{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Pug 208, 1,2vti generel erfaring. {{forumTopicSubject}}

Vi kan lige så godt slå det fast, jeg kan li franske biler, og det kan mange af jer andre ikke, og så er den ikke længere. Så nej jeg køber ikke en vag, japaner, kineser eller andet. smiley
Derfor ønsker jeg en seriøs tone omkring det jeg stiller spørgsmål til, og ikke hvad i synes jeg burde købe istedet
på forhånd tak smiley

Vi har i dag Været ude og prøvekøre sådan en vogn, og er blevet meget positivt overrasket. Dels trækker den fint, men ikke mindst pladsen i den, overraskede mig fuldstændigt. Og udstyr samt udseende er jeg godt tilfreds med.
Det er mit indtryk at de franske er blevet lidt bedre Mht elektronikken.

Nu sidder jeg og regner på det økonomiske, for at finde ud af hvad vi vil spare i brændstof osv.
Den er jo opgivet til 22 komma noget. Og det ved jeg godt at den formentlig ikke går.. hvad siger jeres erfaring med den motor og brændstofsøkonomi?

Og hvad siger jeres erfaring generelt med hele bilen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pug 208, 1,2vti generel erfaring.
  • #1   13. dec 2013 Hvis det er kan jeg varmt anbefale du tjekker den nye ford fokus eller ka eller hvilken det nu er der er i samme prisklasse.. Den har overtaget vinder pladsen for minibiler.. smiley

Generelt synes jeg 208eren er en fed lille bil dog at 1.2eren er ret sløv (min egen er en tand hurtigere og synes den er skide sløv)

Men bilen er lille dog rummelig og så vejer den en tand mindre end min hvilket giver den et pustrerum.. Køber du en af dem med ustyr osv så bliver bilen mega fed smiley (den jeg har mest erfaring med har klima, skærm og soltag med blå led'er i siden..
    Fin økobil.. smiley Har dog ikk lige tjekket efter med økonomien på den.. Men det handler meget om hvordan man kører.. Tror dog sagtens den kan holde de 18 fint hvis man ofte kører lidt hårdt som hvad jeg fx gør.. smiley

• #2   13. dec 2013 Det er en ren og skær fra A-B bil. Og hvis du ser mine tidligere biler, bære de ikke just præg af hurtige æsker smiley
    Skal det gå stærkt og være fedt, så har vi begge motorcykel.
    Derfor handler det blot om, at vi har en billig, næsten ny bil, med nogenlunde plads, som jeg ikke skal rode i konstant, og med fartpilot og aircon som krav. Så det klare Active udgaven fint

• #3   13. dec 2013 Men prøv ihvertfald at kigge på den ford også.. smiley Der må vel være en grund til at den vinder alle testerne smiley

Active siger mig ikk så meget.. men er den uden udstyr så er den lidt nedern.. Den der skærm er ihvertfald et krav smiley
    Men ellers fin fejl.. har ikk hørt om problemer med motoren eller noget endnu.. Dog er det også en ny bil så går nok lidt tid før man finder ud af sådan noget smiley

• #4   13. dec 2013 Ford er os blevet bedre, men jeg er og bliver nok franskmand. Har kørt i sindssyg mange forskellige mærker, og de "snakker" ikke til mig, hvis du forstår. Og jeg vil ende med at hade at køre i den. Active er den laveste udstyret. Men har dog stadig skærmen i midten med touch osv, og som sagt stadig med aircondition fartpilot osv

• #5   13. dec 2013 synes faktisk VVTI motoren overrasker. Også i den lille 1,2. Men 208'eren er en mindre bil end 207'eren pladsmæssigt. Det er utrolig skuffende og jeg må indrømme både design og priser på forderne og Chevrolet tiltaler mig langt mere.

• #6   13. dec 2013 Nej det er lidt tricky Mht fejl, da den som du siger er rimelig ny.

• #7   13. dec 2013 Jeg kører faktisk rundt i sådan en som lånebil i øjeblikket. Og har gjort det hele ugen.

Det er vel blevet til små 500 km de sidste dage her.

