{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Ibiza 6K airbag skilt {{forumTopicSubject}}

Hej

Har fået en kop kaffe for meget og man kommer til at tænke på ting. Har fornyligt erhvervet mig en Seat Ibiza 6K(1) årgang 2000 og havde den anden dag en veninde med på en tur. Hun spørger så hvorfor der står "Passagerairbag ude af drift" eller noget i den retning på et lille cover ved spejlet i passager siden, jeg måtte være hende svar skyldig.

Går ud fra at det er en lampe/indikator for airbagen? Er der hermed et sted hvor jeg kan slukke for passager airbagen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ibiza 6K airbag skilt
  • #1   18. dec 2013 Det kan være den er frakoblet pga. at man har haft et børnesæde på passagersædet.

• #2   18. dec 2013 Ja, helt sikkert frakoblet pga barnesæde.

• #3   18. dec 2013 Du skal pille siden af instrument brættet af det som er dækket af døren når den er lukket, der inde kan du sætte det til igen.

kan også ske det er blevet sat til igen uden det er blevet fjernet

Uanset hvad hvis du skal rodde med det så pil stel af batteriet 30-40 min før

• #4   18. dec 2013 Skiltet lyser skam ikke, så går ud fra at den er slået til som det nu engang skal være. Min manual er bare fra en oldschool 6K før de fik airbags, så har ikke kunne slå "skiltets" funktion op smiley

• #5   18. dec 2013 Funktionen er HELT sikkert pga barnesæde.

siden der også er et skilt er jeg overbevist om det er foretaget på et autoriseret værksted og derfor sat en modstand på ledningen så bilen tror airbaggen er der.

JEG tror ikke den er slået til når skiltet ikke er fjernet.. hvis jeg var dig ville jeg ihvertilfald tjekke det, i dit sted ville jeg have det elendigt over hvis en person der stod mig nær kom til skade/døde pga min dumhed.

Min 6k2 har airbag så tror måske jeg kan finde funktionen i min manual eller en service manual på nettet

• #6   18. dec 2013 Jeg måtte jo lige ned på gaden til bilen, om fanden det ikke bare er et kraftigt klistermærke (troede faktisk at det var en lampe/indikator).

Hmm må lige have knappet airbaggen ud i den side en af dagene for at se om den er koblet fra eller til. Som du siger kevin J, så vil man da ikke have sådan noget siddende på samvittigheden, når bilen nu engang er født med airbag.

• #7   18. dec 2013 Som jeg sagde...

Mener faktisk der sidder sammen med alt det andet elektronik i siden og ikke inde ved selve airbaggen?

Ved ikke om det har været ekstra udstyr eller standard på 6k modellerne..
    på min er front airbags standard og side airbags ekstraudstyr.. overvejede faktisk at proppe sporssæder i min uden airbag, men efter en køretur med kæresten hvor hun ud af det blå åbnede emnet hvordan jeg egentlig ville have det hvis vi kørte galt og hun omkom/kom noget til..
    blev mundlam og det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at finde et par golf iv sæder med airbag i siderne!

De kommer jo faktisk med tonsvis af de eksempler under kørekort og førstehjælp
    en af dem var da hvor 3 kammerater havde kørt bil efter en fest, den 3. var faldet i søvn på bagsæddet uden sele de havde så kørt galt hvor han døde og man kunne bare se hvor skidt de to han havde kørt bil med og hans familie havde det!

• #8   18. dec 2013 Det er jo standard i min eftersom den er så ny, umiddelbart en af de sidste med det gamle look (før den blev facelifted helt i 2000). Men næppe standard udstyr, hvis overhovedet en mulighed, tilbage i 93 da 6K'eren så dagens lys smiley

Kan lige prøve at lukke klappen ned under rattet hvor elektronikken er placeret i det gamle instrumentbord, burde være åbenlyst hvis der sidder en klemme eller lignende på ledningsnettet derinde.

• #9   18. dec 2013 Sikker på der ikke også er placeret noget i passager siden? det virker nemlig som det mest logiske for mig...
    hvis det er en autoriseret det er lavet hos er det nok bare pillet fra og så er der sat et specielt stik/modstand på..

Kommentér på:
Ibiza 6K airbag skilt

Annonce