{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

E30 Forskel på topstykker ? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.,

skal have fat i et nyt topstykke til min e30 m20b25
Jeg har 2 liggende der hjemme men kan ikke rigtig finde ud af om de er 2,5 2,0 2,7 eller hvad det er. der står kun nogle numre på

det ene hedder 1 277 731.
det andet hedder 1 705 885.
Har prøvet at læse lidt rundt omkring men kan forstå at det som hedder 1 705 885 kan også godt være et super eta topstykke.

Hvordan finder jeg præcist ud af om det er et 2,5 eller 2,7 eller hvad der er. kan jo ikke smide et eta topstykke på min 2,5 motor. det kan vist ikke arbejde sammen.

Håber på noget hjælp.-

mvh Sev


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E30 Forskel på topstykker ?
  • #1   15. dec 2013 885 topstykket er et 25 topstykke..

    Super ETAen kører med en std 25 er top


  • #2   15. dec 2013 M20 Heads
    Three different head castings were used over the engine's production run.

    The earliest was "1 264 200" aka the "200". These were used in all E21 320/6 and 323i and E12 520/6 engines and later in the E28 and E30 eta engines (eta denoting the 'efficiency' version of the engine, with a lower engine redline amongst other focused differences aimed at increasing fuel economy). In the earliest (pre-84) Euro E30 323i the "200" head was used as well.

    The next version was "1 277 731" aka the "731". This head was the same as the 200 but featured larger intake ports.

    The final version was "1 705 885" or "885" introduced in the 325i. Ports were further enlarged, valves were larger and the combustion chamber was redesigned to improve flow and thermodynamic efficiency. Used in the 325i and the E30 super eta engines.


  • #3   15. dec 2013 Er det så muligt at bruge det jeg har som hedder 885 har nemlig fået afvide at det er til en ETA så er i tvivl om det kan bruges og yder det som et 2,5

  • #4   15. dec 2013 Altså hvis man vil have flere hk ud af en eta så skifter man jo topstykket til enten 320 eller 325 sammen med indsugningsmanifolden. Det er hvertfald hvad jeg har lært fra min e30 tid.

  • #5   15. dec 2013 Har du læst de kommentarer der er kommet?? Et 885 topstykke er til en 325i...

  • #6   16. dec 2013 Det sidder kun 1 fjeder per ventil, hvor der normalt plejer at sidde 2 per ventil?

  • #7   16. dec 2013 Så flytter du knastsæt og fjedre med over fra dit gamle topstykke smiley

    Der sidder nok et ETA knastsæt i det nu, men selve topstykket er ens..


Kommentér på:
E30 Forskel på topstykker ?

Annonce