{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.373 visninger | Oprettet:

BMW 530D VS Audi A6 3.0 TDi Quattro {{forumTopicSubject}}

Halløj

Mig og min kærestes bror debaterer lidt om hvilken af vores biler som er hurtigst.

Min bil 2005 BMW E61 530D på gule skilte (så ingen vægt fra bagsæder) 218hk / 500nwm

Hans bil 2008 Audi A6 3.0 TDi Quattro med den store motor med 246hk mener jeg og 500nwm?

De er begge med tomatgear.

Er lidt usikker på vægten på begge.

Går ud fra der går noget effekt spildt i hans 4wd men igen får han nok også en bedre start?

Det er 0-100, 0-200 og 0-243 (begrænset)

Ved godt det lette svar er at vi bare kunne køre til tyskland og prøve, det sker nok også på et tidspunkt, men indtil da tænker vi teoretisk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 530D VS Audi A6 3.0 TDi Quattro
  • #1   16. dec 2013 Bare rolig, din bimmer trækker fra ham, også fra start.
    Har lige set en video med samme bmw som din, og en mindre audi end hans men med aamme motor, bmwen vandt stadigvæk. De går super godt de bmwer der.


  • #2   16. dec 2013 tror nu den Audi tager dig. Min far havde selv sådan en A6 og vi har da kørt fra et par E60 ved dog ikke om den var en 530D

  • #3   16. dec 2013 men er der ikke nogle specs på de 2 hvor man kan se tider fra fabrikken?

  • #5   16. dec 2013 #4, kan jo ikke bruge den video til noget hvis den ene kører i regnvejr, vintertid og den anden kører på tør vej om sommeren ned af bakke osv smiley

  • #7   16. dec 2013
    Der er vel kun en rigtig måde at finde ud af det på smiley


  • #8   16. dec 2013 Jeg vil sige, det kommer an på så meget. Er det fx i sne, vil audien måske vinde med sin 4x4. Er det på lige strækning, ville det måske være BMW'en.

    Så det bedste svar vil for mig at se være:

    "den ene ville vinde over den anden, og omvendt, alt efter hvilke forhold der er tale om. De to biler vil derfor set ud fra fx 10 løb under 10 forskellige forhold, være lige gode og lige hurtige"


  • #9   16. dec 2013 Tænker bare ved drag race på alm tør vej

  • #11   16. dec 2013 Ræs på en tør motorvej vil uden tvivl resultere i: "jaja - havde det været en våd vej, ville jeg have vundet"

  • #13   16. dec 2013 Er der partikelfilter delete på den 335D?

  • #14   16. dec 2013 BMW vinder altid! BMW er for mænd! audi er for bøsser... smiley

  • #17   16. dec 2013 Det jo også ligemeget med chip, så får han bare hans chippet og så er vi lige vidt. Det er i standard tilstande:-)

  • #19   16. dec 2013 Audien skulle da kunne få lidt over 300hk med chip ?

  • #20   16. dec 2013 Vi var nede i Tyskland og få Diesel optimeret.
    deres normale optimeringer til BMW 530 TDI og A6 3,0TDI lød sådan.

    BMW Før 218.hk/500.nm Efter 260.hk/600nm

    Audi Før 240.hk/560.nm Efter 290.hk/615nm

    Men om optimeret eller ej, så er der ikke den vilde forskel, men nok med et lille forspring til A6,eren


  • #21   16. dec 2013 Dannie, det var da heller ikke så vild en optimering? Har da læst om flere som får 18x hk ud af 530D, hvem var det hos?

  • #22   16. dec 2013 Mener det hedder Flex chip og ligger lidt uden for Hamborg.
    Nej de optimerer, så bilen kører optimalt, både hvad performance - økonomi- forurening - og ikke min mindst holdbarhed angår..
    De har de samme filosofier som feks. Per ved scan Tune i Galten også har.
    Hellere voksne og selektive tilfredse kunder, der ved hvad de vil have og føler de får hvad de betaler for.
    End dem der ikke kan få presset nok hk og nm ud af deres biler, for så at svine tuneren til, selv om det var dem selv der bad tuner om at maxe deres biler helt ud.

    Ud over det, så har det også stor betydning for holdbarhed på kobling/gearkasse både man og aut. jo vildere optimeringen bliver, jo stører chancer for at det ikke holder .....


