{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.716 visninger | Oprettet:

. .
. .
Tilmeldt:
5. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Hvilken SUV skal man vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Vi kigger herhjemme på en ny bil, og har udset os bilerne Mercedes ML320 cdi (2007-2009) eller Volvo xc90 2,4 (2008-2011). Jeg vil gerne høre hvad folks erfaringer er med disse to modeller, som skal købes som hvidplade. Hvad er jeres erfaring angående plads i disse to biler på bagsæderne? Hvilken bil vil være bedst at have i lang tid (værditab og reparation). ML'eren vil vi gerne have med luftaffjerdning. Jeg hælder mest selv til Mercedes, da selve modellen ikke er så gammel som Volvo, men synes også at Volvo er en fornuftig bil på mange måder.
Ved godt at det ikke er det store emne jeg har kørende her, men vil gerne høre om man skal importere sin kommende bil, eller om man skal vente til den rigtige kommer?
Håber i kan hjælpe lidt med beslutningen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken SUV skal man vælge?
  • #1   5. jan 2014 Volvoen helt klart har kørt begge og der er så meget mere kvalitet over volvoen en sådan en stjerne kriger. men sig det til de der tysker lovers det for man ikke noget ud af. De holder også rigtig godt, selvfølgelig køber du en der har gået 300tkm så skal du regne med gummi ophæng også vidre er slidt og skal skiftes.

    Jeg ville god bestem ikke tage en diesel, de kan godt have dårlige topstykker


  • . .
    . . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   5. jan 2014 Vi kigger på biler med under 100.000 km. Takker mange gange for svaret, men synes du Volvoen er sløv? Vi skal bruge bilen til ture på små 20 km, og køre lange motorvejsture + lidt kørelser i marker o.s.v.

  • #3   5. jan 2014 Jeg har kun kørt Volvo'en den kørte virkelig rart!!

  • #4   5. jan 2014 Altid Mercedes...

  • . .
    . . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   5. jan 2014 Tak for svarende, men kan i ikke argumentere jeres mening smiley

  • #6   5. jan 2014 Mercedes ruster vel stadig inden de dårligt er kommet ud af frabrikken. i det firma jeg var tidligere havde vi den gang sprit nye sprintere v6 efter 12.000 km var de begyndt at ruste i skydedørene og andre steder så giver ikke en skid for de stjerne kasser der

  • #8   5. jan 2014 Jeg kan ikke argumentere på de nyere ML'er, kender dem ikke så godt endnu, men den ældre som jeg har bliver i hvert fald ikke byttet med andet end en nyere ML, når den tid kommer, kunne nu også godt blive fristet af den nye GL'er, men det bliver så først når jeg vinder i lotto... c",)

    Er man først ramt af Mercedes-bacillen, ja så skal der altid være en stjerne foran.


  • . .
    . . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #9   5. jan 2014 Var også 100 % på at det vil blive Volvo'en, hvis dens design ikke var så gammeldags. Da det er en bil, som vi vil have de næste 7-10 år, ved jeg ikke om volvo'en vil komme til at virke for gammel?

  • #10   5. jan 2014 XC90 eller Audi Q7!

  • . .
    . . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #11   5. jan 2014 Holder mig langt væk fra Audi Q7! Designet ligner en container, der har fået 4 hjul sat på. Men det er jo en smags sag

  • #13   5. jan 2014 Jeg ville vælge volvoen .. Lækker bil at køre i dog som andre er inde på kunne den godt lige bruge lidt mere power i motoren .. Var en 185hk jeg kørte i og den måtte gerne have haft 50 hypper mere

    Køre til dagligt en 2009 model 120 landcruiser .. Kan anbefale dig at prøve en tur i sådan en .. Burde koste ca samme som de 2 andre og er lækker bil at køre i

    Landcruiseren har nu kørt 200.000km som fjeld taxi og endnu gået noget istykker på den eller nogen driftstop bare service

    Lækker bil på motorvej og langture bla pga justerbar luftfjedring også kommer den frem de steder de 2 andre må give op


  • #14   5. jan 2014 Volvo'en kører som sådan rigtig godt. Men man kan godt høre og mærke at det er en 5-cyl motor kontra den (nærmest altid meget roste 3.0 V6 224 hk diesel i MB'en).

