{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

Alternativ til stationcar? med plads til barenvogn {{forumTopicSubject}}

Hey BG, Denne forespørgsel må gå ud til alle de familiefædre, der lige som jeg, har måtte droppe/tilsidesætte de "sjove biler". Til fordel for de mere praktiske og rummelige modeller, hvor børn og deres enorme mængder af absolut nødvendigt udstyr kan være.

Jeg har nu siden den voldsomme oplevelse (Da jeg måtte sige farvel til min elskede Corsa A)... og så blev jeg forresten også far, måtte affinde mig med at køre rundt i et flagskib af en Citroen stationcar.

Ikke fordi jeg kun kan lide små biler, men jeg hader virkelig at skulle fragte mit luxus-legeme rundt i noget, der kun mangler en analog dørklokke for at kunne blive godkendt som bybus.

HELDIGVIS er den franske møgspand snart ved at være "Se-mor-jeg-kan-flyve...-ud-over-en-bjergside-KLAR"
Og jeg håber nu at jeg med jeres hjælp og anbefalinger kan finde en fornuftig vogn, i hvertfald inden fruen kommer hjem med endnu en flygtninge båd med hjul.

Ønsket er en Lille, let og økonomisk bil, der kan indeholde mor,far,barn i barensæde, en barnevogn (som vel og mærke kan være sammenklappet inde i bilen, og ikke på tagbagagebære eller cykelstativ) og naturligvis de obligatoriske tasker med baby-glad, baby-mad, baby røv og baby bade udstyr. Det gør ikke noget hvis halvdelen af bagsædet skal ligges ned for at opnå den ønskede plads,bare det ikke er en lang stor og tung stationcar, og ej heller en af de her helt nye modeller, da jeg endnu ikke stoler nok på fruens håndterings og "hov-kantsten"'s kørsel til at smide for mange penge i en fældes bil.
Så for at gøre en lang saga kort... Hvad vil i anbefale?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til stationcar? med plads til barenvogn
  • #1   7. jan 2014 nu er jeg også selv lige blevet far og jeg vil ikke anbefale en mini bil. jeg har en passat stc nu og jeg skal til at købe en der er større for at få nok plads:)

• #2   7. jan 2014 hvis man ik har nok i en passat stc så skal du have dig en gulpladet transporter i stedet for.. har selv fået en søn i noveber og har købt en passat 3bg stc 1,9 TDI Highline. og den er jeg dælme glad ved

• #3   7. jan 2014 hvis du vil have den perfekte børne container hvor du har masser af plads rum hylder og skuffer mm til alt baby haløj, hvor du bare smider barnevognen ind bag uden at klappe den sammen og som har en god siddekomfort og er nem at komme ind i plads op til 7 personer så køb en berlingo eller en partner mere perfekt bil med hensyn til plads og anvendelighed findes ikke
    bilen er galvanisert og fås til en billig pris og de får med alt i udstyr
    har selv været tidligere ejer af en partner og ville helt klart købe igen hvis jeg ikke havde en bus at køre i til mig og konen og mine 5 børn
    og ja den er grim men det bliver opvejet af alle fordelene
    som et minimum tag ud og se på en få en køretur og husk at vælge dem med de store motorer

• #4   7. jan 2014 Har en golf 4, 5 dørs , der kan barnevogn være i bagagerummet ??

• #5   7. jan 2014 En seat Toledo kan du også godt mose barnevognen ind i..

• #6   7. jan 2014 Vi står selv i samme situation, bare nummer 2 der er på vej, samt vi har en lille 106, vi har selv kigget på Seat Cordoba fra 00 til 02. Er pæn, forholdsvis billig, og med rigelig plads

• #7   7. jan 2014 Hyundai i30, lang fabriks garanti, meget rummelig, masser af udstyr, og der behøver du ikke engang at købe stationcar version for at få masser af plads!
    Kan købes billigt brugt endda, og med 5 års garanti er der masser af muligheder for at få en som stadigvæk har mange år tilbage af det.

• #8   7. jan 2014 du må nok bide i det sure æble, og finde dig i at køre i et flagskib smiley vi har selv købt en berlingo, den er grim, klodset og fransk smiley ... MEN den er sgu praktisk, og der er plads nok ( og så er det konens smiley )

• #9   7. jan 2014 Honda civic stationcar. Hedder Honda aerodeck.
    Meget økonomisk billig ejerafgift og forsikring. Kører langt på literen.
    Når man kører øko. 16-19. Og stadig frisk når man giver den lidt at leve af

• #11   7. jan 2014 jeg tror jeg hade købt en carina e eller avensis stc 1,8 evt bare en 5 dørs hvis det bare ikke må være en stc

• #12   7. jan 2014 Derfor jeg har købt min lancer... Ikke en stationcar, pænt design... Og skulle konen få en hjerne blødning og vil avle så er bilen forberedt med gid plads o isofix i bagsædet... Og så endda helt uden at købe en berlingo og dermed miste lysten til livet...

• #13   7. jan 2014 Jeg har 2 unger, 3 er på vej smiley

Vi har en seat altea , der kan en barnevogn + tilbehør sagtens være i.
    Og synes jeg er en lækker bil.

• #14   7. jan 2014 Hvis det tilladt og ligge halvdelen af bagsædet ned er stort set alle biler jo mulige.
    vores nye picanto kan have barnevogn, skråstol, auto stol med indhold og 2 voksne på den måde - men ikke særligt praktisk smiley køb en stc og lev med det smiley

• #15   7. jan 2014 En Multipla, der kan i alle 3 sidde foran og masser af plads i bag.

• #16   7. jan 2014 Octavia , kæmpe bagagerum der er nemt tilgængeligt. Den gav i hvert fald mig en følelse af sikkerhed for mine børn , selv om det var konen der kørte mest med dem smiley Og de er nede i pris nu smiley

Kommentér på:
Alternativ til stationcar? med plads til barenvogn

Annonce