  • #24   16. dec 2013 kan den holde til det?

  • #25   16. dec 2013 Dennis.
    Godt spørgsmål...
    Hvis du spørger gearkasse-repperen, så er svaret nej, når du kommer over 280hk på 330/530 og over 340/350hk på 535D.
    På A6 3,0TDI skulle det efter sigende være den samme Quattro kasse, som på deres A8 4,2 TDI Quattro, som skulle være brøle stærk og skulle kunne holde til noget der ligner + 850nm.


  • #27   16. dec 2013 okay cool. tænke bare hvor meget forskel er der på 550D 535D det er jo den samme motor ikke? syntes at have hørt at 550D har 3 turboer? Men er indmaden stærkere, vel det må den vel næsten være, Men kunne være cool at se hvor meget de kan presse ud af de 3 liter diesel motore

  • #29   16. dec 2013 Nu var det vel en Bmw 530.D med 218hk og AUDI A6 3.0 TDI med 240hk der var sagens kerne, for lige nu så er vi nået til 550.D,

    Ja der er jo selvfølgelig forskel på om vi snakker om æbler eller pærer imod hinanden, nu er det lige pludselig chippede Bmw 550 D der er peppet op til 480 HK , eller 20.HK Mindre end en Audi Q 7. 6,0 TDI med 500HK og 1000NM vel og mærket, er det hvad Audien har uden at der er rørt ved den, for gør man det, så snakker vi om noget + 650hk og over 1250NM , men så er vi vist også ved at være der oppe, hvor det gør ondt.
    Sådan en Q7 er næsten lige så hurtig fra 0 til 100 som en M5 og er den chippet.
    Så trækker Dieslen fra M5,eren...sgu lidt vildt......


  • #31   16. dec 2013 Og skal man snakke om at presse en 3.0 td r6 er der nu ikke mange der kan være med de nordiske Mercedes tunere: http://m.youtube.com/watch?v=ICqeREP8Je4

  • #33   16. dec 2013 Anders, nu snakkede vi om standart diesel og diesel med chip.
    Det du henleder til er jo lige så lidt en standart diesel, som min 1,8 T med +500HK.


  • #35   16. dec 2013 Af dem jeg har prøvet vil jeg bestemt mene Bmw, men Audi kører fandme godt hvis det er en Quattro, og Thomas bimmeren kan da chippes til omkring de 280-300 hk, har selv haft en 330d og det er samme motor, kan da huske, der var nogle der skulle prøve at chippes så vildt som muligt, men så kan den sagtens æde en automatgearkasse mener det er en 60.000 kr

  • #37   16. dec 2013 Thomas. Det var ikke det som det handlede om, pointerede bare for dig, at det kan man sagtens, og det behøver ikke være en LCI fra 2007 for at man kan det. Men som jeg også skrev der røg et par gearkasser, pågrund af nm. Og om den forurener for meget skal jeg være dig et svar skyldigt.

  • #38   16. dec 2013
    Undskyld, men når der snakkes om 2 navngivne biler og navngivne årgange, så er det vel dem det rejer sig om og ikke en helt anden årgang.

    men at postulere at bmw 530d har bedre køreegenskaber end A6 3.0 TDI Quattro,
    Det er sgu så langt ude på overdrevet at jeg må stå af, før der går helt i "BG mode" i den.
    Har selv kørt BMW og kører Quattro , så det er for indiskutabel.....
    Ellers helt interessant tråd, ind til overdrevet tog over.....


  • #40   16. dec 2013 Og hvilken bil,motor og model er det så lige du hentyder til ????
    Kan høre at du aldrig har ejet en Quattro.
    Og nej det kan ikke sammenlignes med andre mærker med alm 4 wd......


