{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Forsikring hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig.

Jeg står i et problem med forsikringsselskabet Tryg.

Jeg fik et tilbud af dem på alle mine forsikringer i juli måned i år, det takkede jeg ja til, da det var et ok tilbud.
14 dage efter ringer de og siger at den ene forsikring (bil) desværre er tilbudt til en forkert pris, den vil derfor stige fra 3600kr til 12200kr, derfor siger jeg at jeg ikke ønsker forsikringerne alligevel.
Det vælger de at overhøre og tegner alligevel alle forsikringerne.
Da jeg så får tegnet forsikringer i at andet selskab viser det sig at Tryg vil ikke give slip på mine bilforsikringer, alle de andre er flyttet, på nær på mine biler.

Mit spørgsmål er egentlig ret grundlæggende, hvis denne sag skulle ryge til inkasso (eller det der er værre) hvordan er jeg så stillet?? Det skal siges at jeg har på intet tidspunkt skrevet under på noget hos Tryg...

Nu truer de for øvrigt også med at mine plader vil blive efterlyst hos politiet pr. 12/12.

Håber nogen kan hjælpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring hjælp
  • #1   6. dec 2013 Hmmm, umiddelbart, så har du vel et tilbud liggende fra selskabet af, dvs du har på papir hvad dit tilbud lyder på. Det SKAL de for det første overholde, det kan aldrig være dit problem, at forsikringssælgeren ikke har solgt dig det til den pris han åbenbart skulle. Du har handlet i god tro, og hvis ikke de kan leve op til det som du på skrift er lovet, så er kontrakten ugyldig, og derved er du i din fulde ret ved at ophæve kontrakten.
    Tag den omkring en advokat, hvis det kan hjælpe dig, du er i din gode ret til at nægte at tage imod tilbuddet når de ændrer prisen.

• #2   6. dec 2013 hvis du ikke har skrevet under på noget, kan de ikke holde på dig.

• #3   6. dec 2013 Tak for svar. smiley

Jeg vil umiddelbart heller ikke mene at de har noget at have det i uden min underskrift.

Problemet er bare at hver gang jeg henvender mig og henviser til at jeg har takket nej og at forsikringen de har tegnet ikke stemmer overens med tilbuddet. Så trækker de bare på skuldrene og siger at det er ikke sådan de har forstået det.

• #4   6. dec 2013 Uanset hvad, så skal du blive ved at holde på de ikke har ret.

Hvor længe siden er det du fik tilbuddet?

• #5   6. dec 2013 Det er helt tilbage i Juli i år. men jeg hørte ikke fra dem i næsten 2 mdr. efter og troede derfor at det var gået i orden, indtil jeg modtager en regning på begge biler. som så nu er blevet til rykkere fordi jeg har nægtet at betale noget jeg ikke har ønsket eller rettere frabedt mig.

• #6   6. dec 2013 Skal også lige siges at den ene forsikring (min caravelle) pludselig er blevet til en erhvervsforsikring midt i det hele, da de ikke kan tegne en 10prs som privat, men det kunne de sjovt nok i tilbuddet.

• #7   6. dec 2013 Jeg ville gå omkring en advokat med det der, for det lyder til at forsikringsselskabet har rettet en del i tingene. Du har vel stadig det originale tilbud til at ligge, så du har noget dokumentation for hvad du har fået tilbudt?

• #8   6. dec 2013 Nu er det sådan set også lige meget om du har skrevet under eller ej.

En forsikring kan/skal/og MÅ ikke være bindene. så du skal bare have lov til at skifte firma lige så tosset som du har lyst til.

• #9   7. dec 2013 Min kammeret fik et tilbud på hans Leon hvilket var super godt, han købte den og ringede igen til forsikringen, for at få den forsikret. Denne gang gav de så et tilbus som var dobbelt så højt, og sagde det ikke kunne være anderledes.

Min kammerat er heldigvis ikke dum, og efter mange timers samtale samme dag indtil han fik fat i "den rigtige", fik de hørt deres samtale (forsikringer optager altid deres telefon samtaler) hvor min kammerat udtrykkeligt siger Leon Cupra, hvilket damen i den anden side også gør. Det ender så med at det er DERES fejl, og de skal stå inde for det tilbud de har givet, så han fik det til den først nævnte pris.

Noget helt andet er, at du skal ikke betale for noget, som du ikke har skrevet under på i hånden eller elektronisk med NemID. Det er ikke bindende, specielt ikke har det gælder forsikringer.

HVIS en pris ændres eller så har du ret til at annullere selv en underskrevet kontrakt.

Et eks: jeg købte en iPhone 5 med 6 måneder binding til et sygt dyrt abonnement. Måneden efter ændrede de udlandstaksterne og derved har jeg mulighed for at annullere kontrakten. Jeg ringede til dem, og snakkede med dem, jeg gik fra 600 til 150 om måneden i abonnement smiley

Håber at det er en smule behjælpeligt i din sag.

• #10   7. dec 2013 Tusind tak for alle jeres svar.

Jeg vender den lige med en advokat på mandag.

Og jo jeg har alle papirer liggende fra dem af, ganske simpelt pga. dårlige erfaringer gemmer jeg altid ALT smiley

• #11   7. dec 2013 Siden du ikke har hørt fra dem, så går jeg ud fra at du heller ikke har modtaget policer på forsikringerne. Du har 14 dages fuld fortrydelsesret fra den dato du modtager dine policer, så gør da endelig brug af dem.

Kommentér på:
Forsikring hjælp

Annonce