{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.553 visninger | Oprettet:

Nadia L
Nadia L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Hjælp til bil - 4X4 eller andet der kan trække {{forumTopicSubject}}

Det er jo et vidt begreb, men tænkter om der sidder en venlig sjæl derude der kunne guide mig lidt i den rigtige retning.

Bilen skal bruges til:
* Køre til/fra uni og job. (15km hver vej) 4Xom ugen ca.
* Køre til/fra ridehus med trailer og gerne to heste.

Mine krav:
* Helst, selvfølgelig så billig som mulig, da vi i forvejen har en bil, og den her bare skal bruges primært til at trække, og korte ture.
* NYSYNET.
* Billig vægtafgift (INGEN misundelsesafgift)
* To sæder er fint, og der skal være plads til hunde bagi.
* Helst 4X4 da det er nemmest at trække hest med det (hvert fald i vintermånederne)
* Max pris 50.000kr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bil - 4X4 eller andet der kan trække
  • #1   17. dec 2013 Ærgeligt det med 4x4 - For ellers havde jeg en volvo der sagtens ville kunne klare den lille opgave smiley

• #2   17. dec 2013 Korte ture, find en benziner. Lav vægtafgift, find en ældre end d. 1/6 1998 hvor afgifterne skiller. Til den pris burde du godt kunne finde en ældre amerikaner billigt, de trækker alt og er ligeglade med en trailer, godt nok lidt tørstige, men det bliver en lille 4x4 med en lille motor til trailertræk også hurtigt! smiley

• #3   18. dec 2013 1/6 1997* Men ellers ja ^^ alt hvad Jesper M siger smiley

• #4   18. dec 2013 Har de lavet det om til 97' nu?? Det har da den seneste lange tid været 1998? smiley Ellers kig efter en 4,0 R6 Jeep Grand Cherokee. De fåes billigt med næsten ingen km nogle gange, det er den ældre Cherokee (firkantet) og den vi har haft bedst erfaringer med ud af de 4. vi har haft derhjemme.

• #5   18. dec 2013 På nysynet.dk står der "Vægtafgift gælder for alle personbiler reg. før 1. juli 1997..." Og sådan mener jeg det "altid" har været smiley
    Men husk at hvis du finder en fra før overnævnte dato og den er på hvide plader - så kan den komme til at blive dyr hvis du finder dig en diesel (i ejerafgift).

• #6   18. dec 2013 Kender flere der har 4x4'ere som er før den 1/6 1998 på den billige vægtafgift, og ikke på grøn afgift. smiley Så skulle det da være et forholdsvis nyt foretag at de er gået tilbage til 97' igen??

Folk på DBA og lign. spørger stadig altid om hvornår en momsfri 4x4 fra 1998 er registret første gang. smiley

Kan godt være det er mig der er forkert på den, men jeg tvivler lidt. smiley

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    aug 2007

#7   18. dec 2013 Har skrevet helst 4x4 - men det er ikke et must. Kun hvis det kan lade sig gøre.. Men kan se at din er sænket, og det dur nok ikke lige på hullede grusveje smiley

Tak. Har kigget lidt rundt herinde, men ikke på amerikanere. Kunne være jeg skulle prøve det, for de biler jeg har set indtil nu kører MAX 10 på literen... Så det skal jeg hvert fald ikke købe bil efter smiley (altså benz økonomi) hahah

Og tak

• #8   18. dec 2013 Har std. fjedre til min Valo hvis det er? smiley
    Prisen kan vi snakke om - Jeg står i en akut-situation nemlig.

• #9   18. dec 2013 jeg har en 4x4 pajero 3000 24valv uden misundelsafgift et lille år til syn
    kan ny syne den for merpris en dejlig bil at køre i med automatgear kan erhverves for 10k

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    aug 2007

#10   18. dec 2013 Andreas V - Hvor meget kan den trække??

• #11   18. dec 2013 Hvor store er de heste ??

Ellers et godt bud her, hvis den lige blir vejet ned...

http://www.dba.dk/vw-sharan-19-tdi-trendline/id-1004961380/

P.S har intet med salget og gøre

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    aug 2007

#12   18. dec 2013 alm. Holstener og trakehner. (DV'er)

500-600 kg.

• #13   18. dec 2013 Ja det så en 1-1200kg ialt plus trailer....

