{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.750 visninger | Oprettet:

Den dyreste bil i drift ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ja her kommer så lige en omvendt en af "søger ny billig bil".

Bilen skal være:

Billig i indkøb (max 20.000kr)
Dyrest muligt i vægtafgift
Dyrest muligt i benzinøkonomi

Hvad skal man så kigge efter ? Forslag ?

Jeg tænker selv en Mercedes W124 turbodiesel, de koster omkring 14.000 i vægtafgift om året. Eller BMW E32 750i V12, den koster så "kun" 7500 i vægtafgift om året, men har så nok et lavere benzinforbrug ?

Hvad mener i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den dyreste bil i drift ?
  • #1   11. dec 2013 Ville også sige en gammel diesel Mercedes.

• #3   11. dec 2013 Af ren nysgerrighed:
    Hvad vil du bruge det til?

• #4   11. dec 2013 det må være en gammel dieselamerikanerslæde - af den type seriemordere kunne køre rundt i.. smiley

• #5   11. dec 2013 Vil gerne vide det samme som Kristoffer! smiley

• #6   11. dec 2013 min bmw den opfylder alle de krav du har der.. 6400 i vægtafgift

• #9   11. dec 2013 Ha ha så nysgerrige i er. Det er en lang historie, men pr 1/6 indtil 1/11 2014 skal jeg have så høje udgifter som muligt på papiret. Skal bruge en bil til at køre 40 km i dagligt til arbejde som er så dyr som mulig af samme grund.

Kort og godt drejer det sig om en gældsanering som jeg p.t ikke betaler til da jeg tjener for lidt (er under uddannelse). Men når uddannelsen er slut er jeg næsten garanteret arbejde, og så er der altså de 5 måneder tilbage før min gældsanering er slut. Startlønnen er over 30.000kr så jeg kan enten vælge at have høje udgifter og en "sjov" bil og bruge pengene på mig selv, eller aflevere hvad jeg tjener "for meget" til advokaten.

Mine udgifter bliver modregnet i mit personlige regnskab nemligt, og de er ligeglade med om jeg har en Mercedes 63AMG eller en Fiat 127.

Desværre kan jeg ikke låne penge, eller ville det være ideelt at tage et lån på eksempelvis 50.000.- og afdrage på det med 10.000 i måneden, eller flexlease en Ford F350 eller lign.

• #10   11. dec 2013 Betal da din fucking gæld..

• #11   11. dec 2013 Hehe, tak for forklaringen smiley og jeg havde nok valgt at gøre præcis det samme! smiley

Lasse M, hop da lige ud af dine små sko!

• #12   11. dec 2013 Mr. Lund, Det har da intet, at gøre med at gå i små sko.

Det her handler om at snyde sig uden om en gæld man har optaget?
    - Ruben U kommer til at tjene en god slat penge, og istedet for at betale sin gæld med dem, vil han "snyde" systemet og bruge dem på en så dyr bil som mulig, så han helt kan slippe for sin gæld?

• #13   11. dec 2013 De penge Ruben skylder til banken, er sku nogen de har nakket fra os andre, så jeg synes sku ikke at der er noget problem?

Og "systemet" Lasse, er jo ikke det offentlige, men bankerne, så was is das problem?

• #14   11. dec 2013 Synes næsten det er fortjent, når nu han har fundet et hul i systemet..

• #15   11. dec 2013 Jamen det ville da være utrolig fedt, hvis alle gjorde som Ruben, så havde vi sgu ikke nogle private firmaer i DK.
    Men bare folk der skyldte penge for, noget som firmaet har lavet for dem eller solgt til dem, hvor personen så ikke vil betale det han skylder på arbejdet/tingen men hellere køre rundt i en så dyr bil i drift som muligt, og slippe for at betale for det han SELV har optaget af gæld.

Ja jeg kan da helt klart godt se, at det er smart..

