Pug 208, 1,2vti generel erfaring. {{forumTopicSubject}}
Vi kan lige så godt slå det fast, jeg kan li franske biler, og det kan mange af jer andre ikke, og så er den ikke længere. Så nej jeg køber ikke en vag, japaner, kineser eller andet.
Derfor ønsker jeg en seriøs tone omkring det jeg stiller spørgsmål til, og ikke hvad i synes jeg burde købe istedet
på forhånd tak
Vi har i dag Været ude og prøvekøre sådan en vogn, og er blevet meget positivt overrasket. Dels trækker den fint, men ikke mindst pladsen i den, overraskede mig fuldstændigt. Og udstyr samt udseende er jeg godt tilfreds med.
Det er mit indtryk at de franske er blevet lidt bedre Mht elektronikken.
Nu sidder jeg og regner på det økonomiske, for at finde ud af hvad vi vil spare i brændstof osv.
Den er jo opgivet til 22 komma noget. Og det ved jeg godt at den formentlig ikke går.. hvad siger jeres erfaring med den motor og brændstofsøkonomi?
Og hvad siger jeres erfaring generelt med hele bilen?
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Generelt synes jeg 208eren er en fed lille bil dog at 1.2eren er ret sløv (min egen er en tand hurtigere og synes den er skide sløv)
Men bilen er lille dog rummelig og så vejer den en tand mindre end min hvilket giver den et pustrerum.. Køber du en af dem med ustyr osv så bliver bilen mega fed (den jeg har mest erfaring med har klima, skærm og soltag med blå led'er i siden..
Fin økobil.. Har dog ikk lige tjekket efter med økonomien på den.. Men det handler meget om hvordan man kører.. Tror dog sagtens den kan holde de 18 fint hvis man ofte kører lidt hårdt som hvad jeg fx gør..
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
Skal det gå stærkt og være fedt, så har vi begge motorcykel.
Derfor handler det blot om, at vi har en billig, næsten ny bil, med nogenlunde plads, som jeg ikke skal rode i konstant, og med fartpilot og aircon som krav. Så det klare Active udgaven fint
okt 2007
Active siger mig ikk så meget.. men er den uden udstyr så er den lidt nedern.. Den der skærm er ihvertfald et krav
Men ellers fin fejl.. har ikk hørt om problemer med motoren eller noget endnu.. Dog er det også en ny bil så går nok lidt tid før man finder ud af sådan noget
jun 2004
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
jun 2004
nov 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 29 Svar: 624
Det er vel blevet til små 500 km de sidste dage her.
Og må sku indrømme den overrasker mig, meget POSITIVT.
Det er netop en 1,2 vti.
Og det kører bare lækkert.
Nej ingen raket. Det er det ikke.
Men det imponerer mig alligevel over dens køre egenskaber.
Jeg er meget kritisk i forhold til de franske biler.
Jeg elsker dem. Men stiller også høje krav.
Min mor har arbejdet ved Peugeot i snart 30 år, og det kan ikke undgåes at smitte af.
Så jeg ved en del om den, og bruger også tiden på at sætte mig ind i dem..
Og jeg kan stærkt anbefale den.
Rent økonomisk.
Den jeg kører i er helt ny. Den har gået 800 km. Så motoren er ikke kørt til endnu.
Alligevel har den gået omkring 18. Km/l
Og jeg kører friskt.. Ikke råddent, men friskt.
Vi skal aktivt frem, ingen langsom opstart mm..
18 er jeg imponeret over..
Fruen har en 1 år gammel 107'er
Den kører ikke mere økonomisk end det heller..
Jeg har længe fortrudt det ikke blev en 208 den gang.
Men pyt. Sådan er det jo..
Mit råd er go for it..
Køb den hvis du føler det rigtigt..
Og lyt ikke til andres kritik af Franske biler.
De glemmer at Psa gruppen tit samarbejder/leverer reservedele, motordele mm til diverse andre bil mærker..
Kåre
feb 2005
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 403
Når vi sætter den på fartpilot på motorvej køre omkring 115 så går den ca 19-20km/l så hvis jeg husker.
Køre vi derimod 85 på hovedvej 22-25km/l Ja så ved jeg godt at man skal se på gennemsnit og det har jeg ikke.
Synes generelt set at den køre langt på literen. Dog en sjov motor gang/lyd med sådan en 3 cylinder.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/208/12-vti-allure-sky/1976079 modellen magen til bare i hvid.
Det eneste hvis jeg skal synes noget er gearet. Den virker lidt løs i det uden at være det. Hvis du forstår. Hvor den nye 308s gear føles mere stivere i det. Det er en smags sag. Men man vænner sig hurtigt til det, og god plads
Rigtigt pæn lille bil og fræk at se på især i hvid.
Køre selv i toyota og vil ikke være bange for at skifte til den nye 308 hvis det skulle komme dertil en gang.
jun 2004
Da jeg regnede på det økonomiske, satte jeg den til 18,5 så det er nok ikke helt skævt
ja psa koncernen blander sig rigtig mange steder, blandt mærker man aldrig havde drømt om.
Gearkassen synes jeg egentlig var fin. Der er selvfølgelig forskel når man kommer fra et andet mærke, og det er jo stadig en meget billig bil. Under 150000 på gaden. Så kan man ikke forlange at det er lige så lækkert og præcist, som når man sætter sig ud i en bil til 300. Det er nok nogle af de punkter man må gå på kompromis med, og som skrevet tidligere, skal det være blæret og hurtigt, har vi begge motorcykel
okt 2007
Den går i uden problemer, men ja føles anderledes.. Men så længe den kommer i gear uden vold er det vel ikk et problem?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
aug 2009
Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
Havde selv den dyt som lånebil da mutti's valgte at blive offer for en påkørsel så kørte rundt i en 208'er en uges tid og det var en lækker oplevelse! Klart en bil at anbefale!
Pug 208, 1,2vti generel erfaring.