  • #42   16. dec 2013 smiley smiley smiley smiley

  • #43   16. dec 2013
    Skal aldrig eje andet end Audi smiley


  • #46   16. dec 2013 Det er godt vi er enige Thomas
    For hvis du går op og læser tidligere kommentar fra dig selv, skriver du at man ikke kan chippe en 530d til 300hk, og det kan man, og det er der også folk der også gør i praksis. Men jeg ville heller ikke gøre det som sagt.
    Men jeg tror stadigvæk BMW sætter Audi til vægs, dog ik i snevejr


  • #47   16. dec 2013 Smider lige en stor pakke tudekiks.....
    Når det så er sagt, så var indskydelsen med Q7 , bare for at pointere at vi var på vej langt væk fra tråden.
    Og med hensyn til at have behov for at fremhæve Audi, No nede to....
    Jeg behøver ikke sidde og gejle mig selv op, med hensyn til hvem der kan pisse længst, det er jeg vokset fra for længe siden, sorry hvis det var det der blev ledt efter.....
    Kunne ikke lige læse i dit sidste indlæg om hvilken bil model / motor jeg havde nævnt der ikke eksisterer ??????



  • #48   16. dec 2013 Lowdog , hvis det var mig vil eg bare være glad for jeg var ejer af BMW. I min verden virker BMW som meget mere kvali. Kender ikke Audi 3,0d motor men hvis den er lige så ringe som deres 2 liters 140 og 170 .. smiley så vil jeg hellere eje en Alfa

  • #49   16. dec 2013 Håber i får nogle sjove træk på motorvejen.....
    Og lad os høre hvordan det gik......


  • #50   16. dec 2013 Thomas F det er ellers en fin Rød Audi du har tilsalg, kender ikke den a3 model smiley
    Den er ellers pænere end normalt.


  • #51   17. dec 2013 jeg har en 3,0 tdi quattro og min makker har en 535d begge med automat gear.. vi prøver næsten hver gang vi kan komme til det... sidst vi prøvede (inden bmwen blev chippet) kørte audi´en 255/30-20 og bmw´en kørte 245/40-18 der var det lige hurtige op til ca 100km/t og så trak bmw`en lidt fra audien men ikke meget smiley

  • #53   17. dec 2013 9500 så tror jeg sku der er noget galt med den 535d, eller skal Audi 3.0d være ualmindelig hurtigt, og den røver tror jeg sku ikke på, kan huske jeg så denne film i Topgear mod en 545i benzinos, http://www.youtube.com/watch?v=QN4-KA0VGzs det er dog ikke en Audi men når den kan konkurrere med en 545i er det sku rimeligt godt gået.


  • #54   18. dec 2013 Jeg kan kun fortælle hvad der skete når vi prøvede og det er mange gange det er sket.... på en go start var bmwen kommet max et forskærm foran når vi nåde 100 og der efter begyndte den at trække fra audien...

  • #57   18. dec 2013 syntes ikke min er kedelig den køre fra det meste så snart vejen ikke er tør .. os chippet 535d smiley
    .. det vel lidt det samme som at nogen vil ha moren andre vil ha datteren ?


  • #62   19. dec 2013 @ J S

    Med hensyn til stående start med fuld gas, så skal du huske, at DTC'en ikke kan frakobles 100% i BMW'en. Det er derfor, du ikke oplever hjulspin ved fuld acceleration fra stilstand.


  • #68   20. dec 2013 Hahaha, selvfølgelig går den ikke det på 4.8!
    Og fra fabrikken går den heller ikke på 6.3.

    Det er så indbildt alt det der!
    Det er muligt at man 1 ud af 20 gange kan få den tæt på hvad fabriksindstillingerne siger - men det er jo det samme som at folk påstår at deres biler kører 32km/l fordi at det står der i brochuren smiley


  • #69   20. dec 2013 ohhh you didnt!!! smiley

  • #71   20. dec 2013 Meeeeen....min far er dog stærkere.

    Stop nu jeres pral.
    Der er altid en der har en der er hurtigere.
    Ham så i bare ikke da i havde travlt med at prale. smiley

    Her lige en 535D fra i dag.

    Søren Fredslunds


    profilbillede
  • #73   20. dec 2013 Sebastian ///M Jeg vil give dig ret i, at det bilerne er opgivet til at kan kører km/l er løgn, har kun prøvet at min Bmw gik længere end den var opgivet til.
    Men 0-100 syntes jeg nu passer meget godt ihvertfald på de biler jeg har haft. Bmw plejer sku ikke at overdrive, så kunne jeg mere forestille mig at det var de små nye biler med deres knapt 1 liters motor.



Kommentér på:
BMW 530D VS Audi A6 3.0 TDi Quattro

Annonce