• morten
    morten Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 7
    #17   11. dec 2013 enig med lasse m, betal din gæld eller flyt hjem til mor igen hvis du ik kan styre økonomien! i sidste ende er det resten af os der skal betale din gæld... det er da super skønt

• #18   11. dec 2013 Lige præcis, det jo os andre der kommer til at betale for DIN FUCKING GÆLD!

- Din egen optagede gæld = DIG der skal betale!

Og så sidder du endda og praler med, at du kommer til at tjene ihh så mange penge snart, men dem vil du da ikke betale din gæld af med, nej det ville da være forfærdeligt hvis man skulle betale det man skyldte!

• #19   11. dec 2013 Ha ha jeg vidste den ville komme når jeg fortalte hvorfor.

Faktum er at Lasse M har ret. Og jeg må virkelig tage hatten af for din etiske sans (og det mener jeg). Men faktum er bare at jeg ikke har samme følelse af etik og egentlig er pissehamrende ligeglad. Det må du gerne have ondt i røven over, det er skam helt ok med mig smiley
    Jeg beder dig bare om at huske på en ting. Der er mange måder at få gæld på, og gældsanering er ikke noget man får fordi man selv har dummet sig eller nægter at betale sine regninger. Så der kan være mere til denne sag end du lige tror ved første øjekast smiley

• #20   11. dec 2013 Jeg siger ikke at det er smart, jeg siger at for at Ruben en dag skal til at tjene ordentlige penge, og kunne være i stand til at betale til kassen igen, og komme på rette fod, er det nogen gange nødvendig at tilgive fejl og komme videre, og dette er ligeså gældende ved økonomiske spørgsmål..

Det er uansvarligt at optage gæld og ikke kunne betale, og synes personligt også at det er not cool, men når man er fanget i mudderet, må man gøre hvad nødvendig er, for at skabe en ansvarlig økonomisk ramme for sig selv og sin familie.

• #22   11. dec 2013 Du minder utroligt meget om Dovne Robert smiley

- Du skulle prøve, at have et firma selv, og have en masse kunder der ligesom DIG, ikke vil betale sine dyre regninger men hellere bruge dem på en dyr bil, så de slipper for, at betale.. Synes godt nok du er en idiot smiley

• #23   11. dec 2013 Ralph: Han siger jo selv, han kommer til at tjene 30.000 om mdr. snart - Men istedet for at betale af på sin gæld, nu når han kommer til at tjene penge, så hellere lade værre?
    Stemmer i Enhedslisten?

• #24   11. dec 2013 Haha Dovne Robert er da genial?

Han markedsførte sig selv som en doven slambert, og endte med at få en masse jobs? - Dr, Ekstrabladet, Med i Robinson osv osv.

Og Lasse, han skylder jo kun penge til banken, ikke firmaer, så din hypotese holder jo slet ikke?

• #25   11. dec 2013 Og hvad ville der ske, hvis vi alle lod værre med at betale vores gæld til banken Ralph? Siger finanskrisen dig noget??

• #26   11. dec 2013 Jeg vil gerne slå fast at den gæld jeg har fået gældsanering for IKKE er en optaget gæld.
    Det er en gæld jeg har fået fordi de virksomheder jeg betjente ikke kunne/ville betale de regninger jeg sendte til dem. Dette skete da finanskrisen startede i 2009.
    Jeg skyldte godt og vel 100 ansatte lønninger for det arbejde de havde udført for folk der ikke ville/kunne betale for det i sidste ende.
    De penge jeg skulle have betalt i SKAT og moms i 2009 som jeg allerede havde lagt til side på en konto (godt og vel 1 mio) blev brugt til at betale folkene deres løn med. Jeg udbetalte ikke en lønning til mig selv i 3 måneder før jeg biksen blev lukket.
    Da SKAT fandt ud af det trak de mig i retten. Her begærede de mig konkurs for 3,4 mio kroner (jeg er nok ikke helt enig i beløbets størrelse men 2 eller 10 mio er jo ligemeget). I samme åndedrag bad jeg om gældsanering og SKAT kvitterede ved at køre en straffesag på mig.
    Den var i retten af 3 omgange, 1 gang i byretten, en gang i landsretten hvor den blev afvist, så i byretten igen med nyt anklageskrift og så fik jeg 120 timers samfundstjeneste.