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    aug 2007

#14   18. dec 2013 Jeps. Så den skal kunne trække 2000 hvert fald smiley Så det ikke er lige til øllet :=)

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    aug 2007

#15   18. dec 2013 Og tak :d

• #16   18. dec 2013 Gammel 4x4 så som patrol e.l. eller om du kan leve med en bovlam bil så en kingcab

• #17   18. dec 2013 Har selv stået i samme situation med at anvende til alm brug til/fra arb - motorvejskørsel osv osv. Jeg har nu prøvet en del, og der har været mange dejlige imellem, men alle nogen der var bedst på et specifikt område. Nu har jeg så en Pajero 2.5TD fra 1996, og det er da nok det bedste valg EVER. Den opfylder alle mine krav. Den koster godt nok en 4200,- om året i vægtafgift.

• #18   18. dec 2013 lang Pajero, fordel, lang aksel afstand, uafhænig forhjuls ophæng, giver stabil køreegenskaber. må trække 3500 kg.
    har en på hånden 3500 v6 benzin med automatgear til 25000,-

• #19   18. dec 2013 Glem nu aaaaaaaaalt om alle de der V6 bensinere - de sparker bunden ud af enhver pengepung - been there, done that, got the T-shirt. Gæt selv hvorfor de er så billige - folk er syge for at komme af med dem igen.

Næ, køb dig en lang 4x4 på diesel, de korte er ikke egnet til tunge trailere og vintervejr. Og pas på en patrol, de kan ikke en gang tåle at trække sig selv uden at koge og smide topstykket.

• #20   18. dec 2013 det med patrol er 2,8 med alu topstykke smiley

• #22   18. dec 2013 Mener min må trække 1900 - er ikke helt sikker faktisk.

• #23   18. dec 2013 det kan godt være en pajero benziner koster at køre i men til gengæld er de dejlige at køre i og hvis man ikke skal ligge og pendle i dem så syntes jeg ikke det er galt ellers skal man jo købe en lupo
    jeg har selv en og har været rigtig glad for den
    men hvis en diesel pajero er ligeså lækker at køre i så køb en i diesel

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    aug 2007

#24   18. dec 2013 Jeg har NADA forstand på biler ... Og jeg mener virkelig NADA.

2 hjul - 1 ret... Wuuun wruuuun... Tøf tøf så kører det smiley

Det er derfor jeg spørger smiley

Jeg skal bare bruge den til ovenstående . Vi har en up - så de lange ture bliver i den...

Jeg er godt klar over at en stor bil (diesel eller benz) ikke er billige på nogen måde smiley

Men den skal som sagt ikke køre så meget - den skal bare starte når jeg tænder den , og kunne trække . smiley

Jeg vil stadig gerne se billeder Dan smiley

• #25   18. dec 2013 den skiller 1/6-98, en fin rav 4 burde kunne klare det, de fleste er vejet ned, så du finder nemt en 2004 måske nyere til de penge. de må gå med 1500kg, og det passer meget godt med 2 heste+trailer.

den behøver jo ikke være før 98, da som jeg skriver,kan de være vejet ned, og 4x4 havde jeg også valgt smiley

men ellers en volvo/audi… der findes også mange person biler med 4x4, der må trække det samme som en "lille" 4x4

• #26   18. dec 2013 1500kg er slet ik nok... Min egen hestetrailer har en egenvægt på 600kg. plus 2 heste, så vi omkring de 2000kg.

Har selv en Grand Vitara fra 2001, den må trække 1825kg. og går mellem 13 og 14km/l og til en Grøn afgift på 3246kr om året, da den er vejet ned....

Det ku da os være en muligehed...

• Nadia L
    Nadia L Tilmeldt:
    aug 2007

#27   19. dec 2013 Jeg vil meget gerne have træk til 2000 +
    Da det som du siger er normalt for en trailer at veje 600-700 kg
    Og 500-600 kg pr hest smiley

• #28   19. dec 2013 Diesel 4x4 er bare ikke godt for motoren, når det er korte ture med en tung trailer! Bevars, de går ofte lidt længere på literen og har lidt mere bund moment end en benziner, men reservedelene er også langt dyrere når motoren går istykker af de korte ture, og så ryger fordelene lidt hvis du skal kører den halve by rundt for at få motoren driftvarm! smiley

Jeg havde klart valgt en benziner med en 6 cylindret som minimum, selvom det er en 2,5l 4. cylindret med turbo som eks, så går nogle altså ret sløvt når du først smider noget på krogen også. smiley

• #29   19. dec 2013 Køb af benzin med føre at man ikke har noget godt træk på "bakker" altså hvor motoren virkelig bliver belastet.. Og du skal altså et gear ned når det benzin. den koster lidt mere i forbrug.

