{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.875 visninger | Oprettet:

Fejlprocent på bilmærker {{forumTopicSubject}}

Tyske TÜV har fremlagt sin årlige rapport om antallet af fejl på biler

og for en Opel mand er det da dejligt at se en Opel i front! nemlig Opel Merriva.

Men jeg syntes det er sjovt at se når man kommer ned i listen over biler med flest fejl, så er det alle de franske mærker der dominere kategorien, no news there smiley

Bilerne med færrest fejl:

0-3 årige biler:

1. Opel Meriva, 4,2%

2. Mazda 2, 4,6%

3. Toyota IQ 4,8%

4th Porsche 911, 5,2%

5. BMW Z4, 5,5%

5. Audi Q5 5,5%

7.. Audi A3, 5,6%

7.. Mercedes GLK, 5,6%

9.. Toyota Avensis, 5,7%

9.. Mazda 3, 5,7%

4-5 år gamle biler:

1. Toyota Prius, 7,3%

2. Ford Kuga, 7,8%

3. Porsche Cayenne, 8,1%

3. VW GVW Golf Plus 8,1%

5. VW PVW Passat CC, 8,4%

6.. Audi A4, 8,7%

7.. VW Tiguan, 8,8%

8.. Toyota Auris 9,1%

9.. Porsche 911, 9,2%

10. Mazda 2, 9,3%

6-7 år gamle biler:

1. Toyota Prius, 9,9%

2. Porsche 911, 11,1%

3. Mazda 2, 12,1%

4. VW Golf Plus, 12,4%

5. Mazda MX-5, 12,8%

6.. ToyoToyota Corolla Verso, 13,4%

7.. Toyota RAV4, 13,6%

8.. Honda Civic, 13,8%

9.. Toyota Yaris, 13,9%

10. Mercedes SLK, 14,3%

8-9 år gamle biler

1. Porsche 911, 10,3%

2. Toyota Corolla Verso, 14,5%

3. Toyota RAV4, 16,2%

4. VW Golf Plus, 17,5%

5. Toyota Avensis, 17,9%

6.. Honda Jazz, 18,2%

7.. Mazda MX-5, 19,0%

8.. Toyota Corolla, 19,4%

9.. Mercedes SLK, 19,5%

10. FordFord Focus C-Max, 19,6%

10-11 år gamle biler:

1. Porsche 911, 12,8%

2. Toyota RAV4, 18,5%

3. Toyota Corolla, 21,5%

4. Toyota Yaris, 22,4%

5. Honda Jazz, 23,1%

6.. Mazda MX-5, 23,4%

7.. Mercedes SLK, 24,4%

8.. VW Golf IV, 25,4%

9.. Ford Fusion, 27,5%

10. Audi TT, 27,8%

Bilerne med flest fejl

0-3 år gamle biler

121. Fiat Punto, 14,5 %

121. Chevrolet Aveo, 14,5 %

123. VW Sharan, 14,7 %

124. CitrCitroën C4 Picasso, 15,2 %

125. Alfa Romeo 159, 15,4 %

126. Fiat Bravo, 15,7 %

127. Chevrolet Matiz, 16,1 %

128. Citroên C4, 16,6 %

129. Fiat Panda, 17,1 %

130. Dacia Logan, 19,4 %

4-5 år gamle biler

113. Chevrolet Captiva, 22,1 %

114. Ford Ka, 22,8 %

115. Fiat Panda, 23,3 %

116. Renault Kangoo, 23,8 %

117. Citroën Berlingo, 24,2 %

117. Seat Ibiza, 24,2 %

119. Chevrolet Matiz, 24,7 %

120. Fiat Doblo, 25,3 %

121. Citroën C4, 25,5 %

122. Dacia Logan, 28,9 %

6-7 år gamle biler

104. Alfa Romeo 147, 29,7 %

105. Renault Megane, 29,9 %

106. Fiat Punto, 30,4 %

107. Peugeot 307, 30,6 %

108. Renault Laguna, 32,6 %

108. Fiat Stilo, 32,6 %

110. Renault Kangoo, 33,2 %

111. Dacia Logan, 33,8 %

112. Fiat Doblo, 33,9 %

113. Chrysler PT Cruiser, 37,7 %

8-9 år gamle biler

86. Renault Kangoo, 36,8 %

87. Chevrolet Matiz, 37,0 %

88. VW Sharan, 37,3 %

89. Ford Galaxy, 37,5 %

90. Alfa Romeo 147, 37,9 %

91. Alfa Romeo 156, 38,2 %

92. Renault Laguna, 38,9 %

93. Chrysler PT Cruiser, 40,3 %

94. Fiat Stilo, 41,2 %

95. Mercedes M-klass, 42,7 %

10-11 år gamle biler

69. Alfa Romeo 147, 41,9 %

70. Renault Kangoo, 42,1 %

71. Renault Laguna, 42,2 %

72. Alfa Romeo 156, 42,5 %

73. Mini, 42,6 %

74. VW Sharan, 42,9 %

75. Ford KA, 43,3 %

76. Fiat Stilo, 43,8 %

77. Ford Galaxy, 44,2 %

78. Chrysler PT Cruiser, 45,1 %


Link til rapporten:
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article2178037.ece