I min optik har jeg betalt for det jeg skulle, og jeg føler mig på ingen måder forpligtet til at betale en krone til min gældsanering hvis jeg kan undgå det.

Jeg fik besked på at SKAT skulle have deres penge fremfor mine medarbejdere. Hvor er etikken så henne ?

Faktum er at den oplevelse har gjort at jeg er pisseligeglad med den slags. Kan jeg undgå noget så gør jeg det, så længe det ikke er ulovligt og strafbart.

Jeg forventer ikke at folk forstår det her, eller er enige med mig. Men jeg har ikke været uansvarligt og OPTAGET gæld for sjovs skyld. Ved man bare lidt om gældsaneringer ved man også at i så fald kan man slet ikke få en gældsanering.

• #27   11. dec 2013 Åhh du åbner alle de gode diskussioner Lasse..

Ja det gør det faktisk, og det som førte til finanskrisen var nemlig, at en masse store herre rundt i forskellige banker i DK lånte alle sine ejendomsvenner en masse penge, som de kunne bruge på at investere uden at skulle stille nogen sikkerhed, og da de 100-200mand, ikke kunne betale tilbage da hele lortede krakkede, så gik det udover alle småsparer og kunder rundt om i bankerne..

Så fuck bankerne, hvis de havde ført deres forretning ordentligt og ikke leget med vores penge, så havde de også haft reele kunder, men så længe de snyder mig, snyder jeg kraftedme også dem.

• #28   11. dec 2013 Tak for forklaringen Ruben U, der giver meget bedre mening nu
    - Og må sige stor respekt for, at betale dine medarbejdere deres løn smiley

• morten
    morten Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 7
    #29   11. dec 2013 banken er da helt sikkert ikke det eneste sted du skylder penge kan man høre, når du selv sider og siger at du er pisse ligeglad med om du skylder penge eller ej... det er fandeme sådan nogle som dig der gør livet surt for resten af os!

du mener simpelthen at du skal have i hoved og røv men er pisse ligeglad med at betale for noget af det!? sikke en indstilling at have

okay det forklare jo lidt. men stadig en mærkelig indstilling at have til at skylde

• #30   11. dec 2013 Tak for respekten smiley Jeg følte det var det rigtige at gøre smiley

Jeg er enig i Ralph´s syn på bankerne . Mit firma´s bank dengang trak også følehornene til sig. Jeg blev kaldt til møde, hvor min driftskredit blev halveret fra 120.000kr til 50.000kr. Værsgo´. De var om nogen medskyldige.

Men hvad, man bliver klog af skade, så aldrig igen enkeltmandsvirksomhed smiley

Morten M; lige præcis, du har virkelig fat i det der smiley

• #31   11. dec 2013 et eller andet sted kan jeg godt høre fornuften i at han vil bruge lidt penge på sig selv og simpelthen gøre sådan her for at den gældsarnering går igennem. Jeg skal lige hilse at sige at man ikke bare sådan lige får gældarnering fordi man skylder et par 100 tusinde. Det skal være noget der er lidt seriøst, som virker umuligt at betale for at få et fornuftigt liv. Så jeg gætter på at det nok ikke bare er 100.000 kr i banken og 80.000 kr i studiegæld.

• #33   11. dec 2013 Tjarli, det er 3,4 mio kroner til SKAT i forbindelse med Konkurs. Hus, biler osv sidder min X kone med (så kan hun da lære at skride når lortet vælter HA HA) da vi som alle andre hæfter for hinanden. Ellers ville det være 5-6 stykker.

