{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.088 visninger | Oprettet:

Olie og udstødning - råd ang. bukke og løft af Honda Civic EJ9 {{forumTopicSubject}}

Hej

Min udstødning er gået i stykker som beskrevet i denne tråd:
http://www.bilgalleri.dk/forum/Teknik/1023281-hjaelp_en_newbie_udstoedning_gaaet_i_stykker_paa_96_civic

Efter at have set op under bilen samt læst en masse på nettet, set videoer og ikke mindst fået gode råd fra søde og hjælpsomme brugere fra Bilgalleri har jeg fået mod på at gøre det selv.

Jeg har bestilt en komplet udstødning via ebay.de, og nu skal jeg have fundet de rette bukke.
Er der forskel på de bukke, man kan købe?
Indtil videre har jeg kun set Harald Nyborgs versioner, og jeg synes altså, at 3T-modellen virker en anelse lille og ustabil?
Er der andre, jeg bør kigge på, eller er de gode nok?

Jeg regner med, at jeg skal have to sæt, så bilen er løftet på alle fire hjul.
Er det korrekt?
Er der nok plads til at komme ind samt arbejde under bilen for en person af normal bygning?

Jeg undrer mig også lidt over, hvordan jeg skal bære mig ad med at få løftet bilen og få bukkene ind under.
I følge manualen er der fire løftepunkter. Dvs. at man skal løfte og indsætte bukken på samme sted?
Jeg havde troet, at der var et løftepunkt i fronten af bilen, så de to løftepunter ved hjulene var frie til bukkene - og ligeledes med bagenden?

Jeg er bange for at ødelægge noget, hvis jeg sætter bukke eller donkraft et forkert sted.

Det er desuden planen at få skiftet olie, oliefilter og luftfilter.
Nogen råd her?

Senere håber jeg, at en venlig sjæl vil lære mig, at vedligeholde mine bremser med f.eks. kontrol, rense, smøre og evt. skifte dem. Men det gemmer jeg til en anden tråd.

Hav en god aften.
Venlig hilsen, Lars - som er begynder indenfor alt det tekniske og mekaniske, men rigtig gerne vil lære alt om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie og udstødning - råd ang. bukke og løft af Honda Civic EJ9
  • #1   9. jan 2014 Prov lige at soge mighty car mods paa youtube
    mener de har nogle rigtig gode video guides


  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
    #2   9. jan 2014 typisk så er der en forbro som du kan komme til at løfte bilen på, så har du hele forenden oppe, så sætter du dine bukke ind foran.
    Og bagpå kan du løfte på anhænger trækket, hvis ikke der er noget at komme til at løfte på inden under bilen.

    http://www.youtube.com/watch?v=a0L71dCaID0 < der viser han dig hvor du kan løfte på bilerne.


  • #3   10. jan 2014 Når jeg skifter motorolie køre jeg en tur i bilen inden for at få varme i motoren
    Og skifter det mens det en varmt/lunt det skulle gøre at du for mere skidt med olien ud vd ikke om der noget i d de t men har fået det at vide a f en gammel mekaniker


  • #4   10. jan 2014 Hvor er du fra i Østjylland ?

  • #5   10. jan 2014 Køb de 6 tons bukke som de har i harald Skrald.
    De kan holde vognen oppe i 60 cm. og de er stabile.
    Har brugt dem i over 10 år.
    Kan ikke lige finde ud af at linke dem men, de har bestillingsnr. 5523.
    Et sæt koster 289.


  • #6   10. jan 2014 Ja, 60 cm kunne være lækkert, men min donkraft kan kun løfte til knap 40 cm.

    Jeg er fra Aarhus, men regner med at låne mormors garage i Ry til at arbejde i.

    Det med at køre olien lidt lun har jeg også læst rigtig mange steder - faktisk flere steder, end hvor de undlader at nævne det.
    Jeg regnede egentligt med at købe en bunke Bell add produkter med bl.a. Bell Add service rens, der virkeligt skulle få meget gammelt snavs i oilen med ud.


  • #7   10. jan 2014 Hvis du vil så kom til Randers så kan jeg vise dig hvordan man løfter bilen og forslå nogle gode bukke, samt give dig et par andre råd og give dig en +2000 siders Honda manual til din bil..

    Din Honda har 4 løftepunkter, (1 ved hvert hjul) men derudover kan den løftes flere steder foran og bagpå.

    Og lad være med at købe de store bukke, problemet med dem kan være at deres understøtning er så stor, at de gnaver sig i undervognen og ikke støtter løftepunktet overhovedet..


  • #8   10. jan 2014 Hæv bilen 40 cm.
    Bukke under
    Donkraft ned.
    Læg/lig en klods på donkraften og hæv den de sidste 20 cm.
    Er det helt af H- til så kør forbi Hammel på vej til Ry så skal jeg kigge på det udstødning.
    Har både svejser - bukke og en donkraft der kan løfte en meter.
    Det kan vel ikke tage lang tid hvis det kan nøjes med lidt rør og svejseklatter.
    Ps. Har 15 års erhvervserfaring med lastbilreparationer.


  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
    #9   14. jan 2014 Du får ikke mere skidt med ud fordi olien er varm, den flyder bare nemmere ud, så du ikke skal vente så længe, så hvis du lader bilen stå natten over og dryppe af, så vil det ikke betyde noget om den er varm eller kold.

    Nu suger de fleste værksteder også olien ud, og der skal den være varm, ellers er den for tyk, så tager det en evighed, og det har man ikke tid til at vente på som mekaniker smiley


  • #10   16. jan 2014 Jimmi, det er et fornemt tilbud, jeg bestemt vil overveje. Tak for det!

    Jeg håber dog, at jeg blot kan skrue det gamle af - og i værste tilfælde skære skruerne af, men så må jeg hellere få anskaffet mig en vinkelsliber. Er der andre måder at få en let rusten skrue af? Jeg har set videoer af folk, der varmer de sammenhængende dele op med en gasbrænder af en art?
    Det er i hvert fald ønskværdigt, at jeg blot kan skrue den nye udstødning på, præcis som det er meningen og derfor også undgå at der skal svejses - selvom jeg enormt gerne ville lære noget om svejsning. Desuden har jeg bestilt en hel udstødning smiley

    Men for at vende tilbage til et af de originale spørgsmål: Vil der være nok plads at arbejde under, hvis man sætter bilen op på 40cm-bukke?
    Og er det sikkert nok at ligge under bilen, når den balancerer på fire bukke?

    Et spørgsmål i forhold til olieskift:
    Jeg har læst en del steder, at det er vigtigt, at man bruger originale Honda-oliefiltre til en Civic. Er det korrekt? I så fald, hvorfor ser man så mange forhandlere tilbyde uoriginale? F.eks viser Thansen 9 forskellige oliefiltre til min bil.
    Der nævnes også ofte en bundprop og pakning, der bør skiftes i samme omgang. Er det begge dele eller f. eks. kun pakningen?

    Jeg beklager, hvis det er dumme spørgsmål, og I tænker: Tag dog til en mekaniker og betal dig fra det. Men det er dels et spørgsmål om økonomi, men ikke mindst, at automekanik ligger langt fra min daglige beskæftigelse (studerende), og at det er et langvarigt ønske om at LÆRE selv at kunne klare den slags.

    Venlig hilsen Lars


Kommentér på:
Olie og udstødning - råd ang. bukke og løft af Honda Civic EJ9

Annonce