{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

god pris {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har netop modtaget tilbud på at få lavet min bil.
tilbuddene er indhentet via autobutler,dk

Da der er ret stor forskel på prisen på tilbuddene, vil jeg gerne høre hvad i syntes der er en fair pris på følgende reparation....
Bilen er en Golf mrk 3 vr6

Der skal skiftes følgende:
-knastkæder samt glideskinner og strammer
-oliepumpe
-bøs i bagbro
-hjullejer i begge sider bag på.

Håber der er er en der har lidt kendskab til følgende reparationer, som kan give en tilbagemelding på hvad sådanne en omgang må koste ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  god pris
  • #1   23. dec 2013 Og hva er dit tilbud så??

  • #2   23. dec 2013 tilbuddene ligger imellem 8,900 og 16,900
    hvilket jeg syntes er et ret stort spring for samme reparation.
    skal lige nævnes at ingen af tilbuddene er fra aut vw værksted....


  • #3   23. dec 2013 Ja det er jo ikke det sjoveste arbejde du er ude i der, det nemmeste er nok at pille motoren ud, gearkassens skal af, og så kan du jo overveje en ny kobling, men prisen for sådan en omgang med en fin regning ligger vel i omkring de 20.000 er mit bud

  • #4   23. dec 2013 Hvorfor skal gearkassen af?...

  • #5   23. dec 2013 knastkæder sidder inde bag gearkasse og kobling, derfor er det ikke muligt at skift den uden at det fjernes.


  • #6   23. dec 2013 Det er nogle gode priser vil jeg sige, men jeg tror ikke jeg ville lade hvem som helst lave det.

  • #7   23. dec 2013 Med mindre det er en original vr6 med meget lav km stand. Og generelt står i flot original stand.
    Så kan sådan en operation sgu næsten ikke betale sig. Med mindre man selv kunne lave det! :s


  • #8   23. dec 2013 jeg er netop også bange for at det skulle være et for godt tilbud hvis du forstår hvad jeg mener.....
    men følgende står på siden....

    Alle tilbud formidlet via autobutler.dk imødekommer retningslinjerne for FDM’s reparationsaftale. Din tryghed for en sikker handel.
    •Udskiftede dele ønskes gemt/forevist efter reparation.
    •Hvis det viser sig, at den anførte pris vil blive overskredet, skal jeg underrettes inden arbejdet fortsættes.
    •Intet arbejde ud over det aftalte må påbegyndes uden min tilladelse.
    •Faktura skal angive reparations omfang, arbejdsløn og anvendt reservedele.
    •Faktura ønskes gennemgået ved afhentning af bilen.


  • #9   23. dec 2013 Du får det ikke lavet til de priser..
    Er det samme priserne som 3,2 vr6, så er der dele for 15000 kr alene for dele til rep. af knastkæde, og oliepumpe.
    Dertil kommer mindst en dags arbejde.
    Og det tager da trods alt også mindst et par timer at skifte bøsningerne bagi..

    Alt under 20.000 kr er et urealistisk tilbud.


  • #10   23. dec 2013 Dem du har fået tilbudt af, de skulle gerne have skrevet en kommentar til hvor der står HVAD! de har tænkt sig at lave til prisen.

    Smid gerne dit reg. nummer op så kan jeg lige tjekke det priser jeg skal give for tingene.

    Ps. er også reg. som værksted derinde så kender godt deres system.


  • #12   23. dec 2013 Hehe ja det er sgu en meget fin pris, der taber værkstedet kun ca 10.000 kr på reparationen smiley

  • #13   23. dec 2013 Overvejet at finde komplet "ny" drivlinie i stedet for? Det er da billigere..

  • #14   23. dec 2013 Eller lav en aftale med en forhandler i tyskland, det kan ske at der kan være noget at sparer.

  • #15   24. dec 2013 Haha jeg kan se det for mig, Goddag hr Jensen vi har taget motoren ud af bilen, og pillet gearkassens af, pengene er desværre opbrugt, så du må lige smutte forbi og svinge Dankortet en gang til, bare ved lejlighed, da vi lige har sat den ud i gården med trukken, vi skulle nemlig bruge liften til den næste bil.

  • #16   24. dec 2013 ja til 8900 kr, .. så taber værkstedet ca. 2 måske 3 dage i arbejdstimer for det er da altid noget lort at lave kæde på sådan en gammel bil, der dukker altid noget op der driller.. jeg havde slået til om så det havde været 12.000 kr for det hele bare det var 100% iorden tvivler på dem der byder 8900 ved hvad de byder på.

  • #17   24. dec 2013

    1 stk. KÆDESÆT FOR MOTOR KOMPLET - DKK 2.233,00
    1 stk. MOTORPAKNINGSSÆT - DKK 885,00
    1 stk. OLIEPUMPE - DKK 1.081,00
    1 stk. OLIE FILTER - DKK 155,00
    1 stk. HJULLEJE SÆT BAG - DKK 169,00
    1 stk. BØSNINGSSÆT BAG - DKK 525,00
    Nyt olie + div Ca 1000 kr

    I alt materialer ca 6000.- kroner
    (priser fundet hos Mekonomen)

    så er der små 2900 kr tilbage til arbejdsløn moms og hvad der ellers høre med der til.....


  • #18   24. dec 2013 Kædesættet er kun kæde og skinner. Der er ingen strammer mv med.
    Og husk du skal have 2 lejer og 2 bøsninger.
    Og så er alle priser vel derudover + moms?

    Og så skal du regne med minimum 12-15 til motorrep + et par timer til det andet.


  • #19   24. dec 2013 der er kædestrammer med i prisen for kædesættet....


  • #20   24. dec 2013 Det lyder ualmindeligt billigt. Det koster nogle gange mere ved vw.

  • #21   24. dec 2013 Er det for begge kædekit?
    Der sidder jo en top- og en bundkæde på den.


  • #22   24. dec 2013 Du skal så tænke på at mekanikeren får rabat på delene fra mekonomen.

    Som sagt, smid dit reg. nummer så skal jeg nok lige se hvad det koster.

    Har værkster, er reg. ved autobutler og bruger mekonomen til reservedele.


Kommentér på:
god pris

Annonce