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlprocent på bilmærker
  • #1   19. dec 2013 med andre ord fransk og italiensk nej tak smiley


  • #2   19. dec 2013 sjovt man kan generaliser om franske biler . min peugeot 407 har ingen fejl haft endnu . jo det passer ikke har skiftet 1 kødben (300kr) på 20.000km men det er jo nok for meget når den er fransk

  • #4   19. dec 2013 Kim

    Det med et kødben på 20.000km lyder jo ikke af meget for en der er vant til at køre fransk, men til sammenligning har min kærestes Astra fra 97 f.eks. kørt 100.000km uden andet end olie og tandrems skift smiley

    Så det er vel som man er vandt til


  • #5   19. dec 2013 der er gode biler og mandagsbiler i alle mærker bare kig i bg forum med alle de fejl der er hverdag som folk vil have hjælp til


  • #6   19. dec 2013 bemærk hvor lidt ford biler der var med der juhuu vivla ford 4 ever smiley

  • #7   19. dec 2013 En enkelt 307 er der blevet plads til. -har Peugeot deres egen liste?

    Jeg har selv to stk Peugeot nu, og indtil videre er ingen af dem fejlet nær så meget som mine tidligere Audi. Det på trods af den ene snart har kørt 370.000 km.

    Alle mærker døjer med skavanker, nogle mere end andre hvor det så bare ikke er så meget fremme, men hvem vil også fortælle om fejl på en bil til 350.000 kr? -ingen nævnt men eks DSG 7 kunne jo være en del. Alt andet lige så skifter jeg hellere kødben end gearkasse mv


  • #8   19. dec 2013 Peugeot er bestemt ikke den Franske bil der trækker deres statistik i en negativ retning, det er jo helt klart Renault der sidder på mange af pladserne i deres eget navn og oven i købet står bag Dacia også.

    Og det går heller ikke for godt for Fiat og Alfa kan man se


  • #9   19. dec 2013 Jeg har sku haft dårligere erfaring med VW end peugeot.. Hvor alle her sagde det modsatte dengang jeg spurgte om hvilken bil jeg skulle tage (blev min 207er)

    Har en Tiguan 2.0 tdi fra 08 og en Multivan 2.0 tdi fra 10... De har haft utal af fejl.. Især min tiguan.. Turbo, gearkasse, affjedring osv osv Og de tyske har kørt meget mindre end den franske bil jeg har smiley

    207 har stort set ikk haft en skid.. Småting smiley Mest selv skyld i det..
    Alle producenter har fejl... Nogle skyldes brugerfejl (bil ikke idiotsikret) andre skyldes mandags model eller en idiot ingeniør der står bag (dsg fx)


  • #10   19. dec 2013 Nu syntes jeg bestemt heller ikke VW fortjener nogen stjerne for deres biler over de sidste 10år de har godt nok lavet meget skrammel

  • #11   19. dec 2013 Vil dog stadig hellere have en Renault end Alfa... Det rustne lort kan de godt beholde i Italien.

  • #12   19. dec 2013 nu har jeg været i et pava center og mazda og toyota hmmm lad os bare sige selvom de var ret nye var der meget rust i bunden af dem selvfølgelig ikke alle sammen

  • #13   19. dec 2013 'kim '

    Jeg har ikke noget specielt udpræget had til franske biler - har selv haft et par stykker af slagsen, for at det ikke skal være løgn smiley .

    Men man kan altså ikke snakke om generalisering, når datagrundlaget er så stort, som et er ved TüV. Det er ikke bare en eller anden tilfældig oversigt, men den bygger som nævnt på et stort datagrundlag.

    Og da må man bare sige, at franske og italienske biler er særdeles velrepræsenterede i bunden af statistikken.


  • #14   19. dec 2013 nok ser det ud til at være i bunden dog ikke peugeot mærket. synes bare generalt så holder det ikke stik med at folk siger alle franske biler er lort

  • #16   19. dec 2013 Hov. Hvor var bmw?

  • #17   19. dec 2013 Kan godt lide at Volvo ikke fremgår af listen smiley

  • #18   19. dec 2013 K H

    hehe de fremgår jo heller ikke på listen over dem med færrest fejl smiley


  • #19   19. dec 2013 Carsten.

