{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.185 visninger | Oprettet:

Per h
Per h
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140

Hvilken benzin stationcar skal jeg vælge?? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at købe mig en brugt stationcar til omkring 40-50.000 kr.
Jeg vil gerne have den kører rimeligt langt på literen og har derfor ikke noget imod at have en lidt mindre motor.
De mærker min mekaniker har sagt jeg skal kigge efter er Skoda, Peugeot, Opel og Toyota.

Jeg har kigget på mange forskellige men kun få kører over ca. 15km/l - deriblandt er der Skoda Fabia og Opel Astra, men hvilken af de to ville i anbefale som de står til prisen? og hvad kunne ellers være et godt bud:

Her er links:

http://www.dba.dk/opel-astra-14-16v-limited/id-1004883624/
http://www.dba.dk/skoda-fabia-14-8v-68-classic/id-1005140052/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken benzin stationcar skal jeg vælge??
  • #1   29. dec 2013 Jeg vil mene der er mere plas i astra ind der er i Skoda og astra den er bare flotter ind skoda

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jul 2005

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 11
    #2   29. dec 2013 Uden at vide noget om de 2 biler vil jeg sige at 15 km pr litter er ved meget pæn kørsel vis du allerede nu ved du har lyst til at køre 130 på motorvej og ellers frisk til så skal du nok kikke efter en diesel

• #3   29. dec 2013 Køb dig en bmw e39 528i touring du kan sagtens få en til under 50 selv hvis du henter en i tyskland. Der er tit mere udstyr i dem. De kører godt og mht plads er bilen en balsal så det vil jeg gå efter og kan varmt anbefales sådan en e39 og med lidt små justeringer så har du 230-240hk og 305nm.

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#4   29. dec 2013 Jeg kører som udgangspunkt meget pænt og roligt og kører kun 110 på motorvejen.
    Jeg er mere på jagt efter erfaringer med de 2 biler, hvilken der ser bedst ud, og hvordan de er at køre rundt i.

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#5   29. dec 2013 Men DobbeltA, sådan en kører næppe 15 km/l.

• #6   29. dec 2013 Kan ikke betale sig at købe diesel, reperationerne gør den meget dyrere end benzineren. Mine forældre havde en Fabia og der var aldrig noget men opelen er nok større og så er den lidt pænere... Ellers ville jeg nok sige Honda Accord. Der får man meget for pengene og både Skoda og Opel ruster lige så meget....

• #7   29. dec 2013 Mondeo efter 2001

• #8   29. dec 2013 Har du kigget på passat 3b/3bg rigtigt god bil til små penge smiley

• #9   29. dec 2013 personlig ville jeg vælge opel, syntes at kurverne på den er pænere end skoda´s, og indretningen ligeså, pladsmæssig er opel lidt større i bag, service alt tænke på, er opel oss nr 1, da res dele kan fåes alle steder til fornuftige priser, det er ikke altid man kan det ved skoda

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#10   29. dec 2013 Tak for de gode svar indtil videre!
    Dioderne på den opel er de standart eller er det noget han selv har lavet?
    Jeg tror også den er lidt større, men af en eller anden mærkelig grund tror jeg at skodaen holder bedre og kører bedre?
    Er priserne på opel service billigere end skoda?

• #11   29. dec 2013 Jeg tror ikke på at nogen af dem når 15 kl/l men skidt nu med det, skodaen vil du opleve som billig og plastik agtig inden i, oplever dem som svage i undervogn og styrertøj, astra kender jeg ikke, men har haft en super fin model F da jeg så fik en model g svor jeg aldrig at ville have en astra igen, den var tærret væk efter 8 år. Prøv om der ikke er noget golf til prisen måske. Eller en Octavia i stedet for fabia.

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#12   29. dec 2013 Og så undre jeg mig også over hvorfor den Astra ser ud som den gør i forhold til f.eks. denne af samme årgang?

http://www.dba.dk/opel-astra-14-classic-limited/id-502229702/

Den jeg har linket til i starten af opslaget ser da meget nyere ud i designet og stilen?
    Hvordan giver det mening at de er samme årgang?