Og som sagt, nej man får ikke gældsanering fordi man har lavet 10 acceptcards og ikke kan betale tilbage til Leasy.

Der er rigtig mange faktorer der skal være til stede for at få en gældsanering, og først og fremmest skal man ikke selv være skyld i gælden.

• #34   11. dec 2013 Som dynelarsen engang har sagt. Det er jo bare penge smiley

• #35   11. dec 2013 Og så findes der to gældsaneringer. En for private på 5 år, og en for gæld i forbindelse med konkurs af virksomhed som skal søges med det samme konkursen træder i kraft (til samme retsmøde) som varer 3 år. Men reglerne for den 3 års er anderledes (det er den jeg har). Den på 5 år fastsættes der ved gældsaneringens indledning et fast månedligt beløb og herefter må du tjene hvad du vil uden at betale mere eller mindre.

Den 3 års som min er variabel, så i det øjeblik jeg tjener mere skal jeg oplyse det med det samme hvorefter der udarbejdes et nyt regnskab og har jeg så XXX antal kroners rådighedsbeløb er det bare at aflevere.

• #36   11. dec 2013 Men det lyder da til at sådan en 750´er nok er sagen smiley

• #37   11. dec 2013 @ Lasse M: Så kunne du få pulsen ned igen! Et øjeblik troede jeg du ville krasse af. Du burde virkelig lære at tælle til 10 og stå på hovedet en gang imellem smiley

• #38   11. dec 2013 den mest dyre måde er nok at flex lån en bil, køb en bil til de 20000kr, og så sætte for nogen 1000kr i flex+ alm udgifter

• #39   11. dec 2013 Brian L. Har overvejet det, men det kan godt være lidt svært at finde en benzinsluger i synsbar stand i Tyskland til 20 klik. Men uden tvivl der ville være nogle syge udgifter på sådan en bil smiley

• #42   11. dec 2013 og den kan bruge benzin så det batter.Hvorfor er der aldrig nogle gamle hippier herinde der brokker sig over folk, der øsler med benzin og forurene hele dk... Folk brokker sig over alt andet men aldrig det. smiley

• #44   11. dec 2013 Søbæk, ja det er rigtigt, det har jeg slet ikke tænkt på. De drikker sgu da spandevis af benzin og olie de gamle Jaguarer, og så er der intet træk i dem heller smiley En rigtig flyder smiley

• #45   11. dec 2013 Topgear lavede et ræs fra Frankrig til England, hvor en twinturbo Jaguar faktisk overraskede og nåede frem på en enkelt tank..

• #46   11. dec 2013 Rasmus v.. så havde de sgu også en hest spændt for den jaguar da...

den er RIGTIG tørstig sådan en gammel jag... smiley

• #47   11. dec 2013 Rasmus V mon ikke det var en lidt nyere jaguar. De helt gamle V12´ere der kører mindre end en turistbus på literen.

Viaretro.dk prøvekørte en XJS V12 fra 76 (samme motor) og den gik 4 kml... smiley O_o smiley O_o smiley

• #48   11. dec 2013 Prøver lige at finde klippet.. Jeremy Clarkson valgte den gamle Jaguar fordi han synes løbet var latterligt, og den blev ikke kørt stille og roligt.. han nåede alligevel frem til England på en enkelt tank, til deres store overraskelse.

http://www.topgear.com/uk/videos/the-one-tank-challenge-1

Værsesgo smiley

• #49   11. dec 2013 Rasmus V:
    Den jag topgear bruger er overhovedet ikk på samme alder som de andre der er i omtale i denne tråd.. smiley

• #50   11. dec 2013 Ja, kan godt se det nu hvor jeg ser klippet igen.. huskede den bare som en gaaaaaammel slæde smiley

• #51   11. dec 2013 den i topgear var en diesel, men ellers bare en gammel 300 E E klasse fra midt 90érne.. sådan en række 6ér.. kig efter en gammel stjerne vogn.. de er billige, da de er dyre i faste udgifter.. og pisse lækker at køre i