    Det er fordi der ikke findes fejl på en rigtig volvo smiley


  • #20   19. dec 2013 Det er nogen fine lister tüv kommer med - især da jeg er toyota mand. når det så er sagt så vær lige lidt skeptisk. grunden til der ikke er så mange fejl på de almindelige toyota modeller - opel meriva - volvo er fordi de mennesker der køber dem er 4000 år gamle og aldrig kommer over 1200 omd så er det altså klart bilerne ikke går i stykker. at de fransk biler fejler mest er jo ingen nyhed hahahahah. listen giver et godt overblik men er langt fra præcis smiley

    men ja som det er sagt tidligere så hold dig fra fransk og italiensk


  • #22   19. dec 2013 Z28NET:
    Tilladt at tænke.. de her tester er ikk 1vs1 lab tester der følger metoder som enkelte variabel skift.. det er ud fra hvad folket har oplevet.. meget data ja men et ordentligt bud på hvad der er bedst... langt fra... smiley
    Alle biler skal jo udsættes for ens stress og belastning på alle mulige måder så man kan finde det rigtige resultat.. dette skal så gentages en masse gange så vi kan komme med et nøjagtigt bud på fejl og svagheder... gør det og så efterfølgende se hvor vw fx ligger.. smiley


  • #23   19. dec 2013 Så ligger VW vel stadig i bunden? med alle de problemer de har i tiden smiley

    De skal bare lige være færdige med at servicere 1.6 millioner gearkasser før de har tid smiley


  • #24   19. dec 2013 @Emre

    Det ved jeg da godt. Jeg ved da godt, at det ikke er den skinbarlige sandhed og at mange ting påvirker TüV-listen - herunder hvor meget de forskellige biltyper i gennemsnit kører af km. - hvilket "klientel" der køber bilerne osv. osv. osv.

    Men det ændrer ikke en døjt ved, at franske og italienske biler - skåret over en bred kam - klarer sig skidt. Det kan du ikke bortforklare.

    Dernæst er TüV-rapporten mig bekendt ikke en analyse af "hvad folk har oplevet".

    TüV-statistikken er mig bekendt derimod en oversigt over de biltyper, der har flest / færrest fejl, når de kommer til syn.

    Jeg fastholder, at når det er en statistik fra en organisation, der trods alt hvert andet år "tester" tyskernes bilpark på over 50 mio. biler, så "er der nok noget om snakken, når de udgiver en statistik.".

    Nu er der selvfølgelig også andre organisationer i Tyskland, som foretager bilsyn, men en stor del af bilsynene ligger hos TüV.

    Og det er som sagt ikke en kundetilfredshedsundersøgelse, men en statistik over de mest / mindst fejlbehæftede biler til syn.


  • #25   19. dec 2013 Problemet med den test er bare at man ikke kan se hvad fejlene er på de enkelte modeller/mærker. Det kan lige fra en sprunget pære til slidte skiver = dårlig service fra ejer. De alvorlige fejl kan man jo ikke se ud fra denne test. Vil hellere have en italiensk bil med sprunget pære, end en vw med fejl på gearkassen.
    Tag F.eks Porshe 911 den har ikke ret mange fejl, men de køre nok heller ikke så mange km som en lille diesel bil fra Frankrig. Så synes den måde man stiller det op på er lidt forkert.


  • #26   19. dec 2013 mærkelig diskussion når folk begynder at blande enkelt tilfælde ind i debatten..


    ordet statistik dækker jo over målinger på tusinder af biler over år, ikke enkelttilfælde.

    At folk har haft franske biler helt uden en eneste fejl er da oplagt men ikke en tendens over alle biler af samme model.

    Min fars PUG206 HDI er smaskfyldt med fejl, mage til skraldebil. Min kollegas har kørt 400.000 uden 1 fejl udover alm. vedligehold....enkelt eksempler kan IKKE bruges til en skid !

    Downsiden ved mange af disse statistikker og som man ikke kan se nogensteder er de kendte fejl, hvert bilmærke har.......DSG kasser fra VW/SEAT/Skoda med fejl, saabs problemer med gearkasser, touran der går ild i pga. sprinklerdysser, Toyota med fejl på pedaler osv.


  • #27   20. dec 2013 Z28NET:
    Ud fra syn er også det jeg mener med folks oplevelser..

    Min dumpede syn fordi synsmanden troede mine lygter var ulovlige og målte forkert med forurening.. Det betyder i sådan en undersøgelse at min bil har 2 fejl..

    Det kan man ikk bruge til en skid.. Det er det der er problemet..

    Giver måske en et indtryk af hvordan ting kan hænge sammen, men sandheden kan være heeeeeeeeeeelt anderledes..

    Tænk fx sådan at hvis nu 50% af tyskere der har en peugeot aldrig tager deres bil til service og laver den selv.. Det vil ændre situationen totalt..
    Eller at 80% af folk med vw inden syn tager den til værksted og får kigget fejlene igennem hvilket så ender med de bliver lavet.. Kan være værkstedet tilbyder gratis tjek fx???

    Der kan være en masse variabler som gør at billedet bliver anderledes..


    Personlig erfaring..
    Alle sagde køb vw køb tysk og at jeg ville dumme mig med min franske bil..
    Mine tyskere er fucked.. 207eren klarer sig sku helt fint.. Og iblandt mine biler er det den der bliver mishandlet mest.. smiley


    Kan være jeg har været heldig/uheldig..
    Det er også årsagen til at sådan type undersøgelser ikk gavner en skid i princippet.. De er forvirrende for intetanende mennesker smiley


Kommentér på:
Fejlprocent på bilmærker

Annonce