så får du en regning på 40.000 kr.
    * I tilfælde af skade kan du risikere 2x eller 3x selvrisiko, alt efter hvad der står i forsikringsbetingelserne for det pågældende selskab.
    * Både du og hvem end der har hjulpet dig med "fidusen" ryger i trin laveste. Og glem alt om at rykke op igen.
    * Glem alt om at få andre forsikringer end de lovpligtige i fremtiden
    * Både du og hvem end der har hjulpet dig, kommer i sortbogsregisteret. Det er en database, hvor alle forsikringsselskaber har oplysningspligt til at oplyse om restencer, forsikringssvindel og "kørt i forældres navn" - dvs. du kan ikke bare sådan lige rykke over i et andet selskab og tro det hele er glemt.

• #7   6. dec 2013 Mange tusind tak smiley det var værd at tænke over!

• #8   6. dec 2013 På papegøjeplader:
    VW Golf startline Van 1.2 TSI BMT 3-dørs 5 85 HK 149.240
    VW Golf 1.6 TDI BMT Van 3-dørs 6 90 HK 154.764
    Seat Leon 1.2 TSI Van 105 HK 160.500
    Seat Leon 1.6 TDI Van 105 HK 165.800
    Ford Fiesta 1.0 65 HK Van 93.040
    Ford Fiesta 1.0 ecoboost Van 125 HK 116.500

• #9   6. dec 2013 Mange tak smiley

• #10   6. dec 2013 Husk at du ved papegøjeplader får den famøse "misundelsesafgift" oven i din grønnne afgift. Satserne er i 2013:

2.755 kr. pr. halvår i 2013 for varebiler indtil 3.000 kg
    8.190 kr. pr. halvår for varebiler fra 3.001 kg til 3.500 kg

• #11   6. dec 2013 En brugt Skoda Fabia, de er bedre end Felicia, og ruster lidt mindre.
    De skulle gerne kunne fås for omkring 25.000 kr for en fornuftig bil.

Ellers enig med egernet smiley

• #12   6. dec 2013 Er fabia virkelig kommet ned i de priser?? men - er de så vil jeg bestemt også anbefale en fabia frem for en felicia, hvis den er i en ordentlig stand til den pris smiley

• #13   6. dec 2013 Ja, Fabia er nede under de 25.000 kr, men der er stor forskel på dem, for de fineste med færrest kilometer koster stadig lidt mere.
    Hvis bare den er velholdt og serviceret, så kan den klart anbefales.

Kæresten har en Fabia Combi MPI 1,4 8v med 68 HK, det er en solid motor, som er billig at holde kørende, det er godt nok ikke en raket, men det passer fint til bilen.
    Og da det er en 8v trækker den også fint, på trods af de begrænsede kræfter smiley

Det er jo brugte biler, i den lavere prisklasse, så man må forvente at de ikke er glansbilleder til de penge, men klart bedre med Fabia end Felicia:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia?Fuel=0&KmlFrom=0&Seller=1&Category=P&YearFrom=0&PriceFrom=0&PriceTo=10000000&MileageFrom=0&MileageTo=0&ZipCode=7430&IncludeEngrosCVR=False&IncludeSellForCustomer=False&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=False&HpFrom=&HpTo=&SortBy=price&SortOrder=asc

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/14-8v-68-comfort-combi/1960778
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/14-8v-68-comfort/1923857

Man fik selvfølgelig lidt finere bil til bare 30.000 kr, men sådan kan man jo blive ved.
    Jeg ville dog nok gå udenom 1,4 16v 101 HK, det er ikke den mest stabile motor.

• #14   6. dec 2013 Jeg har også lige købt en Fabia stationcar fra 02 til 22.000 nysynet og ganske pæn faktisk.
    Også med den lille 1.4 MPi. Den trækker ikke skindet af en kakao, men kædetrækker motoren virker ganske stabil!

• #15   6. dec 2013 Vi købte kærestens Fabia Combi (2002) i 2008, og der har ikke være nogen nævneværdige problemer, de dyreste poster har været en sporing og nye dæk smiley

• #16   6. dec 2013 En ny fabia st.car går fra 125.000 og er faktisk ret kvik i det, ud fra at deres 1,2TSI "kun" har 86 heste. Og selvom den var rimelig standard indvendigt, så var den faktisk ikke ret skidt at køre i. Lydløs var den også, selv på motorvej smiley

Kommentér på:
Skoda rapid hjælp

Annonce