Diesel har fandens godt moment (træk) den dør ikke bare når den ser en "bakke"
    Men den er slem i slid på meget korte ture når det en stor 4x4 motor. så forbruget nok det samme som benzin..

så vis du skal køre maks 20-30 km med trailer på en kørsel så vælg benzin motor. vis du derimod skal køre til stævner i sønder/nord jylland så vælg diesel...

• #30   19. dec 2013 Argh Mikkel, nu er der ofte aut. gear i de fleste store 4x4 der kører på benzin, og smider man den i trailergearet så har du ingen problemer med at trække en trailer mindst lige så godt som en diesel ved bakker. smiley Bevars, man bør købe en bil med en større benzin motor end hvis man skulle kigge efter en diesel. Men i og med at benzinerne er billigere at købe end en diesel og en benziner er billigere i afgift, så er der nok også penge til at den er lidt mere tørstig. smiley

• #31   19. dec 2013 http://www.dba.dk/jeep-grand-cherokee-40/id-1005045332/
    Men det er da til at finde en billig sejtrækker på benzin! smiley

• #32   19. dec 2013 find dig en landcruiser gx90, så har du en 4x4 der altid køre, det kommer lidt an på hvad du vil ha.. men en gx 90 3,4 benz. er billige… fordi de kun går en 6-7 stykker med trailer, den køre skide godt, og vælg den med aut. gear når du skal trække trailer, meget nemmere, samt du slipper for at brænde din kobling af, især når du skal bakke ind et sted med trailer

• #33   19. dec 2013 se her, godt nok uden aut. gear… der er ik mange af dem til salg
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/land-cruiser/34/1934050

• #34   19. dec 2013 jeg køre jævnligt i en cherokee og syntes den er fed at køre i men det er noget skammel i forhold til en patrol eller en pajero de går aldrig i stykker

• #35   20. dec 2013 Prisen er så også en anden, men at sige at en Pajero, og især en Patrol aldrig går istykker, det må være en overtro, for istykker, det går de altså også. smiley

En Jeep er en amerikaner flyder som kan klare forekommeligt terræn, men vil man have en rigtig off-roader i Danmark, så er det Land Cruiser, Patrol, Land Rover el. lign. Der vil jeg give dig ret. smiley Men til en hestetrailer, så ville jeg da klart foretrække Jeep'en fremfor de andre. smiley

• #36   20. dec 2013 den mest moment stærke 4x4 til trailer kørsel jeg har haft, var min gamle jeep 3,1 TD 5 cyl. ik at den er hurtig, men den slæber bare, ja det lyder mærkeligt, men hvor kunne den bare trække, og så ingen omdrejninger. godt nok har jeg vx100 nu. men hatten af for den gamle 5 cyl der.

men der er jo ingen grund til at købe en "rigtig" 4x4, når de små person vogns 4x4 kan klare det( rav 4, suzuki grand vitara, transporter osv

• #37   21. dec 2013 nu køre jeg næsten dagligt med min pajero og jeepen med en 2ton trailer med en minigraver på og vil helt klart hellere køre i min pajero og der er sku altid noget galt med jeepen både mekanisk og computer problemer og det eneste jeg har lavet på min pajero i de 1,5 år jeg har haft den er olieskift6 nye tændrør og en pakning i styrehuset

• #38   21. dec 2013 Dan, man kan være heldig og uheldig med biler. Bare fordi jeg brugte for 40.000.- i stumper på min gamle Strada over et år, så betyder det jo ikke at alle sammen er noget skrammel! smiley Selvom jeg da gerne ville kunne sige det. smiley

• #39   21. dec 2013 Du skal såmænd bare kigge efter en Mercedes ML på gule plader, det dækker alt du har brug for...

• #40   21. dec 2013 ja ml, er også en fin bil til det, bare ikke tit den findes til billig afgift, men findes da.

• #42   21. dec 2013 ja sådan en ml er bare for lækker

• #44   24. dec 2013 købe en patrol før 1998 2,8 som kan trække 3500 kg

Kommentér på:
Hjælp til bil - 4X4 eller andet der kan trække

Annonce