• #52   11. dec 2013 en 124ér jeg mener, eller 126

• #53   11. dec 2013 denne… og flex afgiften http://www.dba.dk/mercedes-e420-42-elegance/id-1004949778/

• #54   11. dec 2013 Brian L, den e420´er er da godt nok lige i øjet. Oveni det, kan den ikke sælges til 12000 efter jeg har kørt i den, kan den sælges i dele for 20.000 smiley

• #55   11. dec 2013 Du kunne også se om du kan skaffe dig en Hummer..... smiley

• #56   11. dec 2013 Ahr den er nok ikke til at få for 20k smiley

• #57   11. dec 2013 Tvivler også.. smiley

• #58   11. dec 2013 nemlig ja, du kunne også vælge en pudse den op, give den stort service, og så sælge den igen med gevindst, den køre satme godt sådan en, skulle jeg hilse og sige smiley

• #59   11. dec 2013 Det tror jeg gerne. Men tvivler på den bliver meget mere end 12.000 værd uanset. I bedste fald koster de 20k i Tyskland og det er med under 200.000km på klokken smiley De er åbenbart heller ikke så meget til benzinslugere.

Tror ellers den er jævnt frisk sådan en smiley 279hk smiley

• #60   12. dec 2013 Hej Ruben,

Du er godt klar over at det har ingen betydning hvad bil du har ikke? For det vurdere de ikke ud fra, de har nogle satser de vurdere ude fra, og der kan de have damarks dyreste bil, det har ingen betydning... for vil du ikke have deres satser, så vil de også finde ud af hvornår du har købt bilen, og med hvad belæg du har gjort det for. Og ja så bliver den bare ikke regnet med, fordi den kan du bare sælge...

Det eneste de kigger på er alle dine faste udgifter og hvad der så er til overs efter det, det er det du får lov at betale ud fra, for din bil får du det samme som et togkort hvis de mener det er lige så brugbart. Og begynder du første at brokke dig over deres satser, og de finder ud af at du har købt bil ud fra din mening af at det gør du slipper nemmere... så kan du risikere du kommer til at får nogle af de andre myndigheder på nakken...

Så mit råd til dig:

Drop ideen med at snyde systemet, det kan komme til at koste dig dyrt, sidder og behandler mange sager af denne slags.

Efterfølgende sletter du denne post, for her inde sidder også folk der kunne finde gavn i at printe denne og bruge i mod dig i din egen sag... Lige som told og skat også sidder herinde, lige som alle andre steder som face/twitter, ja man skal ikke tage fejl af dem...

• #61   12. dec 2013 Henrik F, jeg kan læse på det du skriver at det er noget du forestiller dig er sådan, fordi du har hørt det, eller set det i forbindelse med andre ting.
    Det er for mig meget tydeligt at du ikke har sat dig ind i reglerne på området.

Tråden kan for min skyld blive stående, jeg er ikke ved at foretage mig noget ulovligt på nogen måder, eller noget jeg kan straffes for. Sagen er overstået, der er ikke nogen sag så jeg ved ikke hvad det er du helt præcist forsøger at referere til.

Jeg sætter pris på din omsorg, men jeg vil foretrække de råd og fif jeg har fået af fagpersoner indenfor Jura fremfor de råd du her fremsætter da de med al tydelig er gætværk fra din side.

Det lyder som om du skriver til en der skal modtage bistand eller noget i den stil. Det er ikke det vi her taler om.

Når jeg begynder at tjene ok med penge igen, igennem et normalt job, skal jeg kontakte den advokat der er sat som bestyrer af min gældsanering.
    I den forbindelse vil jeg oplyse hende om min nye indtægt, hertil skal hun foretage et budgetkontrol af mine udgifter hvorefter alle de udgifter fratrækkes. Hun har selv anbefalet mig at sætte mig i en situation hvor jeg kan få mest muligt ud af mine egne penge. Desværre kan jeg som tidligere nævnt ikke optage lån, ellers havde det været helt ideelt.