Og må sku indrømme den overrasker mig, meget POSITIVT.

Det er netop en 1,2 vti.

Og det kører bare lækkert.
    Nej ingen raket. Det er det ikke.
    Men det imponerer mig alligevel over dens køre egenskaber.

Jeg er meget kritisk i forhold til de franske biler.

Jeg elsker dem. Men stiller også høje krav.

Min mor har arbejdet ved Peugeot i snart 30 år, og det kan ikke undgåes at smitte af.

Så jeg ved en del om den, og bruger også tiden på at sætte mig ind i dem..

Og jeg kan stærkt anbefale den.

Rent økonomisk.

Den jeg kører i er helt ny. Den har gået 800 km. Så motoren er ikke kørt til endnu.

Alligevel har den gået omkring 18. Km/l
    Og jeg kører friskt.. Ikke råddent, men friskt.

Vi skal aktivt frem, ingen langsom opstart mm..
    18 er jeg imponeret over..

Fruen har en 1 år gammel 107'er

Den kører ikke mere økonomisk end det heller..

Jeg har længe fortrudt det ikke blev en 208 den gang.

Men pyt. Sådan er det jo.. smiley

Mit råd er go for it..

Køb den hvis du føler det rigtigt..

Og lyt ikke til andres kritik af Franske biler.

De glemmer at Psa gruppen tit samarbejder/leverer reservedele, motordele mm til diverse andre bil mærker..
    smiley

Kåre

• #8   13. dec 2013 Fruen har købt sådan en som du omtaler. 1,2 VTI Sky. Gode sæder når man er på lang fart alt i udstyr.

Når vi sætter den på fartpilot på motorvej køre omkring 115 så går den ca 19-20km/l så hvis jeg husker.
    Køre vi derimod 85 på hovedvej 22-25km/l Ja så ved jeg godt at man skal se på gennemsnit og det har jeg ikke.
    Synes generelt set at den køre langt på literen. Dog en sjov motor gang/lyd med sådan en 3 cylinder.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/208/12-vti-allure-sky/1976079 modellen magen til bare i hvid.
    Det eneste hvis jeg skal synes noget er gearet. Den virker lidt løs i det uden at være det. Hvis du forstår. Hvor den nye 308s gear føles mere stivere i det. Det er en smags sag. Men man vænner sig hurtigt til det, og god plads
    Rigtigt pæn lille bil og fræk at se på især i hvid.

Køre selv i toyota og vil ikke være bange for at skifte til den nye 308 hvis det skulle komme dertil en gang.

• #9   13. dec 2013 Vi snakkede os om 107, men den blev da i hvert fald for lille. Størrelsen på 208 er perfekt til os.
    Da jeg regnede på det økonomiske, satte jeg den til 18,5 så det er nok ikke helt skævt
    ja psa koncernen blander sig rigtig mange steder, blandt mærker man aldrig havde drømt om.

Gearkassen synes jeg egentlig var fin. Der er selvfølgelig forskel når man kommer fra et andet mærke, og det er jo stadig en meget billig bil. Under 150000 på gaden. Så kan man ikke forlange at det er lige så lækkert og præcist, som når man sætter sig ud i en bil til 300. Det er nok nogle af de punkter man må gå på kompromis med, og som skrevet tidligere, skal det være blæret og hurtigt, har vi begge motorcykel smiley

• #10   14. dec 2013 Det med gearkasse er brok fra folks side der ikk kan finde ud af at skifte gear..
    Den går i uden problemer, men ja føles anderledes.. Men så længe den kommer i gear uden vold er det vel ikk et problem? smiley

• #11   14. dec 2013 den køre godt men syntes fiesta´en køre bedre

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #12   14. dec 2013 Skriver mig enig med Kåre!

Havde selv den dyt som lånebil da mutti's valgte at blive offer for en påkørsel så kørte rundt i en 208'er en uges tid og det var en lækker oplevelse! Klart en bil at anbefale! smiley

Kommentér på:
Pug 208, 1,2vti generel erfaring.

Annonce