{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.285 visninger | Oprettet:

Rameez A
Rameez A
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 38

Mistet kortet {{forumTopicSubject}}

hej jeg har været så dum at køre 106 km/t i en 60'er vej og blevet taget med lasermåling, jeg ved at jeg mister kørekortet men mere ved jeg ikke fordi betjenten fortalte mig ikke særlig meget, han sagde bare jeg ville modtage et brev hvor det stod, så jeg ville lige spørge om nogle af jer havde en anelse om at hvad der kommer til at ske og om jeg kan tage kørekort igen med det samme efter..
jeg har haft kørekort i et års tid

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistet kortet
  • #1   6. jan 2014 Det giver en betinget frakendelse. Dvs. ny teori og køreprøve smiley
    http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/hastigheder

• #2   6. jan 2014 kan af egen erfaring fortælle dig at mister man kortet inden for 3 år fra første gang man tager det så får du kørselsforbud fik jeg nemlig da jeg selv mistede kortet 2 klip med fotovogn jeg fik 3 måneder uden og måtte køre bil

• Rameez A
    Rameez A Tilmeldt:
    jul 2009

#4   6. jan 2014 hvis det 3 måneder så skal det nok gå hurtigt.. jeg blev taget her i lørdags, hvornår tror i jeg modtager brevet.. jeg heldigvis under uddannelse så bøden blir halveret

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #5   6. jan 2014 Underligt at folk stadig baserer sig på at den kan nedsættes pga. Uddannelse...
    Bøden kan IKKE nedsættes pga. uddannelse men KUN hvis du er under 18 og ellers er det baseret på din indtægt så du skal ind og se hvor meget du tjener

• #6   6. jan 2014 Bøden bliver ikke halveret.

• #7   6. jan 2014 okay hvis den ikke bliver halveret som i siger. kan i så fortælle mig hvorfor jeg fik min bøde halveret da jeg er under uddannelse fik en bøde på 2500 og halveret ned til 1250??

• #8   6. jan 2014 Rene den blev halveret pga at din indtægt er lav. At du er under uddannelse er irrelevant. Du kunne have været unsrt uddannelse men have tjent 200.000kr det år og så ville den ikke være halveret

• #9   6. jan 2014 Bødetakster

Hvis du ønsker oplysninger om bødetakster på færdselsområdet, kan du finde et udvalg her.

Hvis du har modtaget en bøde og kan erkende dig skyldig
    Bøden og eventuelle omkostninger skal betales senest 20 dage fra datoen på den vedlagte opgørelse. Sagen er hermed afgjort, uden at den kommer for retten.
    Du kan betale ved at bruge det vedlagte indbetalingskort. Hvis du ikke kan betale beløbet, skal du inden for samme frist kontakte bødekontoret.

Hvis du har modtaget en bøde og ikke kan erkende dig skyldig
    Og ønsker sagen behandlet i et retsmøde skal du senest 20 dage fra datoen på opgørelsen kontakte bødekontoret herom. Sagen bliver herefter sendt til retten, og du bliver indkaldt til et retsmøde, hvor du kan komme med forklaring og synspunkter om sagen.

Foretager du dig intet
    Hvis du ikke betaler bøden og heller ikke kontakter bødekontoret senest 20 dage fra datoen på opgørelsen, bliver sagen sendt til retten. Retten kan uden yderligere varsel dømme dig for det forhold, som bødeforelægget angår. Du bliver således ikke indkaldt til et retsmøde, og kan ikke anke dommen.

Nedsættelse af bøder
    Hvis forseelsen kan erkendes, kan bøden nedsættes efter nedenstående regler:

For personer, der er under 18 år på gerningstidspunktet, er bødetaksten det halve af den anførte takst – dog mindst 500 kr. Hvis du var under 18 på gerningstidspunktet, er der allerede ved fastsættelsen af bøden taget hensyn til dette forhold. I de få tilfælde hvor bødetaksten ikke nedsættes, er det anført ved overtrædelsen.

For personer, der er over 18 år på gerningstidspunktet, og som har en særlig lav indtægt, kan bøden nedsættes til det halve – dog mindst 500 kr. Nedsættelse kan ske, hvis årsindtægten (før skat) på gerningstidspunktet ikke overstiger 153.657 kr. (2012).

Hvis du mener, at dine indtægtsforhold kan medføre en nedsættelse af bøden, skal du kontakte politiet senest 20 dage fra den dato, der står på opgørelsen eller tilkendegivelsen. Find din nærmeste politistation her.
    Du skal give politiet dokumentation for dine indtægtsforhold i form af seneste årsopgørelse og lønsedler eller lignende. Du bedes ved henvendelsen oplyse din fødselsdato. Det bemærkes, at bøder for spirituskørsel, kørsel i frakendelsestiden og kørsel uden at have erhvervet kørekort ikke nedsættes.

Aktindsigt
    Der er mulighed for at aktindsigt i sagen. Hvis du ønsker aktindsigt, skal du henvende dig til politiet, gerne skriftligt. Adressen findes på bødeskrivelsens forside. Og ellers kan du finde nærmeste politistation her.

Senest opdateret: 15. august 2013

• #10   6. jan 2014 Der gik 3,5 måneder før jeg fik brevet. Det blev en betinget frakendelse med kørselsforbud. Dvs at du ikke må køre, men du kam tage kortet med det samme igen, under det der hedder Særlig Køreundervisning.
    så frygt ej, ingen straffeperiode

• #11   6. jan 2014 jeg har lige haft mistet mit fik 3 års betinget.
    samme dag jeg afleverede kørekortet kunne jeg starte til teori og køre undervisning.
    det tog 33 dage at få det igen smiley

• #12   6. jan 2014 Du kan lige så godt få fat i en kørelære og bestille tid og begynde på teori hvis du vil have det skal gå hurtigt

• #13   6. jan 2014 han kan ikke begynde før han har fået brevet og afleveret kørekortet sammen med tilkendegivelsen. smiley

• #14   6. jan 2014 Tror vist de fleste kørelærer er behjælpelige med at flytte lidt rundt på datoerne så han eksempelvis har haft teorien på 2 dage smiley

• #15   6. jan 2014 Teorien skal som minimum være over 8 dage

• Rameez A
    Rameez A Tilmeldt:
    jul 2009

#16   7. jan 2014 Min onkel er heldigvis kører lærer så han skal nok hjælpe mig lidt.. Han er bare ude og rejse lige pt. Men jeg kan vel først starte på lektionerne efter jeg har fået mit brev?

• #17   7. jan 2014 du skal aflevere kørekortet sammen med tilkendegivelsen når du så har gjordt det kan du starte igen.

• Rameez A
    Rameez A Tilmeldt:
    jul 2009

#18   7. jan 2014 hva gør jeg hvis mit kørekort er blevet væk

• #19   7. jan 2014 hvordan kan du så køre bil til daglig? du skal jo altid ha det med når du køre bil

Kommentér på:
Mistet kortet

Annonce