Så igen, tak for omsorgen, men få læst lidt op på det smiley

• #62   12. dec 2013 Alfa Romeo 156 V6, 9500 i grøn afgift, 6-7 km/l, tandrem skiftes hvert tredje år (8.000,-).

Dyr, men super lækker og velkørende!

• #63   12. dec 2013 Det er en overvejelse værd, er de til at få for rimelige penge ? Har også overvejet en Mondeo V6 de koster altså bare ingen penge heller smiley

• #65   13. dec 2013 Nu er det så stadig SKAT og ikke en bank smiley

• #67   13. dec 2013 Man kan jo komme med det argument at staten alligevel får mine penge hvis jeg får en bil der er dyr i drift igennem dyr vægtafgift og benzinafgifter smiley Så pengene kommer da ind i samfundet og arbejde smiley

• #69   13. dec 2013 Jyske Bank Schweitz ? smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #70   16. dec 2013 har du undersøgt hvad der sker når man ikke opfylder sine forpligtelser (misligeholdelse af kontrakt), ved gældsernæring?

• #72   16. dec 2013 Søren 1. Nej det er ikke nødvendigt at undersøge det.

• Uffe S
    Uffe S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 5
    #73   17. dec 2013 Tror du at de er dumme i fogderetten...
    De vil sgu da se på hvad du kører i og så (forhåbentlig tage bilen fra dig for at nedskrive gælden) Ellers får du at vide at hvis du skal have så høje udgifter til bil, ja så må de tages fra dit rådighedsbeløb.

• #74   17. dec 2013 Jeg må indrømme at jeg først lidt havde lyst til at daske ejeren af topic'et i ansigtet med en våd laks til at han vågnede op og blev IHVERTFALD 16 år mentalt.. Lige indtil jeg læste HVORFOR han sad i gæld.. Du kom i gæld, pga. finanskrisen, Som blev startet i USA af banker der tog røven på kunderne. Dette kom så til Danmark, hvor samme stunt foregår i alle de store banker, eller os er de ihvertfald stadig "vildt glade for de amerikanske banker".. Nordea fks. har samarbejdet med goldman & sachs, G&S var nogen af de største hustlere der startede krisen. Så på den led synes jeg faktisk det er fint nok, at du ikke betaler din gæld til nogen der direkte eller indirekte, har sørget for du fik din gæld for selv at tjene penge.

Ja.. Jeg blev sku lige nødt til at åbne mit øverste røvhul, da jeg ser mig selv som en logisk, rational ung mand der gerne vil have et "system" der fungere, men også forstår idéen bag etik. Og ren dyrisk logik/hævn/whatever man vil kalde det du har gang i. Jeg ville dog personligt nok, bide i det sure æble og komme af med min gæld, så jeg ikke skulle stresse over det. Men så nu helst (for dig og andre i lignende situation). At man gad åbne øjnene, eller.. Få politikere der ikke er så blanke/korrupte/whatever. At de faktisk sagde "I sku selv uden om det kære banker, det var jo det i ville. Og det sku ikk iorden. Så den gæld kan i godt slette".. Men det sker nu næppe. =)

Held og lykke med at finde dig en dyr luksus livstil, som kan fungere iforhold til din plan! smiley P.S. Canada har vidst ikke en aftale med skat som gør at skat/dansk firma, kan komme og nuppe dine penge for en gæld. ;P

• #75   17. dec 2013 Uffe S kan du ikke forklare mig præcist hvor henne i mit forløb at fogedretten skal indblandes ?

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #76   18. dec 2013 #75, som jeg nævnte, .. der bliver de indblandet smiley

• #77   18. dec 2013 Søren 1, uddyb venligst hvordan de bliver indblandet smiley

Kommentér på:
Den dyreste bil i drift ?

Annonce