{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

rensning og smørrelse af læderkabine {{forumTopicSubject}}

hej gutter, jeg står med en læderkabine der har stået nogle år, som skal renses. Hvordan gøres det bedst og hvorfor noget sæbe og læderfedt vil i anbefale ? er det godt nok det de har i biltema ?

hvor mange gange burde jeg give den læderfedt og hvor længe skal det tørre ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rensning og smørrelse af læderkabine
  • #1   11. dec 2013 Jeg spurgte en sadelmager til råds da jeg skulle rense min læderstue. Han var meget klar i mæglet; SÆBESPÅNER! Det er klart det bedste af flere årsager; mest fordi det er naturprodukt som ikke er så hårdt for læderet som mange kemikalier er. Så gør det også læderet smidigt og kan "jævne" de her revner som godt kan opstå på ældre lædersæder.
    Du kan godt give det læderfedt bagefter, men det burde ikke være nødvendigt ...
    Vask godt med en blød svamp og tør efter med en tør klud- det gør ikke noget at du massere lidt sæbespåner ind i læderet.

• #2   11. dec 2013 Hvis du vil rense den, så brug sadelsæbe fra Kieffer, du kan få den i de fleste rideudstyrs butikker, og det virker bare.

Fedt gives efter sæben, og plejer at skulle sidde på i et par timer, hvorefter man tørrer det overskydende fedt af.

• #3   11. dec 2013 tak for hjælpen smiley så har jeg noget at lave i morgen

• #4   11. dec 2013 Lige for at låne tråden lidt.

Jeg har set flere steder i usa at man kan få sin læderkabine shinet op, altså hvor de får den ind og reparerer alle de strækmærker osv. den har fået, lapper hvis der røget en tråd osv.

Er der nogen her i midtjylland der gør i den slags?

ligesom dette: http://www.youtube.com/watch?v=OcvmSX34YFw

• #5   11. dec 2013 Rigtigt nok hvad Jakes siger, men bare lige vær opmærksom på hvilke sæbespåner du køber, for de fleste du kan købe rundt omkring er kunstigt fremstillet og virker ikke nær på samme måde som hvis du køber " ægte sæbespåner ".
    Altså sørg for at det ikke er kunstigt fremstillet.

• #6   11. dec 2013 Det hedder vist leatherique og der følger en fin anvisning med på hvordan man anvender det, så det er også noget man selv kan gå i krig med.

Kommentér på:
rensning og smørrelse af læderkabine

Annonce