{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af bil i Tyskland {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for input, jeg vil gerne skifte min Mercedes ud med en W210, altså E klassen der blev lavet 1999-2003, jeg kan dog ikke finde ud af om det skal være stationcar eller sedan , jeg har brug for pladsen i stationcar'en, men alle siger at sendan'en er pænere....
Uanset form ,skal det være en 320 CDI , Avantgarde, læder, xenon og klima helst med Commandsystem (navi),
ang. farven skal det være violetmetal, sort, eller sølv (hvid hvis den har beige læder:)

Jeg har kig på :
Stationcars :
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=pkw&id=11111111133945308
&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=pkw&id=11111111132820168

Sedan :
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=pkw&id=11111111135726093
&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=pkw&id=11111111133109157

Hvad siger folket ? og hvorfor ?
Kom gerne med begrundelser.....

På forhånd tak
/Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af bil i Tyskland
  • #1   14. apr 2004 næsten 100 visninger ,og ingen svar... ?

    Kan måske godt virke som et useriøst problem/indlæg , men jeg ville sætte pris på folks meninger.....
    hvis de vil give den...


  • #2   14. apr 2004 Hejsa Rasmus,

    Hvis jeg var dig ville jeg vælge sedan udgaven. Den har efter min mening flottere linier, pænere design, og ifølge de test's jeg har læst af modellerne, så er sedan udgaven også mere lydløs indeni under kørsel.
    Desuden har den faktisk også meget plads.
    Ud af dem du selv har fundet ville jeg vælge den sorte sedan. Både pga. kilometertallet, men også fordi den ser rigtig godt ud, både inde og ude.
    Skulle jeg selv købe en ville jeg dog vælge en benzin udgave..
    Men et godt valg uanset smiley

    Mvh Ricky


  • #3   14. apr 2004 Lige et spørgsmål..
    Er din nuværende Mercedes indregistreret i Tyskland?
    Hvis ja og du skal sælge? hvad er så prisen?
    Flytter selv til Tyskland snarest. Jeg har haft kigget på en model magen til din til familie brug, og derudover skal jeg nok have en BMW E39 til mig selv smiley


    Mvh Ricky


  • #4   14. apr 2004 att Ricky :
    Den er på svenske plader, den bliver sat til salg til omkring 90.000 danske , den har lige rundet 95.000 km ....

    Hvordan kommer det til at fungere mht evt. arbejde i DK ? hvis du bor i Tyskland ?
    Og hvorfor Tyskland istedet for Sverige?


  • #5   15. apr 2004 ja den er cute.....
    dog lige over hvad jeg gider bruge smiley


  • #6   15. apr 2004 Rasmus,

    Jeg har valgt Tyskland af flere grunde..
    For det første kan man køre stærkt helt lovligt smiley
    He he. Det kan man men det er nu ikke kun derfor.
    Men da jeg bor i Odense nu, og alle mine venner og familie er her, så er Tyskland det mest praktiske hvis man gerne vil prøve at bo uden for DK's grænser. leder efter i værelse i Flensborg pt. og derfra kan man køre til Fyn på en god times tid uden særlig store omkostninger. Havde jeg valgt Sverige fx. så havde det kostet både over Øresundsbroen og Storebæltsbroen og retur hver gang jeg skulle til Fyn. Det kunne blive rigtig dyrt..
    Hvis man derudover interesserer sig for biler (og det gør vi vel alle her på bilgalleri.dk -) så er de noget billigere i Tyskland fremfor i Sverige. Både i indkøb, vedligeholdelse og forsikring.
    Man klan sagtens bo i Tyskland og arbejde i Danmark. Jeg er under uddannelse i DK nu, og det kan jeg også fortsætte med. Også på SU!
    hvis indtægten kommer fra Danmark kan skal man stadig betale skat i Danmark som hidtil.
    Der bor også mange danskere i Tyskland, ligesom i Sverige. det er dog mest Sverige man hører om lige for tiden.
    Loven og reglerne er stort set de samme om man flytter over øst for Danmark eller ned syd for grænsen.
    Den BMW E39 jeg fx. overvejer at købe, kan fåes i Tyskland for ca. 60.000 dkr. og så er den fyldt med ekstra-udstyr.

    Mvh Ricky


  • #7   15. apr 2004 Hej Ricky

    Det er fedt nok, kan sagtens forstå Tyskland når du bor på Fyn nu, dog forstår jeg nada tysk, så der ville afskræmme mig en del....

    Jeg skal som sagt også hente min kommende bil i Tyskland, det er langt billigere og du får meget mere udstyr på samme tid....


  • #8   15. apr 2004 Det tyske sprog er heller ikke lige mig...
    Men når jeg ser på mit sidste indlæg, så ligner det heller ikke at det danske går så godt smiley Der havde da sneget sig et par stavefejl, og et par forkerte ord ind..

    Ricky


  • #9   15. apr 2004 Det går nok smiley

    Hvorfor vil du ha BMW ?


  • #10   17. apr 2004 Jeg kender ikke meget til Mercedes... Men ved dog hvad jeg synes om modellerne, og synes helt klart du skal vælge en sedan... Noget mere stilet end stationcar, og der er jo en del plads i sådan en MB....!!

    /René


  • #11   17. apr 2004 att René

    Jeg har haft lånt en sedan, det er f.eks ikke til at få en skærm ned i bagagerummet smiley

    Tror det ender med en kombi/stationcar smiley


  • #12   17. apr 2004 hvad med den C klasse jeg har til salg???
    mvh Daniel

    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11335


  • #13   17. apr 2004 att Daniel , hvad skal den koste ?

    Den skal jo på svenske plader ,så ikke noget med det der 179.79% afgift's helvede.


  • #14   17. apr 2004 ok, så er den alt for dyr til dig da den er på DK plader....
    men den står hos MB i Roskilde til 410kilo...


  • #15   17. apr 2004 Att Daniel :
    Hvad har den kørt?


  • #17   19. jul 2004 Hvis du køber bilen i Danmark kan du få refunderet afgiften, det er jo værd at tage med, husk lige at forsikringsselskaberne i sverige skaber sig når du selv importerer din bil, hvis den ikke er ny bliver det rigtigt slemt hvis du også vil have kasko på den ( hel forsikring ). jeg ved ikke hvorfor de skal være så mærkelige.
    Med hensyn til din bil ville jeg personligt gå efter en stationcar pga. 1 pladsen det er umuligt at få noget ind i en sedan der er større end en blød taske, 2 jeg tror at gensalgsværdien er større på en stationcar end på en sedan da der er et større marked på dem når de er brugte, det er også derfor der er så mange stationcar Taxaer i DK nu.
    Bare min mening, God Jagt
    Arvid


Kommentér på:
Hjælp til køb af bil i Tyskland

Annonce