• #13   29. dec 2013 Det er jo når de skifter model, det kan være den astra g har stået hos en forhandler en tid efter den nye model er kommet, folk skriver ofte årgang efter hvad der står som første reg. Dato. Men den sidste model du linker til skal du ihvertfald aldrig købe dig.

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#14   29. dec 2013 Ahh okay jeg er med,
    Men der er bare mange af dem som sidste link og kun 1 eneste som den jeg først linkede til? så måske den er gal der?

• #15   29. dec 2013 Audi A4 er også et godt bud. Audi'en er måske lidt ældre end de andre i den prisklasse men det er en grund til de holder prisen

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#16   29. dec 2013 Men audi er piv dyre i rep!

• #17   29. dec 2013 du skal ikke vælge en med så lille en motor, den skal arbejde for meget, i forhold til bilens vægt, så allerede der er økonomien væk i den

• #18   29. dec 2013 Arg piv dyre er så meget sagt. Har efterhånden haft et par stykker og jo delene er da dyrere som til en golf 2 men de Audi'er jeg har haft har heller ik fejlet det store

• #19   29. dec 2013 Den første du linker til er en Astra H, og de dioder der er jeg næsten sikker på er efter monteret.
    Den anden du linker til er en Astra G (Altså en ældre model). Da Astra H overtog i 2005 blev de ved med at sælge Astra G sideløbende, bare under navnet Classic.

Både Astra G, og Astra H er utrolig driftsikre biler, som sjældent fejler noget. Største problem er rust, som også er nævnt.
    Astra G ruster som regel i tankdæksel og bagskærme.
    Så find et eksemplar der har fået undervognsbehandling så er du godt og billigt kørende.

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#20   29. dec 2013 Okay, super duper,
    Tak for det lange svar Paw, hvor ruster Astra H?
    Fungere sådan nogle dioder fint selvom de er eftermonteret eller er det noget møg?
    Alex, motorstørrelse i forhold til vægt og benzinøkonomien er jo allerede beregnet når de opgiver gennemsnitskørsel pr liter, altså de 15. Så det passer nok meget godt hvis man kører pænt.

• #21   29. dec 2013 Har ikke lige hørt nogle specifikke steder Astra H døje med.

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#22   29. dec 2013 I øvrigt den Astra, når jeg slår dens nummerplade op står der at der er restgæld på.
    Jeg ringede til ejeren og han sagde at han skulle pengene fra salget af bilen til at betale gælden ud.
    Kan man stole på det?
    Eller kan gælden overgå til mig.

• #23   29. dec 2013 Sådan tænker man ikke når man køre bmw. Nej den går næppe 15 og er du heldig så kan du få den til at gå 12-13km pr ltr. Prøv den og du får et smil hver eneste gang du sætter dig ind bag rattet frem for andre skod biler. Du kan også købe en e46 6cyl enten benziner el diesel :). Jeh har kørt lidt af hvert og man får ikke noget bedre end bmw.

• #24   1. jan 2014 Har du kigget lidt på Octavia ? Mere bil en Fabia og Megane, ikke helt 15 km/l på papiret, men KAN køre langt , ved fornuftig kørsel.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/16-ambiente/1993147

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#25   1. jan 2014 Ja men den er ikke st. car, og det virker ikke som om man kan finde nogen i den prisklasse?

• #26   1. jan 2014 Min påstand er , at den er lige så rummelig/anvendelig som en st.car. Bagklappen er jo større , så det bliver nemmere at få barnevogn/cykler/klapvogne/ølkasser ind og ud af bagagerummet smiley Find en forhandler hvor der står de 2 biler ved siden af hinanden og sammenlign selv

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#27   1. jan 2014 Det er mere fordi at vi skal kunne ligge sæderne ned og ligge i baggagerummet på turer sydpå.

• #28   1. jan 2014 Hehe, specifikt behov, I må have soveposer med og op og prøve hos forhandleren smiley

• Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

#29   1. jan 2014 Det er planen!

Kommentér på:
Hvilken benzin stationcar skal jeg vælge??

Annonce