{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købt som beset..
  • #2   2. jan 2014 nixen nul putte bilen var købt som beset..........

• #3   2. jan 2014 du skriver det selv.. købt som beset.
    har selv lige byttet til en bil der skulle ha lavet mere ind han sagde..

Folk de snyder og prøver på at snyde...

• #4   2. jan 2014 Bare ærgerligt... Det jo ikke ligefrem en ny bil smiley

• #5   2. jan 2014 utrolig hvor dumme folk er idag... nej han kan rende og hoppe ka han.. Idiot

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #6   2. jan 2014 Hvad siger købskontrakten ? Hvis der ingen købskontrakt og som du selv skriver så er der kun o.k garanti dvs. når bilen er kommet ud over kantstenen er garantien bortfaldet

• #7   2. jan 2014 ny bil neej og jeg har som sagt kørt i den 2 mdr. uden det mindste problem ca 1000km.og synet den uden anmærkninger for ca 2 mdr.siden så jeg mener heller ik der sku være noget da jeg ikke solgte den i ond tro som det står i købeloven.men tak for hurtige og gode svar..,

• #8   2. jan 2014 Hvis du bevidst har solgt den til ham med fejl og mangler som du kendte til, og som køber først opdager få dage efter, eller få timer efter, så kan du blive retsforfulgt smiley

• #9   2. jan 2014 Ingen garanti. Sådan er det bare.

Lyder ikke som en hvid køber..

• #10   2. jan 2014 jeg har oplyst køber om alt hvad jeg ved om bilen og han har prøvekørt bilen ca 20-30km og selv tjekket den efter i hoved og røv og jeg kunne jo kun oplyse om hvad jeg ved af fejl da jeg jo ikke har haft bilen så længe og udover givet et pænt afslag så der var lidt at lege med til køber. så jeg tror sku bare det må være det..
    da jeg jo ikke har vidst bilen ville køre i stykker..

• #11   2. jan 2014 og der er ikke lavet nogen autoriseret slutseddel da køber fik en kvittering på han har betalt for bilen og fået af vide den er købt som beset af mig.

• #13   2. jan 2014 Han skal ikke have en skid. 2 mdr. - og 1000 km (uden problemer) - come on - hvad tror han selv..

• #14   2. jan 2014 er det en Aprilsnar i januar eller ?

• #15   2. jan 2014 ligemeget om så han gik til FDM, FDS, KFUM, PET

han kan ikke gøre en skid ved det, ..

• #17   2. jan 2014 At købe en bil som beset, er på eget ansvar... Så det må ligge for hans egen regning...

• #18   2. jan 2014 Købt som beset forbehold gælder som udgangspunkt kun bilens overflade, altså hvad man umiddelbart kan se, naturligvis også kabinen m.m.

Køber opfylder umiddelbart de reklamationsregler der er hvis han indenfor 2-3 uger har kontaktet dig og sagt at bilen ikke vil starte. Fristen løber fra at fejlen kan konstateres på niveau med hvad en normal person ville opdage.

Som udgangspunkt smider dommeren sådan et "købt som beset" forbehold ud når det kommer til motoren, da der kan være tale om en skjult mangel f.eks., noget som sådan et forbehold ikke regulere efter en aftalefortolkning. Igen husk, kun det overflademæssige, og det man umiddelbart kan se. (Ifølge praksis omfatter det f.eks. ikke undervognen heller).

Men det interessante er at du siger at køber selv har gennemgået bilen i hoved og røv så at sige, og omfatter det også at han har undersøgt motorrummet, så vil det være utrolig meget op ad bakke for køber at få handlen til at gå tilbage.

Alt efter hvad fejlen der nu er opstået er, så kan der måske blive tale om et forholdsmæssigt afslag i civilkøb, jf. købeloven, men der er ikke ret mange som vil køre sag på dette omkring en brugt bil til en lav værdi.

• #19   2. jan 2014 det et sats værd gang man køber bil og har set biler jeg har solgt forlade adressen med hjulspind i hjulkasserne.
    købte selv for 4 måneder siden en bil med 378.000km på klokken. den har lige rundet 391.000km og har ikke været andet end almedelig slid = 2 kødben. dieselfilter. oliefilter + olie. luftfilter. pollenfilter. en udendørs tempratursensor. bremsevæske og en nummerplade lygte. og 2 fjernlys pære samt 2 position´s pærre. det ikke slemt over hovede. og den køre og starter som en drøm... men har da også prøvet at købe biler der gik i stykker konstant. og er da blevet snydt en gang eller 2.

• #20   2. jan 2014 Man må jo som udgangspunkt, gøre op med sig selv om man er kvalificeret til at købe en bil privat uden garanti.
    Dem som ikke kan checke det nødvendige, må købe hos forhandler.

• #21   2. jan 2014 det er aut.gearkassen der er i stykker men den både kørte og skiftede fint ved prøvekørsel både overdrive og kickdovn men jeg sagde til køber det kunne være den manglede olie da der var lidt oliespild fra oliekøler og det så køber da han kiggede bilen efter..så jeg tror ikke jeg betaler noget tilbage med de fine svar jeg her har fået..mange tak for hjælpen..

• #22   2. jan 2014 Han kører jo ikke 1000 km med en defekt gearkasse - UDEN at opdage noget. Havde han kontaktet dig dagen efter - så kunne du overveje at "hjælpe" - men igen - han kunne have voldet den hele dagen efter køb.

I min bog er beset og testet = nul reklamationsret overhovedet. (hvis altså du har været ærlig ved handel - og oplyst de ting du vidste - og det lyder det til).

Kommentér på:
købt som beset..

Annonce