    Men jeg ville uden at blinke tage ML'ern. Jeg har en god ven som har nu har hans på 7 år, uden andet end service og sliddele, han bruger den som firmabil hvor den trækker autotrailer og generelt kører han frisk til.. Den kører fantastisk, trækker godt og generelt en rigtig god bil. Og de har ikke problemer med rust ligesom andre modeller kan have det - MB's varebiler er ikke særlig godt beskyttet mod rust.

    Ikke at jeg ikke kan lide Volvo'en, det kan jeg nemlig godt, men ville kun tage den fordi at den er billigere. Og derudover, så har de altså en helt latterlig form for 4 x 4, det er jo nærmest kun en forhjulstrækker..


  • #15   5. jan 2014 jeg er hos Mercedes, og vi har aldrig skiftet topstykker på V6 diesel.
    de sidste V6 diesel hedder 350 og har 265 hk smiley
    prøv begge biler og vælg med hjertet


  • #16   5. jan 2014 hvad er budgettet

  • #17   7. jan 2014 der findes jo også en Mercedes V8 diesel ML 420 CDI 313 hk........, så er valget ikke svært smiley

  • . .
    . . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #18   12. jan 2014 Vores budget lægger på omkring 0-550.000 kr. Grunden til at vi ikke vil have v8, er på grund af brændstofforbruget, og vi har ikke brug for så stor en motor til vores behov. I må meget gerne komme med nogle alternativer.

  • #19   12. jan 2014 min v8 gik ca 10… en v8 behøver ikke være dyr at køre i… min række 6ér går kortere på literen end min 400cdi v8

  • #20   12. jan 2014 der er ENORM foreskel på en 400 CDI og en 420 CDI !!!!
    men jo, en ML 280 / 320 / 350, er klart mere økonomisk


  • #21   12. jan 2014 Hva med noget Range Rover?

  • #22   13. jan 2014 Uddyb Martin...


  • #23   13. jan 2014 en 400 CDI er en gammen konstruktion, der havde nogle børne sygdomme, de kunne bla, finde på at trække kæderne lange især hvis de blev tunet, og så rasler de når den bliver lang, den var også meget grov i lyden, den ydede kun 250 hk
    en 420 CDI yder 313 hk, og 720 nm ved 1800 omdr mener jeg, den går meget afdæmpet og roligt, men trækker som en færge.


  • #24   13. jan 2014 Jeg ved godt at en 400 CDI er fyldt med børnesygdomme, og at man helt generelt skal holde sig fra den!

    Forstod det blot som om at 400 CDI går langt mere på literen end 420 CDI - men det var så mig der forstod det forkert.. smiley


  • . .
    . . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #25   13. jan 2014 En range rover opfylder ikke vores behov. Jeg har også hørt at værkstedsregningerne ikke er billige.

  • . .
    . . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #27   16. jan 2014 Vi har kigget på x5 og xc60. Synes selv at x5 er flot indvendig og det lyder til at køreegenskaberne er i top, men har også hørt at værkstedsregninger er ikke små på en bimmer. Har i erfaring med en audi q5 3.0 eller kan man nøjes med 2.0?

  • #28   16. jan 2014 Ville klart vælge MB.

    Har kørt volvo i sydfrankrig 3 år i træk og er der noget den ikke kan så er det godtnok at dreje.... det blir man hurtigt træt af, kontra MB modellen(efter min mening.)

    Men ellers kører volvo'en ganske fint, men syntes også den er lidt kedelig at se på og køre i, men igen det er jo en smags sag.
    Kører selv ML 55AMG og ved godt det er en W163 og du kigger på W164, men vil sige det er ikke store de store regninger at holde sådan en kørerne, altså jo den er jo dyrer end en lille UP! men der er jo også llidt forskel i størrelsen.


  • . .
    . . Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #29   16. jan 2014 Har også hørt at mercedes er ikke dyre angående værkstedregninger, hvis det skulle forkomme.

Kommentér på:
Hvilken SUV skal man vælge?

Annonce